Τα καναδικά ΜΜΕ αποθεώνουν την ελληνική εταιρεία Apivita: Είναι ένα σπάνιο success story! [εικόνες]

Ως νέοι ο Νίκος Κουτσιανάς και η φαρμακοποιός γυναίκα του, Νίκη δεν ήθελαν να δίνουν στους πελάτες τους βιομηχανικά προϊόντα που βρίσκονταν αφειδώς στην αγορά. Ήθελαν να έχουν στο φαρμακείο τους φυτικά προϊόντα. Το έκαναν, έπιασε και τώρα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στη ζωή τους.

Η καναδική εφημερίδα «The Globe and Mail» κάνει αφιέρωμα στους ανθρώπους που το 1979 δημιούργησαν την εταιρεία Apivita και σήμερα τα προϊόντα της βρίσκονται σε 14 χώρες (σύντομα και στον Καναδά όπως σημειώνει), ενώ οι πωλήσεις της κατά την περσινή χρονιά άγγιξαν τα 33 εκατ. ευρώ.

Η Apivita, σημειώνει η εφημερίδα, μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι μία από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρίες που δεν χτυπήθηκαν από την παρατεταμένη ύφεση στην Ελλάδα. Και όχι μόνο δεν χτυπήθηκαν, αλλά κάνουν στρατηγικές επιλογές που αφορούν το μέλλον της εταιρείας.

Ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά δεν ενδιαφέρονται να στελεχώσουν την εταιρεία τους με golden boys, ούτε να μπουν στο χρηματιστήριο και ούτε να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε μεγάλες πολυεθνικές. Τους ενδιαφέρει να μείνουν σταθεροί στο αρχικό τους όραμα: να φτιάχνουν φυτικά προϊόντα. «Μας ενδιαφέρει το κοινό καλό και όχι μόνο τα χρήματα», λέει ο Νίκος Κουτσιανάς.

Στα 68 του πλέον βρίσκει χρόνο να τρέχει την εταιρεία και να φροντίζει τον κήπο του. Την ίδια στιγμή το 2008 η Apivita κέρδισε το βραβείο καινοτομίας που είχε οργανώσει ο πολύς Μπιλ Γκέιτς και ο ΣΕΒ.

Η νέα έδρα της Apivita είναι κοντά στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και περιλαμβάνει κήπους με βότανα και μελισσοκομείο. Από αυτά λαμβάνουν τις πρώτες ύλες για τα προϊόντα τους. Άλλωστε στα λατινικά το όνομα Apivita σημειώνει η ζωή της μέλισσας. Στον κήπο βλέπει κανείς βαλσαμόχορτο, μανδραγόρα, δεντρολίβανο, δίκταμο Κρήτης και φυσικά πολλές μέλισσες. Ολα τα προϊόντα χρησιμοποιούνται με οικολογικό τρόπο για την παραγωγή κρεμών, καλλυντικών και σαπουνιών.

Δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι μικρή αγορά και τα προϊόντα της εταιρείας είναι ακριβά, το όνομα προς το εξωτερικό ήταν αναγκαστική. Στη Γαλλία και την Ιταλία είναι δημοφιλή, ενώ στη συνέχεια ήρθε η επέκταση στο Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία.

Η εταιρεία ψάχνει νέο διανομέα για τις; ΗΠΑ, ενώ σχεδιάζει να εισέλθει άμεσα στον Καναδά. Παρόλα αυτά οι 220 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο είναι Ελληνες, σε μια εποχή βαθιάς κρίσης και ανεργίας.

Αν και τα νούμερα της εταιρείας είναι κάτι σαν οικογενειακό μυστικό, ο Νίκος Κουτσιανάς λέει πως οι εξαγωγές ανεβαίνουν 20% κάθε χρόνο και φέτος υπάρχει πρόβλεψη για έσοδα στα 40 εκατ. Ευρώ. Ο Νίκος και η Νίκη φτάνουν πλέον προς τη σύνταξη, αν και δεν δείχνουν κουρασμένοι, έχουν δύο παιδιά που εμπλέκονται με την επιχείρηση, ενώ ο Νίκος θεωρεί πως το αφεντικό και η ψυχή της εταιρείας είναι η γυναίκα του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ