Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ Μ.ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ

Ο νέος χάρτης του Μετρό: Πού θα βρίσκονται οι 14 σταθμοί της γραμμής 4 [εικόνες]

Ο νέος χάρτης του Μετρό: Πού θα βρίσκονται οι 14 σταθμοί της γραμμής 4 [εικόνες]

Αλλάζει ο χάρτης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη της Αθήνας μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για την επέκταση του Μετρό και συγκεκριμένα τη νέα γραμμή 4 που θα ξεκινά από το Γαλάτσι, θα ανεβαίνει μέχρι τα Ιλίσια και θα φθάσει μέσω Καισαριανής και Ζωγράφου έως του Γουδή.

Η νέα γραμμή θα διασχίζει την καρδιά της πόλης μικραίνοντας τις αποστάσεις από τη μία γειτονιά στην άλλη, από τον ένα δήμο στον άλλο.

Η πρώτη φάση του μετρό, από Άλσος Βεΐκου μέχρι Γουδή, θα διακηρυχθεί τον Δεκέμβριο του 2014, ενώ η προγραμματισμένη ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού είναι το φθινόπωρο του 2015.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κατασκευαστική περίοδος είναι 22 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αναμένεται δηλαδή να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2022.

Αναλυτικά το πρώτο τμήμα θα είναι μήκους 11,7χλμ και αποτελείται από τους εξής σταθμούς Αλσος Βεΐκου-Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ.Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι - Ευαγγελισμός - Καισαριανή - ΝηαρΗστ - Ιλίσια - Ζωγράφου - Γουδή.

Τα χαρακτηριστικά της νέας γραμμή 4 του Μετρό

(κάντε κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση)

  • Νέα αυτόματη Γραμμή χωρίς οδηγούς στους συρμούς
  • Εχει μήκος 33 χλμ. και 30 νέους σταθμούς
  • 5 σταθμούς μετεπιβίβασης προς τις Γραμμές 1, 2 και 3
  • 530.000 επιπλέον επιβάτες / ημέρα
  • 91.000 λιγότερες μετακινήσεις με ΙΧ ημερησίως
  • Μείωση κατά 480 τόνους ημερησίως του CO2
  • Συνολικός Προϋπολογισμός Έργου : 3.3 δισ. € υλοποιούμενο σε 5 φάσεις (5 τμήματα)
  • Το Τμήμα "A" – «Άλσος Βεϊκου – Γουδή» θα υλοποιηθεί πρώτο με άμεση προτεραιότητα

Τα χαρακτηριστικά του τμήματος «Άλσος Βεϊκου – Γουδή» της γραμμής 4

(κάντε κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση)

  • 11,9 χλμ. μήκος, συν 800 μ. συνδετήριας σήραγγας με τις γραμμές 2 & 3
  • 14 νέοι σταθμοί μήκους 110 μ. με πλευρικές αποβάθρες και Θύρες επί των Αποβαθρών.
  • 2 σταθμοί μετεπιβίβασης προς Γραμμή 2 (Πανεπιστήμιο) & Γραμμή 3 (Ευαγγελισμός)
  • 17 νέοι συρμοί χωρίς οδηγούς (GOA4)
  • Σε όλες τις μελέτες συστημάτων εφαρμόζονται αρχές Εξοικονόμησης Ενέργειας
  • Επέκταση του Συνεργείου Επισκευών στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο Σεπολίων ώστε να εξυπηρετεί τους συρμούς της γραμμής 4
  • Νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων για όλες τις γραμμές του Μετρό
  • Υπόγειες εγκαταστάσεις Εναπόθεσης, Καθαρισμού και Ελαφριάς Συντήρησης Συρμών στον επίσταθμο της Γραμμής

Χρυσοχοΐδης: Υποδομές χρήσιμες για όλους τους πολίτες

Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Χρυσοχοΐδης η νέα γραμμή 4 του Μετρό, αλλά και οι επεκτάσεις στις υφιστάμενες γραμμές «είναι υποδομές χρήσιμες για όλους τους πολίτες. Υποδομές που εξυπηρετούν τον κόσμο, τον Αθηναίο, την Αθηναία, τη νεολαία, τους φοιτητές, τον εργαζόμενο και τον συνταξιούχο που κινούνται μες την πόλη, για να πάνε στα Δικαστήρια, στο Πανεπιστήμιο, στο Πολυτεχνείο, στα νοσοκομεία αλλά και στα μαγαζιά για ψώνια. Υποδομές που γίνονται με οικονομία, τεχνικά άρτιες, με ποιότητα και φαντασία».

«Με το έργο αυτό δίνουμε ανάσα στην καθημερινότητα, πνοή στην ζωή της πόλης, αλλά και οξυγόνο κυριολεκτικά στην ατμόσφαιρα, αφαιρώντας από τον αέρα που αναπνέουμε πάνω από 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα».

Καμίνης: ο Μετρό είναι ένα από τα λίγα έργα που έχει αγκαλιάσει ο κόσμος

«Το Μετρό είναι ένα από τα λίγα έργα που έχει αγκαλιάσει ο κόσμος. Το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις είναι πρώτο στην ατζέντα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο» σημείωσε ο Δήμαρχος Αθήνας Γιώργος Καμίνης.

«Η φιλοσοφία της γραμμής 4 θα γίνει με τη φιλοσοφία της συνέργειας και της ανάπλασης των χωρών όπου το μέτρο πηγαίνει. Το έργο έχει ωριμάσει σε επίπεδο μελετών. Περίπου πέντε χρόνια η εταιρεία δούλευε αθόρυβα, ώστε να καταστήσει ώριμο το έργο. Το αμέσως επόμενο οκτάμηνο θα τελειοποιηθούν οι σχετικές μελέτες» ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρ. Τσιτουρας.

Χρηματοδότηση μέσω Ευρωπαικής Τράπεζας Επενδύσεων και ΕΣΠΑ

Η υλοποίηση του έγινε εφικτή χάριν πρωτίστως της χρηματοδότησης που προτίθεται να παρέχει η Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων η οποία ξέρει πια ότι μπορεί να μας εμπιστεύεται και δηλώνει πρόθυμη να χρηματοδοτήσει ένα μεγάλο μέρος του έργου. Τα υπόλοιπα κεφάλαια θα δοθούν από τα κονδύλια του καινούργιου ΕΣΠΑ για την περίοδο έως 2014-2020 και βέβαια από εθνικούς πόρους.

Συνεργασία υπουργείο και Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Ο υπουργός Υποδομών ζήτησε τη συνεργασία των δημάρχων στις περιοχές από όπου θα περάσει το Μετρό. «Θα συνεργασθούμε στενά με τους δημάρχους. Το έργο είναι και δικό τους. Τα έργα των σταθμών, οι διευθετήσεις των πλατειών, η τροποποίηση των δρομολογίων στην περίοδο της κατασκευής και τόσα άλλα. Μετρό χωρίς τοπική αυτοδιοίκηση δεν νοείται. Αυτό που σας λέω δεν είναι ούτε εύκολο ούτε προφανές. Θέλει τόλμη πολιτική και κυρίως συναίσθηση κι ευθύνη. Προχωράμε σε αυτή την κατεύθυνση γιατί πιστεύουμε πως έτσι δεν φτιάχνουμε μόνο σήραγγες και βαγόνια. Θέλουμε και θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε ή να επινοήσουμε νέους τρόπους, εξουσίες, εκπρόσωποι, πολίτες να μάθουμε να συνεννοούμαστε, να συνεργαζόμαστε, να διαφωνούμε, να προχωράμε. Μαζί με το Μετρό θέλουμε να φέρουμε και μια νέα κουλτούρα αλλαγής, που δεν γκρεμίζει αλλά χτίζει, που ξέρει να διευθετεί, να σέβεται τον άλλο, να ενώνει στο αποτέλεσμα αλλά να συναινεί και στη μέθοδο, στις διαδικασίες επίτευξης του».

Οι θέσεις των σταθμών του Μετρό στο χάρτη


Η επέκταση του Μετρό του Πειραιά


  • 7.6 χλμ, 6 Σταθμοί
  • Ο σταθμός Πειραιάς θα αποτελέσει συγκοινωνιακό κόμβο που θα συνδέει τις γραμμές 1 & 3, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και το τραμ.
  • Η επέκταση αυτή θα προσφέρει την απ' ευθείας σύνδεση μεταξύ του λιμανιού και του αεροδρομίου.
  • Επιβατική κίνηση: 132.000 επιβάτες ημερησίως
  • Προϋπολογισμός Έργου : 730 εκατ. €
  • Χρόνος αποπεράτωσης : τέλη του 2017
  • Έναρξη κατασκευής: Μάρτιος 2012

Το Τραμ στον Πειραιά


  • 5,4 χλμ. μονής γραμμής
  • 12 νέοι σταθμοί
  • Ανακατασκευή του υφιστάμενου τερματικού Σταθμού στην περιοχή του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.)
  • Προϋπολογισμός: 127 εκ. €
  • Περίοδος κατασκευής: περίπου 2 έτη
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.