Νέες εκδόσεις (6/4) - iefimerida.gr

Νέες εκδόσεις (6/4)

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Επιλογές από τις νέες κυκλοφορίες των εκδοτικών οίκων.

Βασίλης Αλεξάκης, Η πρώτη λέξη, εκδόσεις Εξάντας

Ο Βασίλης Αλεξάκης καταπιάνεται και πάλι με τη γλώσσα και τις λέξεις. Η ηρωίδα του νέου του μυθιστορήματος αναζητά την απάντηση στο ερώτημα που της θέτει ο ετοιμοθάνατος αδελφός της: ποια ήταν η πρώτη λέξη που άρθρωσε ο άνθρωπος; Με αυτή την αφετηρία, ο συγγραφέας μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να μοιραστούμε ιστορίες για τη γλώσσα, την ανθρώπινη επικοινωνία και το βαθύ μυστήριο αυτού του χαρίσματος.

Συρανό ντε Μπερζεράκ, Ταξίδι στη σελήνη, Ο άλλος κόσμος ή Tα κράτη και οι αυτοκράτορες του φεγγαριού, μτφρ.: Ιάνης Λο Σκόκκο, εκδόσεις Αίολος

Μια μεγάλη μύτη είναι ένδειξη πως εδώ μένει ένας άνθρωπος πνευματώδης, συνετός, φιλοφρονητικός, γλυκομίλητος, γενναίος και φιλελεύθερος, ενώ μια μικρή μύτη σηματοδοτεί το έμβλημα αντίστοιχων ελαττωμάτων. Ο Συρανό, διάσημος μεγαλομύτης και σύμβολο του ουτοπικού ταξιδευτή, δεν χάνει το χιούμορ του στη Σελήνη, αποδίδοντας τα εύσημα στις μύτες. Το ταξίδι του μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε την πρώιμη επιστημονική φαντασία και στον ίδιο να στηλιτεύσει τα ήθη της εποχής του με χιούμορ, σαρκασμό και φαντασία. Βαθύς γνώστης των επιστημών και της φιλοσοφίας από την αρχαιότηταως τις μέρες του ανακαλύπτει πριν από την ανακάλυψή τους τα αεριωθουμενα, τους πυραύλους, τους φούρνους μικροκυμάτων, τον φωτογράφο, το φορητό κασετόφωνο, το ηλεκτρικό ρεύμα... Όσο για τους ηθικολόγους και τους σχολαστικούς, βρίσκουν έναν μαχητικό πόλεμο, έναν ορκισμένο εχθρό. Χάρη στον Συρανό ντε Μπερζεράκ, που έγινε διάσημος θεατρικός ήρωας από τον Ροστάν, απολαμβάνουμε ένα μοναδικό "Ταξίδι στη Σελήνη" και γνωρίζουμε ένα από το πιο ελεύθερα πνεύματα όλων των εποχών.

Έμμα Ντόναχιου, Το δωμάτιο, μτφρ.: Έφη Τσιρώνη, εκδόσεις Ψυχογιός

Για τον πεντάχρονο Τζακ, το Δωμάτιο είναι ο κόσμος. Εκεί γεννήθηκε, εκεί τρώει, εκεί κοιμάται, εκεί παίζει και μαθαίνει μαζί με τη Μαμά του. Γι' αυτόν, το Δωμάτιο κρύβει αμέτρητα θαύματα, πλούσια και ανεξάντλητη τροφή για τη φαντασία του: το φίδι κάτω από το Κρεβάτι, φτιαγμένο από τσόφλια αυγών, ο φανταστικός κόσμος της Τηλεόρασης, η παρηγορητική ζεστασιά της Ντουλάπας, κάτω από τα κρεμασμένα ρούχα, εκεί όπου η Μαμά τον ασφαλίζει τα βράδια, για την περίπτωση που ο ΣαταΝίκ τους επισκεφθεί. Το Δωμάτιο είναι σπίτι για τον Τζακ, για τη Μαμά όμως δεν είναι παρά η φυλακή όπου κρατείται από τα δεκαεννιά της -εφτά χρόνια τώρα. Με οδηγό την αδιαπραγμάτευτη αγάπη της για το γιο της, η Μαμά έχει δημιουργήσει για χάρη του μία ολόκληρη ζωή σ' ένα χώρο δώδεκα μόλις τετραγωνικών. Η περιέργεια τού Τζακ όμως αυξάνεται ευθέως ανάλογα με τη δική της απελπισία -και η Μαμά ξέρει ότι δε θα μπορέσει να συνεχίσει να χαλιναγωγεί για πολύ ακόμα καμία από τις δυο. Ειπωμένη με τη συγκινητική και αστεία φωνή του Τζακ, το "Δωμάτιο" είναι η ιστορία της ακαταδάμαστης αγάπης που ανθίζει κάτω από τις πιο οδυνηρές συνθήκες, και του σκληρού σαν διαμάντι δεσμού ανάμεσα σε μητέρα και παιδί. Πρόκειται για ένα καθηλωτικό, ανυψωτικό και συνάμα σοκαριστικό μυθιστόρημα -μια συνταρακτική ιστορία, βαθιά ανθρώπινη και αβάσταχτα συγκινητική. Το "Δωμάτιο" είναι ένα μέρος που δε θα ξεχάσετε ποτέ.

Χάρης Βλαβιανός, Σονέτα της συμφοράς, Apologia pro vita et arte mea, εκδόσεις Πατάκη

Τά Σονέτα της συµφοράς συνοψίζουν όλους τους βασικούς σταθµούς της ποιητικής πορείας που έχει διαγράψει µέχρι τώρα ο Χάρης Βλαβιανός, ενώ την ίδια ώρα επιφέρουν µία καίρια τοµή στο έργο του, το οποίο εµφανίζεται µε µια ριζικά αναπλασµένη µορφή. Παίζοντας µε την παράδοση του σονέτου, όπως έχει κατοχυρωθεί στην ευρωπαϊκή ποίηση, ο Βλαβιανός συναιρεί το παρελθόν µε τη νεωτερικότητα σ’ ένα µεταµοντέρνο ιδίωµα, το οποίο καταργεί τις διαχωριστικές γραµµές ανάµεσα στο υψηλό και το χαµηλό, στην κωµωδία και το δράµα, αλλά και στο συνεκτικό νόηµα ή την αποσπασµατική και ελλειπτική έκφραση. Με µια περσόνα η οποία µετατρέπει το αυτοβιογραφικό στοιχείο σε ολοζώντανη περιπέτεια της τέχνης του, ο ποιητής υιοθετεί ένα ύφος γεµάτο υποβλητικούς αιφνιδιασµούς. Καταφεύγοντας άλλοτε στη λεπτή ειρωνεία και άλλοτε στον αιχµηρό σαρκασµό και αυτοσαρκασµό, ο Βλαβιανός δείχνει, ήδη από τον δίσηµο τίτλο της συλλογής του, πώς η ασέβεια µπορεί να αποτελέσει τη βασιλική οδό για την ανανέωση της ποιητικής ευαισθησίας. Βαγγέλης Χατζηβασιλείου

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ πατάκης Εξάντας Αίολος Ψυχογιός
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ