Αυτός είναι ο νέος τρομερός κινητήρας που θα «φοράει» στο εξής σε όλα τα μοντέλα της η Volvo [εικόνα]

Η εταιρεία Volvo είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά το σχέδιό της να αντικαταστήσει όλους τους κινητήρες των αυτοκινήτων της – από το μικρότερο hatch μέχρι το τερατώδες επταθέσιο XC90 SUV – ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2011.

Πλέον, η εταιρεία αποκαλύπτει το επίτευγμα που όλοι περίμεναν, το οποίο πραγματικά εκπλήσσει, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο εν λόγος κινητήρας δεν θα φέρει περισσότερους από 4 κυλίνδρους (!), διαθέτοντας ωστόσο εναλλακτικές προωθητικές τεχνολογίες, προκειμένου τα αυτοκίνητα να παραμείνουν ανταγωνιστικά ως προς τις επιδόσεις.

Οι νέοι αποκλειστικά δίλιτροι 4κύλινδροι κινητήρες Drive-E σε βενζίνη και πετρέλαιο, αποτελούν σχεδιαστικό προϊόν της Volvo Engine Architecture (VEA) και εισήλθαν στη φάση της παραγωγής μόλις τον περασμένο Μάιο με στόχο να λανσαριστούν το ερχόμενο φθινόπωρο.

Τα νέα μοτέρ θα διατίθενται με διαφορετικές πιέσεις τούρμπο και σε κάποιες περιπτώσεις θα συνδυάζονται με υβριδικά συστήματα, τοποθετημένα είτε εμπρός είτε πίσω. Συνδυασμοί που εκτός από τη δυνατότητα για εμπρός κίνηση και τετρακίνηση, θα παρέχουν επιδόσεις ανάλογες με αυτές των Volvo που φορούσαν μοτέρ V8, αλλά με σαφώς μικρότερη κατανάλωση.

Τα μοτέρ της γενιάς Drive-E θα συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο διπλόδισκο 8άρι σασμάν ή ένα βελτιωμένο, σε σχέση με το υπάρχον, χειροκίνητο 6άρι.

Ο μεγάλος νεωτερισμός στα ντίζελ, κατά δήλωση της Volvo, είναι το τεχνολογία ψεκασμού i-Art. Κάθε ιντζέκτορας στο common rail θα είναι εφοδιασμένος με ένα μικρό επεξεργαστή που θα φροντίζει για τη βέλτιστη ποσότητα καυσίμου που θα ψεκάζεται σε κάθε κύλινδρο με πίεση μέχρι 2.500 bar, στη θέση των μπεκ και ψεκάζουν άπαξ μια σταθερή ποσότητα καυσίμου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ