Le Monde: Η Ελλάδα, πρώτη ναυτική δύναμη στον κόσμο

Le Monde: Η Ελλάδα, πρώτη ναυτική δύναμη στον κόσμο

Άρθρο για την ελληνική ναυτιλία που έχει περάσει πάλι στην πρώτη θέση στον κόσμο, μετά από ένα διάλειμμα μιας δεκαετίας όπου την είχε ξεπεράσει η Ιαπωνία, δημοσιεύει η έγκυρη γαλλική εφημερίδα Le Monde.


Oι Έλληνες εφοπλιστές δεν γνωρίζουν κρίση γιατί η Ελλάδα με 164 εκατ. gross tonnage φέτος γίνεται η πρώτη εμπορική ναυτιλία στον κόσμο μπροστά από την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία ακόμα και από τη Νότια Κορέα, αναφέρει στην εισαγωγή του άρθρου η συντάκτης.
Αυτά ήταν τα αποτελέσματα της έκθεσης του Martin Stopford για λογαριασμό της εταιρίας Clarckson που είναι πρωτοπόρος σε ότι αφορά την πληροφόρηση στον τομέα της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Αυτό το συμπέρασμα δεν είναι έκπληξη για τον Θεόδωρο Βενιάμη, πρόεδρο της ένωσης εφοπλιστών Ελλάδος εφόσον «εδώ και 100 χρόνια η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος σε αυτή την αγορά. Ελέγχουμε το 16,25% της παγκόσμιας ναυτιλίας και περίπου το 40% της ευρωπαϊκής. Δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε εμπορεύματα και αυτό είναι κάτι που το κάνουμε καλά» εξηγεί ήρεμα ο εφοπλιστής.
Ειδικά στα πετρελαιοφόρα οι Έλληνες κατέχουν το 23,8% της αγοράς των τάνκερ και είναι επίσης επικεφαλής με 18,5% στα φορτηγά.
Παρ’ όλα αυτά από το 2000 η Ιαπωνία έπαιρνε κάθε χρόνο τα πρωτεία αυτής της κατάταξης μετά από δεκαετίες αποκλειστικής κυριαρχίας των Ελλήνων. Mεταξύ 2004 και 2007 οι Ιάπωνες, ωθούμενοι από τα υψηλά κέρδη, δανείστηκαν υπερβολικά για να αγοράσουν νέα πλοία. Οι Έλληνες απεναντίας προτίμησαν να διατηρήσουν τα κεφάλαιά τους.
Ετσι αμέσως μετά την κατάρρευση της Λήμαν Μπράδερς, οι θαλάσσιες μεταφορές σταμάτησαν μονομιάς, όπως εξηγεί ο δημοσιογράφος Νικόλας Ροσανόγλου, με συνέπεια την πτώση των κερδών των εφοπλιστών σε όλο τον κόσμο. Όσοι είχαν μεγάλα δάνεια δεν ήταν σε θέση να αγοράσουν πλοία όταν η αγορά άρχισε και πάλι να θερμαίνεται. Οι Έλληνες εφοπλιστές τότε άρχισαν να αγοράζουν εφόσον διέθεταν ρευστότητα.
Επίσης οι Έλληνες εφοπλιστές δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την κρίση γιατί οι δραστηριότητες τους είναι παγκόσμιες και ελάχιστα εξαρτώνται από την εθνική οικονομία παρά το γεγονός ότι η παράλυση των ελληνικών και κυπριακών τραπεζών σίγουρα δημιούργησε δυσκολίες. Παρ’ όλα αυτά γρήγορα βρήκαν χρηματοδότηση μέσω κυρίως των κινεζικών τραπεζών. Παράλληλα οι Έλληνες εφοπλιστές επωφελήθηκαν και από την πτώση των τιμών των πλοίων με αποτέλεσμα να αυξήσουν σημαντικά το τονάζ τους εστιάζοντας σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο περιοδικό Le Marin οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 13 δις δολάρια σε 275 νέα πλοία. Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2014 οι Έλληνες επένδυσαν 5 δις ευρώ και μολονότι η Ιαπωνία διαθέτει περισσότερα πλοία: 8537 ενώ η Ελλάδα μόνο 4984, στο συνολικό όγκο οι Έλληνες υπερτερούν.
Αυτή η πρωτιά σημαίνει κάτι για την ίδια την Ελλάδα;
Η Ελληνική κυβέρνηση στις 22 Δεκ 2013 αποφάσισε να επιβάλει φόρο για τα 3 επόμενα χρόνια ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων. Αυτό ενόχλησε, με αποτέλεσμα πολλές εφοπλιστικές εταιρίες να απειλούν ότι θα αλλάξουν σημαία με το επιχείρημα ότι πρέπει να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.