fbpx «Παίρνει μπρος» το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης: Ποιοι ενδιαφέρονται | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΤΟΙΜΟ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ

«Παίρνει μπρος» το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης: Ποιοι ενδιαφέρονται

«Παίρνει μπρος» το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης: Ποιοι οι ενδιαφερόμενοι -Π
15|05|2014 | 18:19
«Παίρνει μπρος» το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης: Ποιοι οι ενδιαφερόμενοι -Π

Στο 1,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα ανέλθει το συνολικό κόστος για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ενώ η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου εκτιμάται ότι θα φτάσει μέχρι τα 220 εκατ. ευρώ.

Η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο, το οποίο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα, ξεκίνησε σήμερα με την αποστολή για δημοσίευση, στην επίσημη εφημερίδα της Ε.Ε., της σχετικής διακήρυξης.

Το διεθνές αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο σε πέντε χρόνια, από τη στιγμή που θα αρχίσουν τα έργα, ενώ η διάρκεια παραχώρησης θα είναι 35 έτη συμπεριλαμβανομένης και της περιόδου κατασκευής.
Κατά την περίοδο κατασκευής υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Διευκρινίζεται ότι στο συνολικό κόστος του έργου συμπεριλαμβάνονται οι απαλλοτριώσεις, οι δαπάνες εξυπηρετήσεων δανείων και των λοιπών δαπανών. Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου θα αποτελέσει διαγωνιστικό μέγεθος με ελάχιστο και μέγιστο όριο, ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η καταστατική πλειοψηφία στην εταιρεία.

Η δημοπράτηση του έργου κρίθηκε αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις επί του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου. Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα λόγο, τις μελλοντικές απαιτήσεις σε κινήσεις επιβατών.

Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες

Οι βασικοί υποψήφιοι για την κατασκευή του έργου είναι πέντε κοινοπραξίες ελληνικών και ξένων εταιρειών.

Αναλυτικά:

  • Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η οποία αναμένεται να συνεργαστεί με τη Vinci και το Αεροδρόμιο της Νίκαια,
  • Η J&P Αβαξ που ίσως προβεί σε κοινοπραξίας με τη γαλλική Buoygues και το Aerodrome de Paris
  • Η αργεντίνικη Corporacion America που συνεργάζεται μα την ΜΕΤΚΑ
  • Ο όμιλος Κοπελούζου με τη Fraport
  • Η κινεζική κατασκευαστική China State Construction Engineering Coporation

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου Κρήτης που συνίσταται σε :

1. Όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Αερολιμένα, που θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού. Το Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος Νομού Ηρακλείου και θα λειτουργεί παράλληλα μ΄ αυτό. Το Αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με το διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ΄ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ΄ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.

2. Ο νέος αερολιμένας επίσης θα περιλαμβάνει:

2.1.Πέντε τουλάχιστον Σταθερές Θέσεις (Γέφυρες Επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS), οι οποίες δέχονται έως και δέκα αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση.

2.2.Είκοσι πέντε (25) κατ΄ ελάχιστον επιπλέον Θέσεις Στάθμευσης στην Πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης.

2.3.Πύργο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας με σύγχρονο σύστημα αεροβοηθημάτων,

2.4.Αστυνομικό Σταθμό, δύο Πυροσβεστικούς Σταθμούς, Ιατρικές Εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

2.5.Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατ΄ ελάχιστον οκτακοσίων οχημάτων, χώρους αναμονής για κατ΄ ελάχιστον πενήντα τουριστικών λεωφορείων, εκατόν πενήντα ταξί και είκοσι μίνι βαν ξενοδοχείων και θέσεις στάθμευσης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση εντός του Αεροδρομίου.

2.6.Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει Σύστημα Βιολογικού Καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του Αεροδρομίου, καθώς και των γειτονικών οικισμών.

2.7.Αντιπλημμυρική Προστασία και Αποχέτευση Όμβριων Υδάτων.

2.8.Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

2.9.Πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του Αεροδρομίου.

3. Στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ, του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με το ΝΟΑΚ προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο -Αρκαλοχώρι - Βιάννος.

O σχεδιασμός του νέου διεθνούς Αερολιμένα, υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά την προσβασιμότητα, την λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης. Ενδεικτικά αναφέρονται:

- Διάδρομος προσαπογειώσεων μήκους 3.200 μ (με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μ. εφόσον απαιτηθεί στο μέλλον).

- Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού.

- Ταινιόδρομοι για όλους τους επιβάτες όταν οι αποστάσεις υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο μήκος.

- Πρόβλεψη περιοχής 400 στρεμμάτων για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.

- Σκιασμένοι χώροι στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.

Με δεδομένο ότι το Έργο θα υλοποιηθεί με το σύστημα της Σύμβασης Παραχώρησης, αυτό σημαίνει για την Κρήτη μια σημαντικότατη εισροή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, με όλες τις προφανείς αναπτυξιακές και οικονομικές επιπτώσεις. Μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων, τις δαπάνες εξυπηρέτησης δανείων και τις λοιπές δαπάνες, το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Παράλληλα η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού:

- Κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και

- Κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Επίσης νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν όταν αναπτυχθούν οι εμπορικές υποδομές και χρήσεις.

Η κατάργηση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα προσφέρει μια τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής:

Βασικά στοιχεία του Διαγωνισμού:

Χρόνος Παραχώρησης: 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής των τεσσάρων ετών).

Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου : Μέχρι 220 εκατομμύρια ? (αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος)

Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου θα αποτελέσει διαγωνιστικό μέγεθος με ελάχιστο και μέγιστο όριο ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η καταστατική πλειοψηφία στην Εταιρεία.

 

ΣΧΟΛΙΑ