fbpx CINETROLL: Transformers 4 - Οκ θα φάω ξύλο και το ξέρω, αλλά μήπως ο Μάικλ Μπέι είναι ο πιο γ@@άτος σκηνοθέτης; (video) | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ

CINETROLL: Transformers 4 - Οκ θα φάω ξύλο και το ξέρω, αλλά μήπως ο Μάικλ Μπέι είναι ο πιο γ@@άτος σκηνοθέτης; (video)

CINETROLL: Transformers 4 - Οκ θα φάω ξύλο και το ξέρω, αλλά μήπως ο Μάικλ Μπέι είναι ο πιο γ@@άτος σκηνοθέτης; (video)
28|06|2014 | 22:52

Οι κριτικοί το έθαψαν, ο κόσμος το λατρεύει. Ο ΤΑΖ προκαλεί την τύχη του και καίει τα εγκεφαλικά του κύτταρα με το σχεδόν τρίωρο "Μπεν Χουρ" των διαγαλιαξιακών αυτοκινητορομπότ.

TRANSFORMERS 4: ΕΠΟΧΗ ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ/ TRANSFORMERS: AGE OF EXTINCTION

Βαθμολογία: 8 / 10

Ναι, η αλήθεια είναι πως 2 ώρες και 45 λεπτά που διαρκεί η ταινία τσούζουν αρκετά. Όμως ο εγκέφαλός σου έχει τόσο μουδιάσει από θόρυβο, συμπλοκές, τεχνική αρτιότητα κι ένα σενάριο που όπως ήταν αναμενόμενο δεν βγάζει νόημα, που πλέον δε σε νοιάζει. Η πρώτη τριλογία των "Transformers" έφερε 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή εδώ η ταινία, που υποτίθεται ξεκινάει μια νέα τριλογία, με νέο πρωταγωνιστή (αν υπάρχει τέτοια έννοια σε ταινία του Μάικλ Μπέι) τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, αναμένεται στο πρώτο της τετραήμερο να χτυπήσει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. Τυχαίο; Δε νομίζω.

Ο Μάικλ Μπέι είναι ένας από τους μεγαλύτερους τεχνίτες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον παγκόσμιο κινηματογράφο. Δεν λέω καλλιτέχνης γιατί αυτή η λέξη αρχίζει και μου φαίνεται σαν δικαιολογία για κάθε κουλό και μίζερο. Λέω τεχνίτης. Επειδή το σινεμά δεν είναι μόνο τέχνη αλλά και τεχνική και λούνα πάρκ. O τύπος λοιδορείται συνέχεια από τους άσχετους αλλά είναι σχολή από μόνος του ακόμα και στα "ευκολάκια" του. Τα οποία έχουν γίνει πατέντα από άπειρους άλλους. Είναι από τους πιο απενοχοποιημένα συνεπείς στο τι θέλει να κάνει (να γαμήσει τα πάντα στην οθόνη). Είναι χωρίς όριο επιδειξιομανής κάτι που εκτιμώ στους ανθρώπους όταν έχουν κάτι πράγματι να επιδείξουν. Και δεν έχει καμία αίσθηση του μέτρου (επίσης το εκτιμώ).

Ξέρεις όμως τι έχει; Αστείρευτο πάθος για αυτό που κάνει ακόμα κι όταν πρόκειται για ένα ξεκάθαρα εκμεταλλευτικό εμπορικά franchize που στην ουσία προωθεί μια φίρμα παιχνιδιών. Και το αντιμετωπίζει ακριβώς έτσι: Με απίστευτη, σχεδόν εξαντλητική αφοσίωση στην τελειότητα της εκτέλεσης του και χαβαλεδιάρικη αδιαφορία στα επί μερους.

Ο κάθε ένας έχει ένα ταλέντο, και του Μπέι είναι πολύ συγκεκριμένο. Δεν κινηματογραφεί απλά συναρπαστικές σκηνές δράσης, σε καθιστά μέτοχό τους. Και μολονότι πριν λίγο τον κατηγόρησα για την έλλειψη μέτρου, το έχει εκεί που το κατέχει. Σε αντίθεση με τις αξιοθρήνητες προσπάθειες του Τζορτζ Λούκας στα τελευταία του να προσπαθεί να φτιάξει φανταστικούς κόσμους που μοιάζουν πραγματικοί, με δευτεράντζα ψηφιακά υλικά. Ο Μπέι ανακατεύει με τέτοια μαεστρία το ψηφιακό post production με το real action που χάνεις τα μπούσουλα. Μιλάμε για τεράστια δουλειά που μόνο respect μπορείς να πεις στον όγκο της.

Κι όλα αυτά, σε μια υπερκινητική ταινία συνεχούς δράσης, με την κάμερα να κάνει απίστευτα "μακροβούτια" στην καρδιά της σκηνής, σαν να διασχίζει κυριολεκτικά κτίρια, ουρανούς και κατεστραμμένες εκτάσεις χωρίς να παίρνεις χαμπάρι τι είναι κανονικά γυρισμένο και τι εφέ. Κι επίσης όλα αυτά, κι αυτό είναι το σημαντικότερο, γυρισμένα στο μεγαλύτερο μέρος τους με κανονικές κάμερες 3D που δεν φημίζονται για την ευλυγισία τους, αλλά ο Μπέι τις μετατρέπει σε σερβιέτες Always που έχουν φτερά.

Το αν αποφασίσεις να το δεις σε 3D ή 2D είναι πραγματικά θέμα γούστου και προσωπικών αντοχών. Γιατί η αλήθεια είναι πως σε μια κάμερα τόσο υπερκινητική όσο του Μπέι, το 3D, όσο καλό κι αν είναι σου κάνει λίγο τραχανά τον εγκέφαλο (αλλά εμένα μου αρέσει ο τραχανάς). Ναι η διάρκεια της ταινίας είναι παραπάνω ξεχειλωμένη από ότι πρέπει και ναι, δεν πρόκειται να σας πω την υπόθεση γιατί δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία (εννοώ πως και 'γω δεν την πολυκατάλαβα.

Όμως το θέαμα, τα εφέ του (στο σημείο που η τέχνη συναντάει την τεχνική), η γνήσια επένδυση πάθους, τρελής δουλειά, ιδρώτα, κόπου και ταλέντου σε μια ταινία που στην ουσία είναι το πιο πολυτελές θεαματικό b movie που έχεις δει ποτέ, εμένα προσωπικά μου αρκεί. Ειδικά όταν θέλω να νιώσω χαζό χάιτεκ παιδί χαρά γεμάτο.

*Ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana . Kάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του facebook www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

ΣΧΟΛΙΑ