Πρόγραμμα ανιχνεύει τη μουσική που χρησιμοποιείται χωρίς άδεια και επιστρέφει χρήματα στους καλλιτέχνες - iefimerida.gr

Πρόγραμμα ανιχνεύει τη μουσική που χρησιμοποιείται χωρίς άδεια και επιστρέφει χρήματα στους καλλιτέχνες

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ενώ η κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων είναι μια διαδεδομένη διαδικασία που προστατεύει τους καλλιτέχνες να κατοχυρώνουν τις δημιουργίες τους, δεν είναι λίγες οι φορές που μουσικοί για παράδειγμα ακούνε τα τραγούδια τους σε βίντεο που αγνοούν ακόμα και την ύπαρξή τους.

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει το Audiam, ένα πρόγραμμα που ειδικεύεται στο να ανιχνεύει μουσική που χρησιμοποιείται χωρίς άδεια στα βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες του YouTube. Με αυτό τον τρόπο, ο χρήστης μπορεί να πάρει κάποια χρήματα από τις διαφημίσεις που συνοδεύουν αυτό το βίντεο με τη δική του μουσική, ή αν δεν υπάρχει διαφήμιση, να εξουσιοδοτήσει το YouTube να προσθέσει. Άλλωστε, το μότο του Audiam είναι ότι σε βοηθάει να βρεις λεφτά που ήδη υπάρχουν.

Στόχος του προγράμματος αυτού που δημιούργησε ο Jeff Price είναι να βοηθήσει τους άσημους καλλιτέχνες να πάρουν τα χρήματα των πνευματικών τους δικαιωμάτων.

Ο Scott Schreer, ένας ανεξάρτητος μουσικός που έχει συνθέσει πάνω από 1.700 έργα, τα οποία και παραχωρεί με άδεια σε παραγωγούς ταινιών και σειρών στην τηλεόραση δοκίμασε το πρόγραμμα αναζητώντας ένα δίλεπτο acid jazz και το Audiam ανίχνευσε ότι είχε παίξει 100.000 φορές σε διάφορα βίντεο, χωρίς την άδεια του, μέσα σε 11 ημέρες. Μόνο αυτή η αναζήτηση του απέφερε 120 δολάρια, ενώ κάθε μήνα, με τον ίδιο τρόπο, κερδίζει 30.000 δολάρια από όλες τις συνθέσεις του. Κάπως έτσι, μια μικρή εταιρεία με 6 υπαλλήλους, έχει ήδη προσελκύσει 700 μουσικούς που χρησιμοποιούν το πρόγραμμα της.

Αυτή όμως δεν ήταν η πρώτη προσπάθεια του Price να βοηθήσει ανεξάρτητους μουσικούς. To 2006, με τη βοήθεια του Peter Wells, ίδρυσε το TuneCore, το οποίο βοηθούσε μουσικούς να πουλήσουν τις συνθέσεις τους μέσω iTunes και άλλων ανάλογων διανομέων. Πριν ένα χρόνο όμως, το συμβούλιο της εταιρείας έδιωξε αδικαιολόγητα και τους δύο, οδηγώντας τον Price στο επόμενο του βήμα, το Audiam.

Η επιλογή του Price είχε ως στόχο τον πλούσιο γίγαντα με το όνομα YouTube και το μερίδιο του Audiam σε αυτή τη διαδικασία είναι 25%, ποσοστό αρκετά μεγάλο, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που συλλέγουν έσοδα από πνευματικά δικαιώματα καλλιτεχνών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ