Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] - iefimerida.gr

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ούτε η λίστα του σούπερ μάρκετ, ούτε η αποφασιστικότητα για συγκεκριμένη αγορά ενός και μόνο ρούχου σώζει. Οταν μπει κανείς σε κατάστημα- με την προϋπόθεση βέβαια ότι το «σηκώνει» η τσέπη του- το πιο πιθανό είναι να αγοράσει περισσότερα από όσα ήθελε όταν αποφάσισε να βγει από το σπίτι του. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Εχουν και οι επιχειρηματίες τα μυστικά τους. Γιατί υπάρχει ολόκληρη... επιστήμη για το πώς μπορούν να κάνουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, δελεάζοντάς τους με μουσική, χρώματα και τη στρατηγική τοποθέτησης των εμπορευμάτων στο κατάστημα. Σύμφωνα με το Business Insider, αυτά είναι 15 από τα τρικ που επιστρατεύουν:

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Η μεγάλη επιγραφή «Εκπτώσεις» κάνει τον κόσμο να μπει στο μαγαζί, όπου τελικά μπορεί να ψωνίσει αντικείμενα που δεν έχουν έκπτωση.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Το καροτσάκι σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '30, προκειμένου οι καταναλωτές να κάνουν περισσότερες αγορές, πιο εύκολα.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Στα σούπερ μάρκετ, τμήματα όπως εκείνα με τα λουλούδια και τα φρεσκοψημένα προϊόντα είναι κοντά στην είσοδο, ώστε ο καταναλωτής να βρεθεί μπροστά τους όταν το καρότσι του είναι ακόμη άδειο και έχει καλή διάθεση.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Ενας ακόμη λόγος είναι ότι η δελεαστική μυρωδιά από τα λουλούδια ή τα αρτοποιήματα ενεργοποιούν τους σιελογόνους αδένες, κάτι που κάνει πιο πιθανές τις παρορμητικές αγορές.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 4

Επίσης, τα σούπερ μάρκετ κρύβουν τα γαλακτοκομικά και άλλα βασικά προϊόντα στο πίσω μέρος, αναγκάζοντας τον καταναλωτή να διασχίσει ολόκληρο το κατάστημα για να τα βρει.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 5

Μόλις ο καταναλωτής αρχίσει να περπατά στο λαβύρινθο με τα ράφια, πηγαινοέρχεται μέσα σε αυτόν χωρίς να αποκλίνει.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 6

Ο,τι θέλει να προωθήσει το κατάστημα, τοποθετείται στο ύψος των ματιών. Τα αντικείμενα που θέλουν να πουλήσουν περισσότερο, βρίσκονται στο τέλος των ραφιών.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 7

Υπάρχει βέβαια και το ύψος των ματιών των παιδιών, όπου τοποθετούνται παιχνίδια, γλυκά και ό,τι άλλο θα έκανε έναν πιτσιρικά να παρακαλά τη μητέρα του για να το αγοράσει.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 8

Μέσα στα καταστήματα υπάρχουν συχνά «σταθμοί» τοποθετημένοι ώστε να κόβουν την ταχύτητα του καταναλωτή, ενώ μπροστά στα μάτια του παρουσιάζονται νέα προϊόντα.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 9

Ερευνες έχουν δείξει ότι το άγγιγμα των αντικειμένων αυξάνει την πιθανότητα της αγοράς, οπότε τα καταστήματα κάνουν εύκολη την πρόσβαση στα εμπορεύματα.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 10

Τα χρώματα επίσης επηρεάζουν τους αγοραστές. Τα ζεστά χρώματα, όπως το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο «τραβούν» τον κόσμο στο μαγαζί, ενώ μέσα σε αυτό το μπλε και το πράσινο τους κάνουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 11

Η αργή μουσική επίσης κάνει τους καταναλωτές πιο ανοιχτοχέρηδες, αφού τους χαλαρώνει. Η δυνατή μουσική τους κάνει να κινούνται γρήγορα στο κατάστημα και δεν επηρεάζει τις αγορές, ενώ η κλασική τους οδηγεί στα πιο ακριβά αντικείμενα.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 12

Το μέγεθος του καταστήματος έχει σημασία. Στα μέρη με πολύ κόσμο, οι καταναλωτές ψωνίζουν για λιγότερη ώρα και αγοράζουν λιγότερα, καθώς δεν νιώθουν άνετα.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 13

Πέρα από τις εκπτώσεις, με τις προσφορές για περιορισμένο χρονικό διάστημα τα καταστήματα αυξάνουν την ανάγκη του καταναλωτή να κάνει μία αγορά.

Τα 15 τρικ των καταστημάτων -Πώς κάνουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα [εικόνες] | iefimerida.gr 14

Το πιο επικερδές σημείο ενός καταστήματος είναι κοντά στο ταμείο. Εκεί συνήθως μπαίνουν τα γλυκά και τα περιοδικά, τα οποία τους βάζουν σε πειρασμό ενώ περιμένουν στην ουρά.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ειδήσεις καταναλωτής τρικ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ