Ανακαλύφθηκε τυχαία η παλαιότερη μορφή ζωής στον πλανήτη μας, ηλικίας 3.5 δισ. ετών [εικόνες]

Ερευνητική ομάδα επιστημόνων ανακάλυψε την αρχαιότερη μορφή ζωής πάνω στον πλανήτη, μία απολιθωμένη μικροβιακή κοινότητα που «έζησε» πριν από 3.5 δισεκατομμύρια χρόνια στην Αυστραλία.

Όπως δήλωσε στο περιοδικό Astrobiology ο Robert Hazen, γεωλόγος ερευνητής στο Επιστημονικό Ινστιτούτο Carnegie της Ουάσινγκτον και μέλος της ομάδας που συνέταξε τη μελέτη: «Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα ή το παλαιότερο απολίθωμα που έχει ανακαλυφθεί ποτέ: ένα πραγματικό οικοσύστημα ηλικίας 3.5 δισεκατομμυρίων ετών».

Το εύρημα υποδεικνύει ότι ένα δισεκατομμύριο χρόνια μετά τη δημιουργία του πλανήτη Γη, πολύπλοκες μικροβιακές κοινότητες που είχαν αναπτυχθεί κατά μήκος των ακτών της σημερινής Αυστραλίας είχαν αρχίσει ήδη να απορροφούν ενέργεια από το ηλιακό φως.

Η ανακάλυψη χρεώνεται στην συνεργάτιδα του Hazen, Nora Noffke, η οποία μελετούσε τους περίφημους βραχώδεις σχηματισμούς Dresser στην Αυστραλία, όταν ξαφνικά αντιλήφθηκε δεκάδες μέτρα βραχώδους επιφάνειας με ασυνήθιστα άγρια υφή.

Οι γεωλόγοι μελετούν επί δεκαετίες τώρα τη συγκεκριμένη περιοχή, κανείς όμως δεν είχε ποτέ προσέξει ότι κάτω από τα πόδια τους εκτεινόταν η πιο πρωτόγονη μορφή ζωής πάνω στη γη.