Εξέταση αίματος προβλέπει την αυτοκτονία -Επιστήμονες πιστεύουν πως θα σώσει εγκαίρως χιλιάδες ζωές - iefimerida.gr

Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν ένα νέο τεστ αίματος το οποίο μπορεί να προβλέψει την πιθανότητα ένας άνθρωπος να αποπειραθεί να αυτοκτονήσει. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς ανακάλυψαν τις μεταλλάξεις ενός γονιδίου στον ανθρώπινο οργανισμό, οι οποίες φαίνεται πως δείχνουν αν ένα άτομο θα προσπαθήσει να βάλει τέλος στη ζωή του.

Το τεστ αναπτύχθηκε καθώς οι εν λόγω μεταλλάξεις μπορούν να εντοπιστούν μέσω μίας εξέτασης αίματος. Αν καταστεί δυνατό να γίνεται αυτή η εξέταση, τότε οι ερευνητές πιστεύουν πως οι γιατροί θα μπορούν να παρεμβαίνουν και να σώζουν εγκαίρως ανθρώπινες ζωές.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως το γονίδιο SKA2 δεν λειτουργεί σωστά σε άτομα που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο αυτοκτονίας. Το συγκεκριμένο γονίδιο διατηρεί τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, υπό έλεγχο.

Το γονίδιο εντοπίζεται στον προμετωπιαίο φλοιό του εγκεφάλου και εμπλέκεται στην αποτροπή των αρνητικών σκέψεων και στον έλεγχο της παρορμητικής συμπεριφοράς.

Το τεστ αίματος που έκαναν οι ερευνητές προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη τους, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο «American Journal of Psychology», προέβλεψε με ακρίβεια της τάξεως του 90% τα άτομα που αντιμετώπιζαν σοβαρό κίνδυνο αυτοκτονίας, ενώ μπόρεσε να εντοπίσει και τα άτομα που είχαν επιχειρήσει κατά το παρελθόν να βάλουν τέλος στη ζωή τους με ακρίβεια της τάξεως του 96%.