Πανευρωπαϊκή έρευνα: Οι Ελληνες καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί, απαισιόδοξοι και δεν αγοράζουν

Απρόθυμους να αγοράσουν και ταυτόχρονα απαισιόδοξους σε σχέση με την εξέλιξη των αποδοχών τους παρουσιάζει τους Έλληνες καταναλωτές πανευρωπαϊκή έρευνα της GFK Consumer Climate.

Η έρευνα τονίζει πως, αν και τα ελληνικά οικονομικά μεγέθη αρχίζουν να βελτιώνονται και αναμένεται μικρή ανάπτυξη για πρώτη φορά στο τρίτο τρίμηνο του 2014, οι καταναλωτές έγιναν και πάλι πολύ σκεπτικιστές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στην Ευρώπη διαμορφώθηκε στις 4,2 μονάδες το τρίτο τρίμηνο του 2014, σε σύγκριση με τις 9,1 μονάδες του προηγούμενου τριμήνου. Τον Σεπτέμβριο ο δείκτης οικονομικών προσδοκιών βρισκόταν στις -20,3 μονάδες, δηλαδή10,3 μονάδες χαμηλότερα από τον Ιούνιο.

Παρόμοια εικόνα προκύπτει από τις εισοδηματικές προσδοκίες. Το καλοκαίρι ο δείκτης μειώθηκε κατά περίπου 10 μονάδες και βρίσκεται πλέον στις -27,2 μονάδες. Οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναμένουν ότι τα ημερομίσθια και οι μισθοί θα πέσουν.

Συνεπώς δεν αποτελεί έκπληξη, σύμφωνα με την GFK Consumer Climate, το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν βρίσκονται σε αγοραστική διάθεση. Κατά συνέπεια, η προθυμία για αγορές μειώθηκε κατά περίπου 15 μονάδες κατά το τελευταίο τρίμηνο, στο επίπεδο των -29 μονάδων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ