fbpx Φωτογραφίες που καθηλώνουν: Το Κέντρο Πολιτισμού αφηγείται την ιστορία του με εικόνες | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΥ

Φωτογραφίες που καθηλώνουν: Το Κέντρο Πολιτισμού αφηγείται την ιστορία του με εικόνες

Φωτογραφίες που καθηλώνουν: Το Κέντρο Πολιτισμού αφηγείται την ιστορία του με εικόνες
19|11|2014 | 10:59

Αναπόσταστο μέρος του εργοταξίου έχει γίνει ο γνωστός φωτογράφος Γιώργης Γερόλυμπος. Από την πρώτη στιγμή βρισκόταν εκεί, από το χώμα μέχρι την ανύψωση των κτιρίων, να φωτογραφίζει αδιάλειπτα, με βροχή, παγωνιά, καύσωνα, την ανέγερση αυτού του οράματος πολιτισμού, του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).

Φωτογραφίες που καθηλώνουν: Το Κέντρο Πολιτισμού αφηγείται την ιστορία του με εικόνες | iefimerida.gr 0

Ετσι έχει μοναδικό ενδιαφέρον η διάλεξη που θα δώσει την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, στις 6 το απόγευμα, με θέμα «Από την Αποτύπωση στην Ερμηνεία: η Αφήγηση ενός κτιρίου μέσω της Εικόνας του». Ταυτόχρονα, στον χώρο φιλοξενείται έκθεση αρχιτεκτονικής φωτογραφίας με τίτλο «Κάτοψη: η εικόνα ενός χώρου από ψηλά». Η εκδήλωση έχει ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικής φωτογραφίας και καλλιτεχνικής σύνθεσης. Ειδικότερα, η φωτογραφική έκθεση θα εστιάσει στη σημασία της προοπτικής, προβάλλοντας φωτογραφικές κατόψεις του εργοταξίου του ΚΠΙΣΝ.

Φωτογραφίες που καθηλώνουν: Το Κέντρο Πολιτισμού αφηγείται την ιστορία του με εικόνες | iefimerida.gr 1

Μέσα από την επαγγελματική και προσωπική φωτογραφική δραστηριότητα σε διάστημα 19 ετών, ο Γ. Γερόλυμπος αποτολμά να συνδέσει το νήμα μιας συνεχούς πορείας, μετακινούμενος από τον χώροτης αρχιτεκτονικής εικόνας, σε αυτόν της καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Κατά τη διάρκεια της διάλεξης θα προβληθούν φωτογραφίες που ελήφθησαν από το 1995 έως σήμερα, σε μία προσπάθεια να φανεί η ξεκάθαρη επιρροή του ενός λεξιλογίου (αρχιτεκτονική εικόνα) στη διαμόρφωση του άλλου (καλλιτεχνική φωτογραφία), χρησιμοποιώντας ως «τελικό εργαλείο» την αφήγηση της κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από την πρώτη του στιγμή έως την τρέχουσα: από την αποτύπωση της μορφής του έργου στην ερμηνεία του συμβολισμού του.

Φωτογραφίες που καθηλώνουν: Το Κέντρο Πολιτισμού αφηγείται την ιστορία του με εικόνες | iefimerida.gr 2

Ο Γιώργης Γερόλυμπος, σχολιάζοντας το περιεχόμενο της διάλεξης, ανέφερε: «Κάτοψη: η εικόνα ενός χώρου από ψηλά. Κοιτάζοντας το έδαφος ιπτάμενος σε μεγάλη απόσταση, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η προοπτική οργανώνει το πάντα: τόσο το χώρο μπροστά στο φακό όσο και τη συγκρότηση πίσω από αυτόν. Κάθε φορά, σε κάθε περιφορά με γερανό πάνω από το εργοτάξιο, ψάχνω λόγια για να εκφράσω αυτό που βιώνω και δεν είναι η περιγραφή μηχανικού, ούτε η ερμηνεία καλλιτέχνη που αρκούν για κάτι τέτοιο. Είναι μόνο τα λόγια ποιητή:  “Πουθενά αλλού δεν ένιωσα τη ζωή μου τόσο δικαιωμένη όσο πάνω στη γέφυρα ενός πλοίου. Στη θέση τους τη σωστή, τα πάντα: οι βίδες, οι λαμαρίνες, οι σωλήνες, τα συρματόσχοινα, οι αεραγωγοί, τα όργανα πλεύσεως, και ο ίδιος εγώ που εγγράφω την αέναη μεταβολή παραμένοντας στο ίδιο σημείο. Ένας πλήρης, αυτάρκης και συγκροτημένος κόσμος που μου ανταποκρίνεται και του ανταποκρίνομαι και εισχωρούμε μαζί σαν ένα σώμα στον κίνδυνο και στο θαύμα” (Οδυσσέας Ελύτης, Ο μικρός Ναυτίλος)»

Φωτογραφίες που καθηλώνουν: Το Κέντρο Πολιτισμού αφηγείται την ιστορία του με εικόνες | iefimerida.gr 3
Η διάλεξη και η έκθεση πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των θεματικών εκδηλώσεων του Κέντρου Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ με τίτλο «Ακτίνες Δράσης- Σημεία Επαφής», ενώ η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 7 Δεκεμβρίου. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

 

ΣΧΟΛΙΑ