Προς πώληση το 55% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» -Η κυβέρνηση κατέληξε στο μοντέλο αποκρατικοποίησης - iefimerida.gr

Προς πώληση το 55% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» -Η κυβέρνηση κατέληξε στο μοντέλο αποκρατικοποίησης

Προς πώληση το 55% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» -Η κυβέρνηση κατέληξε στο μον
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε ένα μοντέλο αποκρατικοποίησης, το οποίο καλύπτει τις απαιτήσεις των επίδοξων επενδυτών, κατέληξε η κυβέρνηση σχετικά με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Ετσι, ο κύβος ερρίφθη για την πώληση του πλειοψηφικού μεριδίου.

Το μοντέλο αποκρατικοποίησης που προκρίθηκε ικανοποιεί τις απαιτήσεις των Κινέζων ενδιαφερόμενων επενδυτών, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», αλλά ταυτόχρονα δεν αφήνει παραπονεμένους τους Καναδούς, που είναι οι σημερινοί κάτοχοι του 40% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Το μοντέλο αποκρατικοποίησης προβλέπει την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά, που είχε γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρεται για τίποτε λιγότερο από την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα και φυσικά το μάνατζμεντ της επιχείρησης. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πραγματικός στόχος των Κινέζων είναι ο έλεγχος του 100% των μετοχών του ΔΑΑ.

Στην κίνηση της διάθεσης της πλειοψηφίας των μετοχών συναίνεσε η πλευρά της καναδικής PSP Investments (Public Sector Pension Investment Board). Με βάση τη Συμφωνία Μετόχων του 1996, καμία εναλλαγή μετοχών στον ΔΑΑ δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση όλων των μετόχων, δηλαδή του 100% των ψήφων της Γενικής Συνέλευσης. Η ελληνική πλευρά, αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.

Ετσι τώρα, για να συναινέσουν οι Καναδοί στην προτεινόμενη μορφή αποκρατικοποίησης, αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί και η επέκταση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026. Πρακτικά, μια τέτοια κίνηση αυξάνει την αξία του ΔΑΑ και επομένως την αξία του μεριδίου της PSP Investments.

Παράλληλα, οριστικοποιήθηκε το σχήμα των Κινέζων επενδυτών που θα διεκδικήσουν τον ΔΑΑ. Εκτός της Shenzhen Airport και της επενδυτικής εταιρείας Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), στο ίδιο επιχειρηματικό σχήμα αναμένεται ότι θα συμμετάσχει μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας και ένα επιπλέον κινεζικό επενδυτικό κεφάλαιο (fund). Τέλος αναμένεται να συμμετάσχει κάποια Κινεζική Ενωση Επιχειρήσεων (enteprise association), τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση. Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Ν. Ζηλανδία.

Φωτογραφία: Eurokinissi

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ