Αναλαμβάνουν δράση οι 4 υπερέφοροι -Ποιος θα είναι ο ρόλος τους, τι εντολές έχουν

Με την εντολή να τραβάνε τα λουριά ώσπου να... σπάσουν, αναλαμβάνουν καθήκοντα οι τέσσερις Προϊστάμενοι των νεοσύστατων Φορολογικών Περιφερειών Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Πατρών, έχοντας επί της ουσίας το ρόλο του συντονιστή όλων των εφόρων, που έχουν υπό την «ομπρέλα» τους. Στόχος δεν είναι άλλος από την αύξηση της απόδοσης των ελεγκτικών μονάδων, εν μέσω ασφυκτικών πιέσεων από την Τρόικα για αποτελεσματικότερους ελέγχους και είσπραξη εσόδων και οφειλών.

Σύμφωνα με την Απόφαση της Κατερίνας Σαββαϊδου, οι 4 υπερέφοροι έχουν τις εξής αρμοδιότητες:

  • Παρακολούθηση της επίτευξης των στόχων των Δ.Ο.Υ., σύμφωνα με την αρμοδιότητα της κάθε φορολογικής περιφέρειας.
  • Υποβολή μηνιαίων εκθέσεων αξιολόγησης της απόδοσης του έργου των Δ.Ο.Υ, προτάσεων βελτίωσης και αναφοράς εκκρεμοτήτων αυτών στον Γενικό Διευθυντή Φορολογικής Διοίκησης, μέχρι την 15ή ημέρα του επόμενου μήνα.
  • Υλοποίηση των ετήσιων στόχων, όπως αυτοί τίθενται στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΓΓΔΕ για το 2015.
  • Υποβολή εκθέσεων απολογισμού του έργου της κάθε φορολογικής περιφέρειας και των εποπτευόμενων Δ.Ο.Υ. ανά εξάμηνο και εντός 15 ημερών από τη λήξη του εξαμήνου.
  • Καταγραφή των βασικών λειτουργικών διαδικασιών της Περιφέρειας και παρακολούθηση καταγραφής των βασικών λειτουργικών διαδικασιών των Δ.Ο.Υ. αρμοδιότητάς τους. Υποβολή αυτών στον Γενικό Διευθυντή έως 20/04/2015.


Ο ρόλος των "4" μόνο διακοσμητικός δεν χαρακτηρίζεται, αφού αποτελούν επί της ουσίας τον ενδιάμεσο κρίκο που συνδέει τη ΓΓΔΕ με τις εφορίες και ως εκ τούτου οι οδηγίες που έχουν λάβει είναι να "πέφτουν" κεφάλια όπου υπάρχει πρόβλημα. Είναι ενδεικτικό ότι οι "4" έχουν τη δυνατότητα παρέμβασης ακόμα και για την ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού με ιδιαίτερη έμφαση στα τμήματα ελέγχων και δικαστικού, ενώ μπορούν να διενεργούν έρευνες σχετικά με:

α) την ύπαρξη ανεκκαθάριστων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος
β) τη σύνταξη εκθέσεων ελέγχου, την έκδοση των καταλογιστικών πράξεων, τη βεβαίωση των οικείων ποσών ύστερα από σχετικές πληροφοριακές εκθέσεις του ΣΔΟΕ
γ) την καταχώρηση των δελτίων πληροφοριών που έχουν περιέλθει στις ΔΟΥ
δ) την τακτοποίησης των λογιστικών στοιχείων εσόδων
ε) τον έλεγχο της ορθότητας των διαχειρίσεων.
Επιπλέον, αναλαμβάνουν το "ξεσκόνισμα" όλων των εκκρεμών υποθέσεων των καταργηθεισών Οικονομικών Επιθεωρήσεων και τη διεκπεραίωση τους.

Φωτογραφία: Eurokinissi

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ