Bloomberg: Η Ιταλία ακολουθεί το παράδειγμα της Ελλάδας, πουλάει στους κινέζους επενδυτές

Επί 10 συναπτά χρόν ια η Κλοτίλντ Ναρζίσι και ο Λούκα Σολιμάν «έτρεχαν» το «Caffe Orefici», μόλις 200 μέτρα από τον εμβληματικό ναό του Ντουόμο στο Μιλάνο. Τώρα δίνουν την επιχείρησή τους στους κινέζους.

Σημεία των καιρών; Η Ναρζίσι παραδέχεται: «Οι κινέζοι είναι οι μόνοι που αγοράζουν. Εμείς θέλουμε να πουλήσουμε, καθώς πλέον η φορολογία είναι πολύ υψηλή. Φτάσαμε στο σημείο να δουλεύουμε οκτώ ώρες την ημέρα για τους φόρους και μια μόλις για 'μας».

Όπως σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg, η συγκεκριμένη επιχείρηση είναι ανάμεσα στις 18.000 άλλες που από τον περασμένο Φεβρουάριο έχουν βγει στην αγορά αναζητώντας επενδυτές. Μάλιστα, για το λόγο αυτό φτιάχτηκε ένα ειδικό σάιτ που βοηθάει τους ιταλούς επιχειρηματίες να βρουν πιο εύκολα αγοραστές των εταιρειών του. Και όταν λέμε «αγοραστές» εννοούμε κινέζους, διότι άλλοι στον ορίζοντα δύσκολα διαφαίνονται.

Το πρακτορείο σημειώνει πως η Ιταλία δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ακολουθεί το παράδειγμα της Ελλάδας και της Πορτογαλίας και να στρέφει το βλέμμα της προς τον ασιατικό «γίγαντα». Η σχέση είναι αμφίδρομη, καθώς η Κίνα μετά τη Μ. Βρετανία, θεωρεί την Ιταλία τη δεύτερη πιο προνομιούχο χώρα για επενδύσεις.

Είναι χαρακτηριστικό πως από τη στιγμή που δημιουργήθηκε το σάιτ προώθησης των ιταλικών επιχειρήσεων, τα μεγέθη του αυξάνονται ραγδαία. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις μπαίνουν στο... κόλπο της πώλησης και αντιστοίχως κινέζοι που ζουν στην Ιταλία (αλλά και εκτός αυτής) ενδιαφέρονται να επενδύσουν. Την ίδια στιγμή οι χρεοκοπημένες εταιρείες στην Ιταλία αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και η έκρηξη της ανεργίας δημιουργεί μια μεγάλη κοινωνική και πολιτική κρίση.

Το Bloomberg σημειώνει πως οι «μανδαρίνοι» από την Κίνα δείχνουν φανερά την επενδυτική τους πρόθεση απλώνοντας τις δουλειές τους σε όλη τη Μεσόγειο. Από την επένδυση στην πορτογαλική Caixa, μέχρι τη σημαντική είσοδο της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και το έντονο ενδιαφέρον των Ασιατών επενδυτών για τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της Ελλάδας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ