Ολα τα μάτια στραμμένα στον Πειραιά, επειδή το αξίζει: Οσα θα ζήσουμε τους επόμενους μήνες στο Δημοτικό Θέατρο [εικόνες&βίντεο] - iefimerida.gr

Ολα τα μάτια στραμμένα στον Πειραιά, επειδή το αξίζει: Οσα θα ζήσουμε τους επόμενους μήνες στο Δημοτικό Θέατρο [εικόνες&βίντεο]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα θυρανοίξια του την περασμένη άνοιξη αποτέλεσαν ένα σπουδαίο γεγονός όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά και για το χώρο του πολιτισμού ευρύτερα. Μετά από τους πρώτους μήνες με παραστάσεις και συναυλίες σημαντικές που έφεραν πλήθη κόσμου στο Δημοτικο Θέατρο Πειραιά, τώρα τα πάντα είναι έτοιμα για τη νέα σεζόν που τα έχει όλα: Μεγάλα ονόματα του εξωτερικού, μερικές από τις σημαντικότερες δυνάμεις του ελληνικού πολιτισμού και διάθεση για πειραματισμό και τόλμη

Εχουμε 9 του Σεπτέμβρη και το πρόγραμμα της νέας θεατρικής περιόδου έφτασε με εκπλήξεις και παραστάσεις που γεννούν προσδοκίες: Από τα «Παράνομα φιλιά- Κόκκινα Φανάρια» που σκηνοθετεί ο σημαντικός Νίκος Μαστοράκης, στην Αντιγόνη του Σοφοκλή από το Εθνικό Θέατρο της Παλαιστίνης και βέβαια στον σπουδαίο Πήτερ Μπρούκ και στην παράσταση του «Κοιλάδα των εκπλήξεων» με την Ελληνίδα βραβευμένη Σαιξπηρική ηθοποιό Κάθριν Χάντερ. Επίσης, θα επιστρέψει ο Ερωτευμένος Σοπέν από τη Λυρική, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πέρυσι μέσα στο κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο. Ακολουθεί το πρόγραμμα:


Παράνομα φιλιά - Κόκκινα Φανάρια/Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ/ σκηνοθεσία Νίκος Μαστοράκης

«Παράνομα φιλιά – Κόκκινα φανάρια» είναι ο τίτλος της παράστασης που θα φιλοξενήσει η Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ, σε κείμενο, σκηνοθεσία, σκηνικά και μουσική επιμέλεια Νίκου Μαστοράκη. Πρεμιέρα 5 Νοεμβρίου.
Πρόκειται για ένα έργο – φόρο τιμής στον Πειραιά και ειδικότερα στην Τρούμπα όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Νίκος Μαστοράκης.
Ένα έργο αφιερωμένο στους άγνωστους πρωταγωνιστές της ζωής, στους καθημερινούς ανθρώπους του μόχθου που τριγυρνούσαν στις γειτονιές του Πειραιά: από το λιμάνι ως την Πειραϊκή, κι από τα σοκάκια του Προφήτη Ηλία ως την οδό Νοταρά, εκεί όπου τα κορίτσια περίμεναν καθημερινά ν’ ακούσουν το σφύριγμα του πρώτου πλοίου.
Ο Πειραιάς στην δεκαετία του .50 . Το λιμάνι και οι γειτονιές, τα μπάνια στην ακτή Δηλαβέρη, τα ρεμπέτικα, η Μάντρα με τον θρυλικό Μπέμπη, οι μεροκαματιάρηδες ,η Τρούμπα, οι πόρνες και οι κυρίες, ο Ολυμπιακός….. Εικόνες βγαλμένες από την δεκαετία του ’50, ήχοι, μουσικές , μνήμες.
Η Ελλάδα την ίδια εποχή ταλανίζεται οικονομικά. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η ΕΡΕ άνοιγαν τις εξελίξεις για μια νέα πολιτική και οι γυναίκες αποκτούσαν επιτέλους δικαίωμα όχι μόνο στον ψήφο αλλά και στο εκλέγεσθαι. Οι άνθρωποι αναζητούν μια καλύτερη τύχη στις πόλεις. Ο Πειραιάς αλλάζει.
Ο Νίκος Μαστοράκης ανέτρεξε σε πηγές, μελέτησε κείμενα, αναζήτησε λογοτεχνικά κείμενα Πειραιωτών συγγραφέων, μάζεψε φωτογραφίες και μελέτησε τραγούδια προκειμένου να μεταφέρει το κλίμα και το αίσθημα μιας εποχής που μπορεί να μοιάζει σε αρκετά σημεία με τη δική μας.
Τους ρόλους στην παράσταση ερμηνεύουν με αλφαβητική σειρά οι: Δημήτρης Καραναστάσης, Κώστας Κοράκης, Αθηνά Μαξίμου, Καίτη Μανωλιδάκη, Λένα Μαρσέλα, Ελισάβετ Μουτάφη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Γιώργος Παπανδρέου, Νίκη Σερέτη, Αιμίλιος Χειλάκης.
Τα κοστούμια επιμελείται η Έλλη Παπαγεωργακοπούλου, τους φωτισμούς ο Σάκης Μπιρμπίλης. Βοηθός σκηνοθέτη η Δήμητρα Βαμβακάρη.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΚΗΝΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Αντιγόνη του Σοφοκλή από το Εθνικό Θέατρο Παλαιστίνης

Το Εθνικό Θέατρο Παλαιστίνης παρουσιάζει στο ΔΘΠ, την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Adel Hakim (Αντέλ Χακίμ) την Παρασκευή 24 και το Σάββατο 25 Οκτωβρίου, με ελληνικούς υπότιτλους.
Η παράσταση, η οποία παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Theatre des Quartiers d’ Ivry, κερδίζοντας το Βραβείο Κριτικών 2012, έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Παλαιστίνης στην Αθήνα.
Γιατί όμως μια Παλαιστινιακή Αντιγόνη;


Ο Αιγύπτιος στην καταγωγή σκηνοθέτης Adel Hakim, ο οποίος ζει από το 1972 στην Γαλλία κι έχει ασχοληθεί με την αρχαία τραγωδία έχει τις απαντήσεις.
«Γιατί το κείμενο του Σοφοκλή αναφέρεται στην σχέση των όντων με τη γη, τη γη τους, στην αγάπη που κάθε άνθρωπος έχει για τον γενέθλιο τόπο του και στους δεσμούς που διατηρεί μαζί του. Γιατί ο Κρέων, τυφλωμένος από τους φόβους και τα φαντάσματά του, απαγορεύει να ταφεί στην γη του. Γιατί καταδικάζει την Αντιγόνη να κλειστεί σε σπήλαιο, χωρίς τροφή και νερό.
Γιατί μετά τις προφητείες του Τειρεσία και το θάνατο του γιού του, ο Κρέων καταλαβαίνει τελικά, το λάθος του και επιχειρεί να επανορθώσει. Παρά τη τρελή φυγή των ψυχών προς την τρέλα, η Αντιγόνη του Σοφοκλή είναι ένα τραγούδι για την αγάπη και την ελπίδα, μια συμφωνία συναισθημάτων, ένας ύμνος στη ζωή.»
Η σκηνογραφία και οι φωτισμοί είναι του Yves Collet, η μουσική του Trio Jourban, το κείμενο στα αραβικά συνέθεσε Abdel Rahman Badawai, τα σκηνικά ο Abd El Salam Abdo.
Τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί του Εθνικού θεάτρου της Παλαιστίνης Hussam Abu Eisheh, Alaa Abu Garbish, Kamel Al Basha, Mahmoud Awad, Yasmin Hamaar, Shaden Salim, Daoud Toutah.

Η κοιλάδα των εκπλήξεων/ Théâtre des Bouffes du Nord/ σκηνοθεσία Πήτερ Μπρούκ

Το διάσημο παγκοσμίως Theatre des Bouffes du Nord παρουσιάζει στο ΔΘΠ την «Κοιλάδα των εκπλήξεων» σε σκηνοθεσία Πήτερ Μπρούκ με την ελληνίδα βραβευμένη Σαιξπηρική ηθοποιό Κάθριν Χάντερ, από 1- 6 Δεκεμβρίου.

Ο Πήτερ Μπρούκ στην «Κοιλάδα των εκπλήξεων» εξερευνά τις εντυπωσιακές εμπειρίες ανθρώπων που βλέπουν τον κόσμο κάτω από ένα διαφορετικό φώς. Θέμα του οι άγνωστες πτυχές του ανθρώπινου εγκεφάλου. Περιδιαβαίνοντας τα όρη και τις πεδιάδες της ύπαρξης μας, με σταθμό την έκπληξη και τον εντυπωσιασμό, ο Μπρούκ, συνεχίζει και συμπληρώνει το θέμα που ασχολήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο παρελθόν. Το ταξίδι στο Θέατρο που αντιγράφει την ζωή.
Φανταστείτε έναν κόσμο όπου ο κάθε ήχος έχει ένα χρώμα.! Το κάθε χρώμα έχει μία διαφορετική γεύση! και ο αριθμός 8 είναι μια ευτραφής κυρία!

Το καινούργιο έργο του Πήτερ Μπρουκ είναι ένα καλειδοσκοπικό ταξίδι στον θαυμαστό κόσμο του ανθρώπινου εγκέφαλου. (Με ελληνικούς υπότιτλους.)



Κριτικές

  • Σαγηνευτικό, συγκινητικό ,απρόσμενα αστείο
  • 'Intriguing, moving and unexpectedly funny.'
  • The Observer
  • Ο maitre του Θεάτρου μας εξηγεί με πολύ απλά θεατρικά μέσα την πολυπλοκότητα της εξυπνάδας και της λογικής  Figaro
  • Ο Μεγάλος Πήτερ Μπρούκ ακόμα ψάχνει την αλήθεια, ρισκάρει τολμά.
  • Θέατρο όπου η φρεσκάδα, η χαρά  το χιούμορ αλλά και ο προβληματισμός συνθέτουν την έρευνα  του γκουρού του Θεάτρου. Liberation


ΧΟΡΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ερωτευμένος Σοπέν, Γιαννίκ Μποκέν / Φρεντερίκ Σοπέν/ Μπαλέτο σε δύο πράξεις


O Eρωτευμένος Σοπέν, το ποιητικό μπαλέτο του βραβευμένου Γάλλου χορογράφου Γιαννίκ Μποκέν και η Εθνική Λυρική Σκηνή επιστρέφουν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις: Κυριακή 12, Τρίτη 14, Τετάρτη 15, Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014. Ώρα έναρξης 8.00 μ.μ.
Οι Χορευτές του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ερμηνεύουν τον τραγικό έρωτα του Βέρθερου για την Σαρλόττε, μέσα από την ποιητική χορογραφία του Μποκέν και τη γοητευτική και άκρως ρομαντική μουσική του Φρεντερίκ Σοπέν.

Ο Ερωτευμένος Σοπέν είναι εμπνευσμένος από το επιστολικό μυθιστόρημα Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε και τις υπέροχες μελωδίες από έργα για πιάνο του Σοπέν.
Η χορογραφία του Μποκέν κρατάει τους βασικούς χαρακτήρες του έργου, που έγραψε ο Γκαίτε στην ηλικία των 24 ετών, ωστόσο αλλάζει τα δεδομένα του χρόνου και του τόπου που ξεδιπλώνεται το ερωτικό δράμα του Βέρθερου ο οποίος θα ηττηθεί στο τέλος από το πάθος του: ενώ στο κείμενο του Γκαίτε περιγράφεται η πρώτη συνάντηση του ήρωα με τη Σαρλόττε και μετά από καιρό ανακαλύπτουμε τον ορμητικό έρωτά του για εκείνη, το δίπρακτο μπαλέτο του Μποκέν ξεκινάει με το δεδομένο του ασίγαστου έρωτα του Βέρθερου για τη Σαρλόττε, η οποία όμως είναι παντρεμένη με τον Άλμπερτ.

Χορογραφία: Γιαννίκ Μποκέν
Σκηνικά - Κοστούμια - Φωτισμοί: Ρενάτο Τζανέλλα
Πιάνο: Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης

Με τους Α’ Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de ballet της ΕΛΣ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ