Οι χαζές διαφημίσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης -Ο Μάρτιν Σουλτς είναι η Κοντσίτα Βουρστ; [εικόνες+ βίντεο]

Η Ευρώπη είναι η ειρήνη. Η Ευρώπη είναι σέξυ. Η Ευρώπη είναι το τέλος των συνόρων και η πολυχρωμία των αναμεμειγμένων πολιτισμών και της χαράς της συνύπαρξης...

Είναι να αναρωτιέται κανείς βλέποντας την διαφημιστική εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης πόσο εκτός θέματος και εκτός ανησυχιών των πολιτών βρίσκεται προεκλογικά.

Ενα μεγάλο πανηγύρι σχεδόν κιτς ξεδιπλώνεται στα διαφημιστικά σποτ και στις διαφημίσεις που θυμίζουν μάλλον Γιουροβίζιον και Κοντσίτα Βουρστ, παρά ένα θεσμικό οικοδόμημα.


Η προεκλογική εκστρατεία «Η Ευρώπη είναι σέξυ» της Ευρωπαϊκής Νεολαίας, η οποία σε αφίσα της δείχνει μια νεαρή κοπέλα στο κρεβάτι με δύο αγόρια και δείχνει να διστάζει για το ποιόν να επιλέξει, αφήνει άφωνο όποιος διαθέτει τον παραμικρό σεβασμό για την Ευρώπη.

Ευρώπη, Μη Ηνωμένη Εθνη


Οπως αναφέρει η γαλλίδα συγγραφέας ενός σημαντικού βιβλίου με τίτλο «Ευρώπη, τα Μη Ηνωμένα Εθνη» Κοραλί Ντελόμ, αυτή η διαφήμιση θέλει να μας κάνει να ψηφίσουμε και όχι να απέχουμε στις ευρωεκλογές αλλά είναι αμφίβολο αν το μήνυμα περνάει.


Οι Ευρωπαίοι Οικολόγοι έκαναν επίσης σκάνδαλο κυκλοφορώντας προφυλακτικά τρύπια με σύνθημα «Ας δώσουμε ζωή στην Ευρώπη» και δημιούργησαν αρνητικές εντυπώσεις.

Tηλεαστέρες στη μάχη, το τέλος της πολιτικής
Ακολούθησε η καμπάνια Rock the Eurovote, για την οποία πληρώθηκαν αστέρες προκειμένου να μας πείσουν να ψηφίσουμε την ερχόμενη Κυριακή. «Η Ευρώπη είναι μια περιοχή του κόσμου όπου ο καθένας μπορεί να κυκλοφορήσει ελεύθερα, ήσυχα, με ασφάλεια και όπου κυριαρχεί η ειρήνη» λέει στο εν λόγω σποτάκι ο γάλλος τηλεπαρουσιαστής Ναγκί, σε ένα εξαιρετικά απλοποιημένο και χαζό σύνθημα.


Επίσης, ο ήρωας Voteman, διψασμένος για σεξ και βία, ένας αλήτης που είναι επίσης μανιακός με την ψήφο στις ευρωεκλογές, συμβουλεύει τι πρέπει να κάνει κανείς για να μη χάσει την κανέλα στο γλυκό, τα παιδικά του παιχνίδια και κάτι άλλες σαχλαμάρες που διαφήμισε το κοινοβούλιο της Δανίας. Ηταν τόσο βλακώδης που αποσύρθηκε αμέσως.

Και κάθε νέο κύμα αποχής από τις ευρωεκλογές μοιάζει να προκαλεί ένα νέο κύμα χαζής διαφήμισης από τους εμπνευστές της ευρωπαϊκής ένωσης. Χορεύουμε για την Ευρώπη, τραγουδάμε για την Ευρώπη, της διαβάζουμε ποιήματα, νιώθουμε γυμνοί για εκείνη, τι άλλο να κάνουμε για να μειωθεί η αποχή;

Το παρακάτω γράφημα δείχνει πόσο αυξήθηκε η αποχή από το 1979. Σχεδόν διπλασιάστηκε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ