Γονίδιο ικανό να σταματήσει την εξάπλωση του HIV ανακάλυψαν Βρετανοί ερευνητές - iefimerida.gr

Γονίδιο ικανό να σταματήσει την εξάπλωση του HIV ανακάλυψαν Βρετανοί ερευνητές

Νέα ελπίδα για την καταπολέμηση του AIDS δίνει στους επιστήμονες η πρόσφατη ανακάλυψη ενός γονιδίου που φαίνεται να καθυστερεί την ανάπτυξη και εξάπλωση του HIV στο σώμα-ξενιστή, αποτρέποντας έτσι σε ένα βαθμό την καταστροφική επέλαση του στο ανοσοποιητικό σύστημα

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Ελευθεροτυπία, οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάικ Μάλιμ του Τμήματος Λοιμωδών Νόσων του King's College του Λονδίνου, δήλωσαν ότι το γονίδιο ΜΧ2, κατέχει σημαντικό ρόλο στον τρόπο που ο ιός HIV ελέγχει τα ανθρώπινα κύτταρα και η ανακάλυψή του μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μελλοντικές θεραπείες που θα αξιοποιούν τις φυσικές άμυνες του ασθενούς ενάντια στον ιο.

Παρόλο που απαιτούνται πολλά ακόμα χρόνια έρευνας, ο Μαλίμ τόνισε ότι πρόκειται για μία πολύ σημαντική ανακοίνωση, αφού θα βοηθήσει σημαντικά τους επιστήμονες να κατανοήσουν πώς ο ιός HIV αλληλεπιδρά με το ανοσοποιητικό σύστημα.

Στα πλαίσια της έρευνας, οι επιστήμονες χρησιμοποιήσαν δύο ομάδες ανθρώπινων κυττάρων στο εργαστήριο, στα οποία εισήγαγαν τον ιό HIV. Στη μία ομάδα είχε ενεργοποιηθεί το γονίδιο ΜΧ2 και στην άλλη όχι. Οπως παρατήρησαν οι επιστήμονες, στα κύτταρα που είχε απενεργοποιηθεί το γονίδιο, ο ιός πολλαπλασιάστηκε και εξαπλώθηκε, ενώ στην ομάδα όπου ήταν ενεργό το ΜΧ2 ο ιός δεν κατάφερε να πολλαπλασιαστεί.

Οι ερευνητές ευελπιστούν πως στο μέλλον ίσως αναπτυχθεί ένα μόριο που θα μιμείται το ρόλο του συγκεκριμένου γονιδίου ώστε να δημιουργηθούν νέα φάρμακα που θα «παγώνουν» τη δράση του ιου.