fbpx Ανοιξε τις πύλες της η 4η Μπιενάλε της Αθήνας-Ο πρώην «ναός» του χρήματος μετατρέπεται σε χώρο πολιτισμού | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ 7Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Ανοιξε τις πύλες της η 4η Μπιενάλε της Αθήνας-Ο πρώην «ναός» του χρήματος μετατρέπεται σε χώρο πολιτισμού

Ανοιξε τις πύλες της η 4η Μπιενάλε της Αθήνας-Ο πρώην «ναός» του χρήματος μετατρέπεται σε χώρο πολιτισμού
28|09|2013 | 18:56

Ο πρώην «ναός» του χρήματος στην οδό Σοφοκλέους 10, ερειπωμένος από το 2007 και με εμφανή τα σημάδια εγκατάλειψης του κτιρίου του, μετατρέπεται από σήμερα και για 55 ημέρες σε μια ζωντανή Αγορά πολιτών, χώρο συνάθροισης και ανταλλαγής απόψεων, όπως προκύπτει από το πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας.

Το κτίριο-«φάντασμα» του πρώην Χρηματιστηρίου Αθηνών, είναι σίγουρα το μεγάλο ατού της Μπιενάλε, που εγκαινιάστηκε σήμερα, με έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών υπό τον γενικό τίτλο «Agora» και εκτείνεται και στο Camp (Ευπόλιδος 4), της πλατείας Κοτζιά.Στο ισόγειο του πρώην Χρηματιστηρίου, όπου παλαιότερα διεκπεραιώνονταν οι αγοραπωλησίες μετοχών, θα φιλοξενηθούν καθημερινές δράσεις, από εργαστήρια, περφόρμανς και συναυλίες έως συζητήσεις και συνέδριο με Ελληνες και ξένους οικονομολόγους.Στόχος της 4ης Μπιενάλε δεν είναι μόνο η θέαση των έργων αλλά κυρίως η συνέργεια του θεατή και η πρότασή του στο επιτακτικό ερώτημα: «Και τώρα τι;»

Το εικαστικό σκηνικό της Μπιενάλε ξεκινά από το ισόγειο, όπου θα φιλοξενηθούν οι δράσεις.Ενα ξύλινο αμφιθεατρικό ημικύκλιο έχει στηθεί στον χώρο, κάτω από τον, μεγάλων διαστάσεων, πίνακα τιμών του Χρηματιστηρίου. Ο εικαστικός Γιώργος Χαρβαλιάς εγκατέστησε ξανά τον πραγματικό πίνακα μετοχών του παλιού Χρηματιστηρίου Αθηνών, όπου αναπαράγεται η διαπραγμάτευση των τιμών μιας τυπικής ημέρας συναλλαγών, της 26ης Ιουνίου του 2007. Η συγκεκριμένη ημερομηνία μοιάζει εκ των υστέρων ''οριακή'', καθώς τότε, στις τελευταίες πράξεις των συνεδριάσεων του Χρηματιστηρίου , στο χώρο αυτό, τίποτε δεν προεικόνιζε την παγκόσμια οικονομική κρίση με τις γνωστές συνέπειες και για την Ελλάδα.

Στον κυρίως χώρο δεσπόζει, επίσης, η φωτεινή πινακίδα από νέον του Δανού ντιζάινερ, Τόμας Πούλσεν μεταδίδοντας το μήνυμα «Your success is your amnesia» ( Η επιτυχία σου είναι η αμνησία σου), θίγοντας τα όρια της ιδιωτικής και της δημόσιας σφαίρας.Στον όροφο του κτιρίου, ο Μεξικανός Gabriel Kuri, ξεδιπλώνει πανό φτιαγμένα από κουβέρτες ισοθερμικές, που χρησιμοποιούνται για την διατήρηση της θερμότητας στο ανθρώπινο σώμα, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Το υλικό που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης έρχεται σε αντίθεση με την αρχική χρήση των πανό και υπονομεύει την αποτελεσματικότητα της πορείας διαμαρτυρίας στις παρούσες συνθήκες.H Ester Partegas από την Βαρκελώνη, δημιουργεί ένα κολάζ από φωτογραφίες, κηλίδες μπογιάς και αποκόμματα εφημερίδων, επιδιώκοντας να εκθέσει τις απρόσωπες ανθρώπινες σχέσεις στην καπιταλιστική οικονομία.Πολλά έργα, περισσότερα από 100 και πάνω από 70 καλλιτέχνες, περιμένουν να συναντηθούν με το κοινό της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας, που αποδεικνύεται πιο πολιτική από ποτέ.

Σε μια προσπάθειά της να πιάσει τον παλμό του κόσμου και της εποχής, για πρώτη φορά 40 επιμελητές επιμελούνται ένα θέμα- την «Αγορά». Η Μπιενάλε επινοεί τρόπους να συντονιστεί με τις συλλογικότητες που έχουν αναπτυχθεί στην εποχή μας. Αφού λοιπόν «η σύγχρονη τέχνη αν και ομιλητικότατη έχει ίσως μια γλώσσα στριφνή και δεν φτάνει εκεί έξω οργανώσαμε κάτι εντελώς διαφορετικό: Ένα κέλυφος που θα γεμίζει καθημερινά από δράσεις», λέει ο διευθυντής και εκ των ιδρυτών της Μπιενάλε Αθήνας, Πολύδωρος Καρυοφύλης (γνωστός ως Πόκα- Γιο).

ΣΧΟΛΙΑ