Ανακαλύφθηκε γονίδιο που ευθύνεται για το 1% των καρκίνων -Τρεις Ελληνες στην ερευνητική ομάδα - iefimerida.gr

Μια αμυδρή ελπίδα, αλλά σίγουρα... ελπίδα, για την καταπολέμηση του καρκίνου, αφήνει η πρόσφατη ανακάλυψη γονιδίου που ευθύνεται για την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων σε 1% ασθενών.

Την ανακάλυψη έγινε στη Βρετανία, από την ερευνητική ομάδα του Ινστιτούτου Wellcome Trust Sanger, με επικεφαλής τον Ντέιβιντ Ανταμς. Μάλιστα στην ερευνητική ομάδα βρίσκουμε και τρεις Ελληνες επιστήμονες (Κωνσταντίνος Αλιφραγκής, Στέλλα Λεμπιδάκη και Έλλη Παπαεμμανουήλ).

Το γονίδιο ονομάζεται CUX1, δεν μεταλλάσσεται συχνά, όμως η μετάλλαξή του συμβαίνει σε πολύ διαφορετικές μορφές καρκίνου.

Έως τώρα δεν είχε εντοπισθεί ως υπεύθυνο για τον καρκίνο, επειδή οι γενετικές μελέτες εστίαζαν την προσοχή τους κυρίως σε γονίδια που μεταλλάσσονται με μεγάλη συχνότητα σε επί μέρους είδη καρκίνου. Το CUX1 μεταλλάσσεται σχετικά πιο συχνά στους αιματολογικούς καρκίνους.
Οι ερευνητές έχουν εντοπίσει μερικές δεκάδες ακόμα γονίδια, τα οποία επίσης μεταλλάσονται με χαμηλή συχνότητα και μπορεί να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη καρκίνου.Σε όσους καρκινοπαθείς αυτό το γονίδιο είναι ανενεργό (σε περίπου 1 στους 100), αυτή μπορεί να είναι η βασική γενετική αιτία για την ασθένειά τους. Οι ερευνητές ανέλυσαν γενετικά δεδομένα από περισσότερους από 7.600 καρκινοπαθείς.

Είναι προφανές πως η ανακάλυψη της δράσης του CUX1, θα μπορούσε μελλοντικά να αποτελέσει ένα νέο πεδίο δράσης για τις στοχευμένες φαρμακευτικές θεραπείες.

Πηγή: ΑΜΠΕ