fbpx Χωρίς αστικά λεωφορεία η Θεσσαλονίκη -Επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ

Χωρίς αστικά λεωφορεία η Θεσσαλονίκη -Επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ

Χωρίς αστικά λεωφορεία η Θεσσαλονίκη -Επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ
14|07|2014 | 13:50
Χωρίς αστικά λεωφορεία η Θεσσαλονίκη -Επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ

Με δυσκολία θα πραγματοποιήσουν σήμερα τις μετακινήσεις τους οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, καθώς οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ πραγματοποιούν από το πρωί επίσχεσης εργασίας στα λεωφορεία.

Ο Οργανισμός έχει φτάσει σε οικονομικό αδιέξοδο και οι εργαζόμενοι διεκδικούν την καταβολή της κρατικής επιχορήγησης από το 2010, έτσι ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ.

Να σημειωθεί ότι η μεταφορά των ατόμων με ειδικές ανάγκες θα διεξαχθεί κανονικά με οχήματα του Οργανισμού.

Αποφασισμένη να περιορίσει τις επιδοτήσεις προς τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) είναι η κυβέρνηση καθώς θεωρεί ότι είναι υπερβολικές.

Σχετικά με το ζήτημα από το Γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, ανακοινώθηκε ότι «απαιτείται η δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΟΑΣΘ και η σχετική πρωτοβουλία θα αναληφθεί από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών».
Ο κ. Σταικούρας μάλιστα δήλωσε σχετικά:

-«Το πρόβλημα είναι διαχρονικό.

Κάθε χρόνο το αποτέλεσμα, άρα και η ετήσια δημόσια επιβάρυνση, υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την περίοδο 2007 - 2013, κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση κινήθηκε στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ, σε ταμειακή βάση, ετησίως.

Το ζήτημα, μεταξύ άλλων, ανακύπτει από τη χρήση, από την πλευρά του ΟΑΣΘ, της οικονομικής συμφωνίας που κυρώθηκε με το Ν.2898/2001, αυξάνοντας, συνεχώς, μέσα από Διαιτητικές Αποφάσεις, την αντισταθμιστική καταβολή του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ.

Για τις ανάγκες μιας πρώτης δημόσιας συγκριτικής αξιολόγησης, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, για την περίοδο 2007 - 2013, σε δεδουλευμένη βάση:

Η μέση ετήσια επιδότηση ανά όχημα ήταν 210.548 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 55.878 ευρώ. Η μέση ετήσια επιδότηση ανά εργαζόμενο ήταν 50.046 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 16.885 ευρώ. Η μέση ετήσια επιδότηση ανά επιβάτη ήταν 0,81 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στα 0,21 ευρώ.

Για το 2014, η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ έχει προβλεφθεί, σύμφωνα με την με αριθμ. Α-49860/4560/19.12.2013 (ΦΕΚ 50/Β') Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τις εγγεγραμμένες πιστώσεις στον Κρατικό Προϋπολογισμό, στο ποσό των 48 εκατ. ευρώ, του οποίου η καταβολή προβλέπεται σε 12 ισόποσες δόσεις των 4 εκατ. ευρώ.

Το Υπουργείο Οικονομικών δια του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους είναι συνεπές στις δεσμεύσεις του.

Ήδη έχει καταβληθεί στον ΟΑΣΘ το σύνολο των 48 εκατ. ευρώ, με την απόφαση της περασμένης Παρασκευής για την αποδέσμευση της τελευταίας δόσης, ώστε να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων.

Επιπροσθέτως, σημειώνεται ότι με την αριθμ. 18/2013 Διαιτητική Απόφαση επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ το ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει καταβληθεί ακόμα καθόσον το Ελληνικό Δημόσιο, ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά του και επιδιώκοντας τη διασφάλιση των πόρων των φορολογούμενων πολιτών, άσκησε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του αρμόδιου Εφετείου Αθηνών, η οποία συζητήθηκε στις 13 Μαΐου 2014, πλην όμως δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα κάποια απόφαση».

ΣΧΟΛΙΑ