Ιδού ποιες σκοπιμότητες κρύβει ο νέος νόμος για το Λύκειο - Πώς θα διαμορφωθεί το σύστημα παιδείας - iefimerida.gr

Ιδού ποιες σκοπιμότητες κρύβει ο νέος νόμος για το Λύκειο - Πώς θα διαμορφωθεί το σύστημα παιδείας

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ποιες είναι οι ρητές και υπόρρητες επιλογές και στοχεύσεις που εμπεριέχονται στο νέο νόμο για το Λύκειο; Ποια κριτικά σχόλια και ποιες αντιπροτάσεις θα μπορούσε να προβάλλει κανείς; Πώς θα αποφύγουμε το πνεύμα που προκάλεσε την υποβάθμιση της εκπαίδευσης την τελευταία εικοσαετία;

Σε αυτά τα σημαντικά ερωτήματα επιχειρεί να ανταποκριθεί εκτενέστατο άρθρο του Κώστα Αγγελάκου* στον δικτυακό τόπο ιδεών, πολιτικής και πολιτισμού chronosmag.eu.

Συγκεκριμένα, ο κ. Αγγελάκος γράφει:

Το ζήτημα της λειτουργίας του Λυκείου και της πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί σημαντική παράμετρο της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα γιατί επηρεάζει άμεσα τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και την ευρύτερη λειτουργία της οικονομίας και της κοινωνίας.

Η δομή και το περιεχόμενο της λυκειακής βαθμίδας καθώς και η επιλογή ή αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση συνδέεται άμεσα με συγκεκριμένες ιδεολογικές θέσεις για τον ρόλο της εκπαίδευσης ως υποσυστήματος του ευρύτερου κοινωνικοοικονομικού συστήματος.

Η διαδικασία αυτή αντιμετωπίστηκε ιστορικά λιγότερο ως παιδαγωγικό ζήτημα που θα αποτύπωνε την ποιότητα της λειτουργίας των χαμηλότερων βαθμίδων της εκπαίδευσης και περισσότερο ως κοινωνικοπολιτικό ζήτημα με την επιλεκτική λειτουργία των εξετάσεων (numerus clausus) να ανάγεται σε κυρίαρχο στοιχείο συνοδευόμενο από τις αρχές νομιμοποίησής του («ισότητα ευκαιριών», «αξιοκρατία»).

Η πραγματικότητα αυτή συνδέθηκε από τη μια πλευρά με την ανάγκη των ατόμων για επαγγελματική και κατ' επέκταση κοινωνική άνοδο η οποία ήταν δυνατό να επιτευχθεί μέσω της εισαγωγής και ολοκλήρωσης των σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση.

Από την άλλη ενισχυόταν και από την κυρίαρχη πολιτική θέση (που διατυπώθηκε ρητά στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 19641) ότι το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και το ερευνητικό έργο στην ανώτατη εκπαίδευση θα αποτελούσαν σημαντικούς μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.

Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο του άρθρου, μεταβείτε στη σελίδα του chronosmag.eu, πατώντας εδώ.

*ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΩΣΤΑ ΑΓΓΕΛΑΚΟΥ

O Κώστας Αγγελάκος είναι διδάκτορας Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από τον Φεβρουάριο του 2000 έως τον Ιανουάριο του 2003 υπηρέτησε ως πάρεδρος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Από τον Φεβρουάριο του 2003 υπηρετεί στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου αρχικά ως λέκτορας και σήμερα ως επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι: α) Θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, β) Θέματα ιστορίας της εκπαίδευσης, και γ) Θέματα διδακτικής με κύριο προσανατολισμό τη διδακτική της γλώσσας και της ιστορίας. Είναι συγγραφέας και επιμελητής σχολικών εγχειριδίων και άλλων παιδαγωγικών εκδόσεων, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και ξένα παιδαγωγικά περιοδικά, ενώ από το 2007 είναι διευθυντής του επιστημονικού περιοδικού Νέα Παιδεία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ