fbpx Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων

Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων
16|09|2013 | 11:00
Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων

Η περίοδος αυτή σε ότι αφορά το σχεδιασμό των εσωτερικών των αυτοκινήτων είναι ξεκάθαρα μεταβατική. Κι αυτό γιατί σιγά σιγά τα κουμπιά και τα κουμπάκια, καθώς και οι μοχλοδιακόπτες χάνονται από τα ταμπλό και τις κονσόλες των νέων μοντέλων και στη θέση τους ξεπροβάλλουν όλο και πιο μεγάλες οθόνες αφής που τα κάνουν όλα. Ή σχεδόν όλα.

Στη μετεξέλιξη αυτή τον τόνο τον δίνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Αμερική, το Tesla Model S, στο εσωτερικό του οποίου υπάρχουν δύο μόνο συμβατικά μπουτόν: ένα για τα αλάρμ και ένα για να ανοίγει το ντουλαπάκι στο ταμπλό. Οι υπόλοιπες λειτουργίες ελέγχονται μέσω μιας τεράστιας οθόνης αφής 17,3 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, που μέχρι στιγμής είναι και η μεγαλύτερη σε μοντέλο παραγωγής.

Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και το πολύ όμορφο Volvo Concept Coupe, καθώς οι Σουηδοί φαίνεται πως διαχώρισαν το premium από το πλήθος των μπουτόν στην κεντρική κονσόλα και τα αντικατέστησαν κι αυτοί από μια μεγάλη οθόνη αφής που πλαισιώνεται από ελάχιστα πλέον κουμπιά.

Τα πολλά κουμπιά ήταν μέχρι τώρα εκ των ουκ άνευ και στα μοντέλα των Ford και Opel, αλλά όπως διαφαίνεται και οι δύο μεγάλες εταιρείες αλλάζουν λογική: στο Ford S-Max Concept που ελάχιστα διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής και στο ανανεωμένο Opel Insignia τα περιόρισαν σημαντικά και αντίστοιχα μεγάλωσαν τις οθόνες στο κέντρο του ταμπλό. Ακόμα πιο αποφασισμένη η Peugeot, που στο καινούργιο 308 τα ελαχιστοποίησε σε τέτοιο βαθμό, που με την πρώτη ματιά το εσωτερικό του δείχνει άδειο. Μόλις το συνηθίσεις, ειδικά με τη μεγάλη οθόνη αφής των πιο πλούσιων εκδοχών του, δείχνει ιδιαίτερα μοντέρνο.

Φυσικά υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα κι άλλες προτάσεις, όπως στο Opel Monza ή στις Mercedes S-Class και το Citroen Cactus, που επιβεβαιώνουν την επερχόμενη συνολική στροφή προς τις οθόνες αφής. Το μόνο, σημαντικό όμως, ερώτημα που τίθεται είναι ότι δεν είναι όλοι όσοι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο εξοικειωμένοι ούτε με τις οθόνες αφής ούτε με τα μενού επιλογών τους. Ιδιαίτερα οι άνθρωποι κάποιας ηλικίας είναι πολύ πιθανό σε ένα τέτοιο περιβάλλον να μη νοιώθουν άνετα, οπότε χρειάζεται μια σταδιακή εγκατάλειψη των παραδοσιακών τρόπων και μια άμεσα κατανοητή διαμόρφωση των μενού ακόμα και για όσους δεν μπορούν να απομακρυνθούν από τη μέχρι τώρα λογική του «ένα κουμπί, μια λειτουργία».

Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων | iefimerida.gr 0

Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων | iefimerida.gr 1

Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων | iefimerida.gr 2

Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων | iefimerida.gr 3

Οι οθόνες αφής θα κυριαρχήσουν και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων | iefimerida.gr 4

ΣΧΟΛΙΑ