Η Ντόροθι Κινγκ επιμένει: Γιατί πιστεύει ότι ο Ηφαιστίωνας είναι ο νεκρός της Αμφίπολης - iefimerida.gr

Η Ντόροθι Κινγκ επιμένει: Γιατί πιστεύει ότι ο Ηφαιστίωνας είναι ο νεκρός της Αμφίπολης

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εμμένει στην άποψή της η διάσημη Βρετανή αρχαιολόγος Ντόροθι Κινγκ πως ο νεκρός του τάφου της Αμφίπολης είναι ο Ηφαιστίωνας, ο σημαντικός στρατηγός και παιδικός φίλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.


Η αρχαιολόγος, η οποία ασχολείται εκτενώς με τις ανασκαφές και τα ευρήματα της Αμφίπολης, ήταν από τους πρώτους που εξέφρασαν άποψη για το ποιος μπορεί να είναι ο νεκρός του τάφου. Αλλωστε, από τα πρώτα λεπτά της ανακοίνωσης πως βρέθηκε ακέραιος ο σκελετός του νεκρού, η Ντόροθι Κινγκ επισήμανε ότι μόνο δύο επιφανείς άνδρες της εποχής ταριχεύθηκαν ώστε το τα σώματά τους να επιστρέψουν στην Ελλάδα και αυτοί ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος και ο Ηφαιστίωνας.

Η ίδια ανέφερε από την Τετάρτη πως προκρίνει τον Ηφαιστίωνα ως πιθανό ένοικο του τάφου σημειώνοντας ότι το μεγαλοπρεπές μνημείο κατασκευάστηκε κατ' εντολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Την Πέμπτη η γνωστή αρχαιολόγος συνέχισε την ανάλυσή της για το νεκρό του τάφου, απαντώντας και σε αρκετούς επιστήμονες που έσπευσαν να αντικρούσουν την άποψή τους.

«Πολλές από τις πηγές της εποχής παρέχουν ελλιπή στοιχεία για τον Ηφαιστίωνα, καθώς οι αντίπαλοί του προσπάθησαν να πείσουν πως εκείνοι ήταν πιο κοντά στον Αλέξανδρο» σημειώνει η Ντόροθι Κινγκ, ενώ προσθέτει ότι «Οπως συμβαίνει και με τους διαφορετικούς τύπους "πυράς", η ίδια η λέξη "πυρά" χρησιμοποιείται τόσο για τη φωτιά όσο και για τον τάφο του Ηφαιστίωνα στις πηγές».

Μάλιστα, η αρχαιολόγος συμπληρώνει ότι «το πιο σημαντικό στοιχείο για το ότι η σορός του Ηφαιστίωνα επέστρεψε στη Μακεδονία είναι το γεγονός πως ο Περδίκκας ήταν υπεύθυνος για να κατασκευάσει τον τάφο του (που αναφέρεται με τη λέξη "πυρά")».

Πώς διατηρήθηκε ο σκελετός

Η Ντόροθι Κινγκ δίνει και μια διαφορετική διάσταση στην υπόθεση και, αναφορικά με το πως θα μπορούσε να διατηρηθεί ο σκελετός του Ηφαιστίωνα, επισημαίνει ότι υπήρχαν διαφορετικοί τύποι πυράς και θα μπορούσε η πυρά στην οποία κάηκε ο στρατηγός του Μεγάλου Αλεξάνδρου να ήταν σχεδιασμένη ώστε να διατηρήσει το σώμα.

«Ο Μαύσωλος κάηκε στην πυρά από τους Ιππότες της Ρόδου, αλλά παρόλα αυτά εντοπίστηκε το πτώμα του, δηλαδή κόκαλα κά. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι πυράς και εάν αυτός ο σκελετός ανήκει τελικά στον Ηφαιστίωνα, τότε αυτό θα σημαίνει ότι η πυρά της Βαβυλώνας ήταν τέτοιου τύπου , σχεδιασμένη για να συντηρήσει το σώμα περισσότερο, από ότι στις παραδοσιακές μακεδονικές πυρές, όπου πολλά ξύλινα αντικείμενα καίγονταν μαζί με το νεκρό» γράφει η Ντόροθι Κινγκ.

Ο Πλούταρχος, ο Μέγας Αλέξανδρος και ο μ@@@ς του Twitter

Επιπλέον, σε μήνυμά της στο Twitter εξηγεί γιατί οι αναφορές του Πλουτάρχου στον Ηφαιστίωνα ενισχύουν τη θέση της. «Ο Πλούταρχος αναφέρει πως για τον Ηφαιστίωνα είχε κατασκευαστεί ένα θαυμάσιο μνημείο, συγχέει όμως τον δημιουργό με τον Στασικράτη, αντί του Δεινοκράτη. Σε άλλο σημείο αναφέρει πως ο Στασικράτης ήταν ο υπεύθυνος για το "σχέδιο Άθως" που είχε ο Αλέξανδρος, κάνοντας έτσι σαφές πως απλώς στο σημείο που μιλά για τον Ηφαιστίωνα έχει μπερδέψει τα ονόματα», σημειώνει η Ντόροθι Κινγκ.

Η Ντόροθι Κινγκ επιμένει: Γιατί πιστεύει ότι ο Ηφαιστίωνας είναι ο νεκρός της Αμφίπολης | iefimerida.gr 0

Μάλιστα, η διάσημη αρχαιολόγος, στις αναρτήσεις της στο Twitter, αφιέρωσε και μια... άκρως ελληνική βρισιά σε όσους την κατηγορούν ότι λέει ψέμματα γράφοντας «Ετσι, ο θυμωμένος μ@@@@@ς που υποστηρίζει πως λέω ψέματα για τη θεωρία του Ηφαιστίωνα είναι απλώς... ανίκανος να καταλάβει τις αρχαίες πηγές».

Η Ντόροθι Κινγκ επιμένει: Γιατί πιστεύει ότι ο Ηφαιστίωνας είναι ο νεκρός της Αμφίπολης | iefimerida.gr 1

Τα ίδια ισχυρίζεται και Ελληνας καθηγητής

Την πεποίθησή του ότι ο τύμβος Καστά στην Αμφίπολη «φιλοξενεί» τον στρατηγό και παιδικό φίλο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ηφαιστίωνα, εξέφρασε και ο αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, Θανάσης Μαυρογιάννης.

Μιλώντας στην εκπομπή «Ανατροπή» του Mega, ο κ. Μαυρογιάννης επιβεβαίωσε τη χρονολόγηση της Κατερίνας Περιστέρη, ενώ παράλληλα επεσήμανε ότι «οι Καρυάτιδες εκπέμπουν ένα πολιτικό μήνυμα και παραπέμπουν στο αθηναϊκό πολίτευμα, καθώς ο Ηφαιστίων ήταν Αθηναίος».

«Εάν πρέπει να αναρωτηθούμε πού βρέθηκαν οι πόροι για την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου μνημείου, τα πρώτα χρήματα έφτασαν στον Αντίπατρο πριν από την έκρηξη του Λαμιακού πολέμου, δηλαδή το φθινόπωρο του 323 π.Χ. Αυτό σημαίνει πολλά για τη χρονολόγηση. Εγώ συμφωνώ απολύτως με τη χρονολόγηση του τάφου στο 325-300 π.Χ.» , σημείωσε ο κ.Μαυρογιάννης.

«Εγώ κατέθεσα την άποψη -δεν μπορώ, βεβαίως, να είμαι κατηγορηματικός, δεν υπάρχει επιγραφή- ότι πρόκειται για τον τάφο-ηρώον του Ηφαιστίωνος. Αυτός πέθανε το Νοέμβριο του 324 π.Χ. στα Εκβάτανα της Μηδίας (...) Κανένας αρχαίος συγγραφεύς δεν λέει ότι ο τάφος του Ηφαιστίωνος είναι στη Βαβυλώνα», πρόσθεσε.
Οσον αφορά τις Καρυάτιδες, ο καθηγητής τόνισε ότι η ενδυμασία έχει πολιτικό μήνυμα, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά «Είναι ολόκληρη ιστορία "επέστρεψαν επιτέλους οι Αθηναίοι στην Αμφίπολη"», ενώ αναφορικά με τη συσχέτιση του Ηφαιστίωνος με την Αθήνα. ο κ.Μαυρογιάννης παρέπεμψε σε« μελέτη του 1991, η οποία λέει ότι ο πατέρας του Ηφαιστίωνα, Αμύντωρ, ήταν Αθηναίος».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ.Μαυρογιάννης έχει προσεγγίσει τον Ηφαιστίωνα ως «ένοικο» του τύμβου, καθώς τον περασμένο μήνα σε διάλεξή του με θέμα «Ο τύμβος της Αμφιπόλεως: έλεγχος των γεγονότων και των πηγών της περιόδου 324-294 π.Χ.», είχε υποστηρίξει ότι μέσα από την οπτική γωνία της Ιστορίας των Ελληνιστικών Χρόνων, ότι ο Τύμβος Καστά στην Αμφίπολη, είναι μακεδονικός τάφος και οικοδομήθηκε περί το 325 π.Χ. κατά παραγγελία του Αλεξάνδρου για τον Ηφαιστίωνα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ