Ποσειδώνια 2014: Πώς κατάφεραν οι Eλληνες εφοπλιστές να δημιουργήσουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου - iefimerida.gr

Ποσειδώνια 2014: Πώς κατάφεραν οι Eλληνες εφοπλιστές να δημιουργήσουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου

Ποσειδώνια 2014: Πως κατάφεραν οι Eλληνες εφοπλιστές να δημιουργήσουν τον μεγαλύ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα «Ποσειδώνια 2014», η μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση του κόσμου ανοίγει τις πύλες της στο Εκθεσιακό Κέντρο Athens Metropolitan Expo της Αθήνας (2-6 Ιουνίου) και στην Αθήνα βρίσκονται αρκετοί από τους ισχυρότερους οικονομικούς παράγοντες του κόσμου. Μάλιστα σύμφωνα με τους διοργανωτές, αναμένεται να σπάσουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην πολύχρονη ιστορία της έκθεσης.

Οι οργανωτές αναφέρουν πως στη φετινή διοργάνωση έχει επιβεβαιωθεί ότι θα μετάσχουν περισσότεροι από 1.800 εκθέτες και 19.000 επισκέπτες από 93 χώρες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, μάλιστα, ο τζίρος που θα δημιουργηθεί με αφορμή τη διοργάνωση αναμένεται να φθάσει τα 50 εκατ. ευρώ.

Οι Eλληνες εφοπλιστές δημιούργησαν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου

Παρά τα χρόνια της κρίσης που «χτύπησαν» αλύπητα τη χώρα η ελληνική ναυτιλία κατάφερε όχι απλώς να μην επηρεαστεί, αλλά και να αναρριχηθεί στην κορυφή. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του κοινοτικού, σε ποσοστό χωρητικότητας dwt, ανήκουν σε ελληνική πλοιοκτησία.

Ενδεικτικό της ισχύος των ελλήνων εφοπλιστών είναι το γεγονός πως τρεις από αυτούς (Γιάννης Αγγελικούσης, Αγγελική Φράγκου, Γιώργος Οικονόμου) συγκαταλέγονταν στην πρώτη δεκάδα των ισχυρότερων παραγόντων της διεθνούς ναυτιλίας για το 2013, σύμφωνα με το Lloyd's List. Ταυτόχρονα οι σαράντα μεγαλύτεροι έλληνες πλοιοκτήτες υπολογίζεται ότι ελέγχουν σχεδόν το 10% της διαθέσιμης χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.

Η ολοκλήρωση του 2013 βρήκε τους Έλληνες εφοπλιστές να ελέγχουν 3.669 πλοία (άνω των 1.000 gt) μεταφορικής ικανότητας 261,63 εκ. τόνων (dwt) τα οποία αντιπροσώπευαν το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013 οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών για νέες ναυπηγήσεις έφθαναν τα 371 πλοία χωρητικότητας 32,6 εκατ. τόνων (dwt). Οι παραγγελίες αφορούσαν 149 δεξαμενόπλοια που αντιστοιχούν στο 18,32% της χωρητικότητας των υπό ναυπήγηση πλοίων παγκοσμίως.

Οι δέκα μεγαλύτεροι Ελληνες εφοπλιστές

Η Ελλάδα επέστρεψε στην κορυφή της ναυτιλίας, καθώς κατάφερε να αναρριχηθεί ξανά στην πρώτη θέση ως η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, με τους Ελληνες εφοπλιστές να αφήνουν στη δεύτερη θέση τους Ιάπωνες.

  1. Ο Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 94 πλοία χωρητικότητας 18,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)
  2. Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff kai Dryships με 104 πλοία χωρητικότητας 12,6 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου
  3. Γιώργος Προκοπίου των εταιρειών Dynacom και Dynagas με 91 πλοία χωρητικότητας 12,5 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων
  4. Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 104 πλοία χωρητικότητας 10,4 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων
  5. Πήτερ Λιβανός των εταιρειών Euronar και Gaslg LNG με 68 πλοία χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 δεξαμενόπλοιων και 7 LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)
  6. Νίκος Τσάκος της εταιρείας TEN με 67 πλοία χωρητικότητας 6,2 εκατ. Τόνων.
  7. Βαγγέλης Μαρινάκης της εταιρείας Capital Ship Managment με 37 πλοία χωρητικότητας 3,3 εκατ. τόνων.
  8. Θεόδωρος Βενιάμης της εταιρείας Golden Union με 27 πλοία χωρητικότητας 3,2 εκατ. Τόνων.
  9. Χάρης Βαφειάς της εταιρείας Vafias Group με 61 πλοία χωρητικότητας 2,1 εκατ. τόνων.
  10. Πάρης Δράγνης των εταιρειών Goldenport και Ocean gold με 30 πλοία χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ