Το καλό συναπάντημα της Αθήνας: Στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου η πόλη τραγούδησε όπερα αλά Γκρέκα [εικόνες] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Το καλό συναπάντημα της Αθήνας: Στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου η πόλη τραγούδησε όπερα αλά Γκρέκα [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Kράτα με, να μη χαθούμε στο συνωστισμό. Θα γίνει της Μικρασιατικής καταστροφής σήμερα» λέει αυτή στον σύντροφό της καθώς μπαίνουν στο Ολυμπιείο. Είναι σούρουπο, η φωνή του Μύρωνα Μιχαηλίδη ακούγεται να δίνει οδηγίες από την υπερυψωμένη εξέδρα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ο έλεγχος ήχου και η Ειρήνη Καράγιαννη κρυστάλλινη τραγουδά Κάρμεν. Η Εθνική Λυρική Σκηνή χάρισε χθες στην πόλη μια αφήγηση ανεπανάληπτη, έφερε περίπου 2.500 άτομα μέσα στο μυθικό αρχαιολογικό χώρο για μια δωρεάν ακρόαση ανεπανάληπτων αριών από γνωστές όπερες, αλλά με λιμπρέτο στα ελληνικά! Η Οπερα αλά Γκρέκα θριάμβευσε χθες στην Αθήνα.

Το φως του σούρουπου, σκούρο κίτρινο, χρυσαφένιο δίνει μια διάσταση θεϊκή στους στύλους Ολυμπίου Διός – εδώ έζησαν και λατρεύτηκαν θεοί σκέφτεσαι με σιγουριά . Για πρώτη φορά ανοίγει για το κοινό με τέτοιο τρόπο ο αρχαιολογικός χώρος: Ορθιοι, με παιδιά στους ώμους, καθισμένοι σε ψάθες και μαντήλες απλωμένες στο χώμα, κάποιοι έχουν φέρει σκαμπό και πτυσσόμενες καρέκλες, με χέρια υψωμένα καθώς κινητά και φωτογραφικές μηχανές απαθανάτιζαν τους λυρικούς τραγουδιστές, την ορχήστρα, τη χορωδία να τραγουδούν με φόντο το πιο ακριβό και ταυτόχρονα δωρεάν σκηνικό του κόσμου.



Η Εθνική Λυρική Σκηνή μας έχει συνηθίσει πια σε δράσεις που οξυγονώνουν την πόλη στις στιγμές της ασφυξίας. Διασώζει τη ψυχολογία των πολιτών, την αισιοδοξία τους. Μας έχει συνηθίσει σε δράσεις που ενώνουν τους πολίτες ειρηνικά, με καρτερικότητα σε όλη την Αθήνα. Χθες το βράδυ, άνθρωποι που είχαν χρόνια να βρεθούν φιλιόντουσαν, αγκαλιάζονταν σε τυχαία συναπαντήματα κάτω από τους ήχους τους Κουρέα της Σεβίλλης, της Κάρμεν, του Οθέλλου, του Ναμπούκο, αλλά στα .... ελληνικά.

«Οπερα αλά Γκρέκα» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης που αξιοποίησε και ανέδειξε για πρώτη φορά στο κοινό τη συλλογή μεταφράσεων των λιμπρέτων που υπάρχουν στο αρχείο της Λυρικής, αφού μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '70 τα έργα παρουσιάζονταν μόνο στα ελληνικά. Αρα χθες η Λυρική δεν «κοινωνικοποίησε» μόνο τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου αλλά κοινωνικοποίησε και το αρχείο της.



Την στιγμή που η χορωδία τραγούδησε το «Πέτα σκέψη χρυσόφτερη» από την τρίτη πράξη του Ναμπούκο του Βέρντι, τα σώματα κουνιόντουσαν ρυθμικά, προς την ίδια κατεύθυνση, έμοιαζαν να ψηλώνουν σε μια απίστευτη στιγμή μέθεξης. Πολλές και ξεχωριστές ήταν αυτές οι σκηνές, καθώς ακούσαμε άριες από τον Κουρέα της Σεβίλλης του Ροσσίνι, τη Λουτσία ντι Λάμμερμουρ του Ντονιτσέττι, Το μαγικό αυλό του Μότσαρτ κ.ο.κ. Την ιδέα για την εκδήλωση και την επιλογή του χώρου είχε ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Λυρικής Βασίλης Λούρας.



Η μουσική διεύθυνση της εκδήλωσης ήταν του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου, ενώ την ενορχηστρωτική προσαρμογή στις διάσημες άριες και τα χορωδιακά πραγματοποίησε ο Γιάννης Μπελώνης. Ερμηνεύσαν (με αλφαβητική σειρά) οι καταξιωμένοι μονωδοί της ΕΛΣ: Χάρης Ανδριανός, Δημήτρης Καβράκος, Βασιλική Καραγιάννη, Ειρήνη Καράγιαννη, Αντώνης Κορωναίος, Μαρία Μητσοπούλου, Δημήτρης Πλατανιάς, Γιάννης Χριστόπουλος.



Στην ομάδα σχεδιασμού συμμετείχαν οι Δημήτρης Οικονομόπουλος, Βασίλης Λούρας, Αλέξανδρος Ευκλείδης και στην ομάδα παραγωγής οι Λυδία Αγγελοπούλου, Τζένη Νομικού, Σταμάτης Μπερής.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ