CINETROLL: Είναι οι «300» η pop του χρυσαυγίτη ή απλά οι Έλληνες κριτικοί είναι κομπλεξάρες; - iefimerida.gr

CINETROLL: Είναι οι «300» η pop του χρυσαυγίτη ή απλά οι Έλληνες κριτικοί είναι κομπλεξάρες;

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο ΤΑΖ νοιώθει Ξέρξης με φλούο πατίνια, κάνει κοιλιακούς ψέμα, δίνει αιμοχαρή γλωσσόφυλα στην Εύα Γκριν και πάει γυμνούλης στη μάχη μαζί με τα αγόρια απ΄ το gay club. Όσο οι κριτικοί τραβάνε τα γεροντικά μαλλιά τους,300: Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ / 300: ΤΗΕ RISE OF AN EMPIRE

Βαθμολογία 7 / 10

Πήγα, το είδα (σε 3D), πέρασα ένα υπέροχο βράδυ. Μετά είχα την εξής ατυχή έμπνευση: Να ποστάρω στον λογαριασμό μου στο fb το εξής: "H αβάσταχτη κομπλεξάρα των Ελλήνων κριτικών. Σχεδόν όλοι βαθμολόγησαν μηδέν τους "300" με υπερφίαλες αναλύσεις από τον μπιντέ της "σοφής" τους γνώσης για μια ταινία που έχει ένα και μόνο στόχο: Να διασκεδάσει κομιξάδικα και το πετυχαίνει μια χαρά". Τι άκουσα φίλε από κει και πέρα, δεν το φαντάζεσαι όμως. Από κρυφοφασίστα με είπανε μέχρι κρυφογενικώς. Γιατί; Επειδή είπα ότι γούσταρα μια αρχαιοελληνική τουρλού κομπλέ στο υπερπέραν, εξαιρετικά φτιαγμένη, gay στον κρυφό της πόθο μεν, ομοφοβική δε, φάρσα ακραίου ξεκοιλιάσματος και φαντασίας, με υπέροχα γραφικά και χορογραφίες μαχών.

Μου γράφει ένας φίλος κάτω από την ανάρτηση μου: "Δίκιο έχεις φίλε κι εγώ το γούσταρα αλλά αυτό είναι η pop του χρυσαυγίτη". Προβληματίστηκα. Άκυρος ο φίλος δεν είναι στην παρατήρηση του. Αλλά αν θέλουμε να βάλουμε τα πράγματα σε μια λογική σειρά: Οι "300" είναι τόσο pop του χρυσαυγίτη όσο και η ελληνική ιστορία όπως διδάσκεται στα σχολεία. Ούτε του Φρανκ Μίλερ (που δημιούργησε το κόμικ) ουτε του Ζακ Σνάιντερ ήταν η έμπνευση ενός ακραία μιλιταριστικού κράτους, της Σπάρτης, στο οποίο ο κουτσός κι ο ανάπηρος πετιόταν στον Καιάδα. Ούτε δική τους έμπνευση είναι το "πας μη Έλλην βάρβαρος" ούτε τα χλευαστικά σχόλια για τη σχέση των Αθηναίων με τα αγόρια τους που αναφέρεται και στις δύο ταινίες.

Από κει και πέρα για να μην παθαίνουμε και τσάμπα εγκεφαλικά. Όποιος έχει δει τους "300", κριτικός ή θεατής και αρχίζει τα ιστορικά μούμπλε μούμπλε είναι απλά μαλάκας και διανοητικά ανάπηρος. Μόνο αυτό μπορείς να είσαι όταν βλέπεις μια περιπέτεια φαντασίας στην οποία οι ήρωες κυκλοφορούν μέσα στο καταχείμωνο με το βυζί φάτσα φόρα, κοιλιακούς ζωγραφισμένους με αερογράφο και φοράνε δερμάτινα βρακιά που δεν τα έχει φορέσει ούτε χορευτής σε gay club του Βερολίνου. Και για να τελειώνουμε, οι "300" είναι ιδεολογικά επικίνδυνοι μόνο για αυτούς. Όπως και μία ταινία τρόμου με έναν ψυχοπαθή δολοφόνο είναι επικίνδυνη γι αυτόν που έχει πρόθεση να γίνει ψυχοπαθής δολοφόνος.

Οι καινούργιοι "300" είναι μια ένοχη απόλαυση πρώτης τάξης. Στην οποία σέβομαι το ενδεχόμενο να μη σου αρέσει, να μην είναι στα μέτρα σου. Αλλά στην κριτική κλίμακα, μεταξύ του πεντάστερου αριστουργήματος και του μηδέν χλαπάτσα, έχεις και μια άλλη μεσοβέζικη εναλλακτική, στο ενδιάμεσο. Μου είναι αδιανόητη η βαθμολογία "μηδέν" που έδωσε η πλειοψηφία των Ελλήνων κριτικών, μόνο και μόνο για να δείξουν την αριστερή τους ευαισθησία. Η ταινία είναι ένα χάρμα οφθαλμών λουτρό αίματος, σάρκας, συμπλοκών, ναυμαχιών και ανιστόρητης ιστορίας που σου χαρίζει ένα υπέροχο βράδυ στο σινεμά. Βασικά η ανεξέλεγκτη μαινάδα Εύα Γκριν - Αρτεμισία (ίσως η πιο γκόμενα της χρονιάς φέτος στην οθόνη) στο χαρίζει σε ρόλο υπέροχης ελληνοπερσίδας αρχαίας φόνισσας Τ(σ)ούλας γιατί ο Σάλιβαν Στάπλετον – Θεμιστοκλής, σε κάνει να θυμάσαι πόσο βαρετές είναι οι σχέσεις με μικροαστούς.

Μεταξύ της μάχης του Μαραθώνα, της μάχης του Αρτεμισίου, της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, της απεγνωσμένης προσπάθειας των σεναριογράφων όλα αυτά να συνδεθούν με τις Θερμοπύλες και τον Λεωνίδα για να δικαιολογηθεί ότι όλο αυτό έχει σχέση με την πρωτότυπη ταινία, γίνεται της κολάσεως. Υπερθεαματικές σκηνές συμπλοκών, υπέροχα "κάδρα" που θα τα ζήλευε η ναζίστρια αλλά τεράστια Λένι Ρίφενσταλ, κι ένα πήδημα με χαστούκια μεταξύ της Αρτεμισίας και του Θεμιστοκλή που ενώ είναι εκτός ιστορίας, θα μείνει στην ιστορία.

Ναι, όντως ιδεολογικά όλα αυτά αν τα δει βλαμμένος μπορεί να είναι επικίνδυνα. Αλλά το ίδιο είναι και η ιστορία όπως τη διδασκόμαστε. Δεν πιστεύω σε θεωρίες συνωμοσίες και οικτίρω όσους την εφαρμόζουν σε ένα άκρως επιτυχημένο και πολύ καλύτερο αισθητικά από το μέσο όρο του είδους, αρχαιοελληνικό blockbuster. Η ταινία εισπρακτικά "έσκισε" με 132 εκ. δολάρια παγκόσμιες εισπράξεις με το "καλησπέρα σας" του τετραημέρου και 158.000 εισιτήρια στις ελληνικές αίθουσες σπάζοντας κάθε ρεκόρ στη φετινή σεζόν. Γιατί; Οκ, σίγουρα επειδή σαν λαός είμαστε βλαμμένοι κι αν ακούσουμε "Ελλάδα" σε αμερικάνικη υπερπαραγωγή θέλουμε να μαντάρουμε ακόμα και τις κάλτσες του κομπάρσου ως γνήσια δουλικά. Όμως οι "300" είναι μια ακραία απολαυστική "μαλακιούλα" με δόνηση και μια εντυπωσιακή (καμία σχέση φυσικά με πραγματική αρχαιότητα) καλλιτεχνική διεύθυνση από τον δικό μας, Πάτρικ Τατόπουλο. Από κει και πέρα όλες οι υπόλοιπες κουβέντες είναι "να 'χαμε να λέγαμε" και " η χλαμύδα σου πάει εσένα καλύτερα μωρή".

*Διαβάστε περισσότερα, τι έγραψαν οι ξένοι οι κριτικοί και δείτε το trailer ΕΔΩ.

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στοwww.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana . Kάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του facebook www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ