Λάκης Γαβαλάς: η άνοδος και η πτώση ενός μύθου - iefimerida.gr

Λάκης Γαβαλάς: η άνοδος και η πτώση ενός μύθου

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο χαριτωμένος εκκεντρικός κύριος που περιέφερε το σολάριουμ και τους διάσημους φίλους του από πάρτυ σε πάρτυ, όταν στην Αθήνα υπήρχαν ακόμα κοσμικές στήλες χωρίς κανείς να τις ειρωνεύεται υπερβολικά, δεν ήταν κανένας μαϊντανός:Όλοι παραδέχονταν ότι επρόκειτο για δαιμόνιο επιχειρηματία με ένστικτο, για εκείνον τον τολμηρό που ανανέωσε ακόμα και την πεισματάρα μόδα των βορείων προαστίων, στην οποία όλοι ήξεραν ότι ήταν δύσκολο να παρέμβεις δραματικά. Νέες, πιο ψαγμένες φίρμες έγιναν απαραίτητα σύμβολα status των παιδιών του clubbing – όταν ο Λάκης Γαβαλάς μεσουρανούσε υπήρχε ακόμα clubbing – και οι ματαιόδοξες περσόνες της τηλεόρασης επιθυμούσαν διακαώς να περπατήσουν ως guests στα σόου τους, που μέχρι πέρυσι ακόμα τα θεωρούσαν πολύ avant garde (ελπίζω με μέτρο σύγκρισης πάντα τα δεδομένα της Ελλαδίτσας). Η εταιρεία ήδη έβγαζε τη δική της σειρά, και η δημιουργικότητα του Λάκη Γαβαλά δεν περιοριζόταν σε εισαγωγές: κανείς δεν ήξερε τι θέλουν τα νιάτα καλύτερα από έναν άνθρωπο που ήταν, κατά τα περιοδικά, τους φίλους και τις εκπομπές που τον καλούσαν συχνά-πυκνά, ένα μεγάλο παιδί. Το λογότυπο .LAK, μάλιστα, έφερνε στην επιχείρηση κέρδη που συναγωνίζονταν επάξια τα κέρδη των μεγάλων οίκων που εισήγαγε. Δεν υπήρχε αμφιβολία, επρόκειτο για τον (μαυρισμένο) βασιλιά της ελληνικής μόδας.Το παλάτι του χτίστηκε στην Κάντζα - σχεδιαστήριο, showroom, αποθήκες και γραφεία, μια αυτοκρατορία μόδας, που υπονοούσε ότι η επέκταση στο εξωτερικό δεν αργούσε – και ήταν ένα κτήριο-ωδή στο design, μοντέρνο και μίνιμαλ, συμβατό με την αισθητική του ιδιοκτήτη, που αγαπούσε το ωραίο, την dolce vita και τα πάρτυ στη Μύκονο, ως οικοδεσπότης δε, όπως διαβάζαμε, ήταν από τους καλύτερους. Η κυριαρχία που εδραιώθηκε στα καλοζωισμένα και αλαζονικά 90s, όμως άρχισε να κλονίζεται και, 5 μόλις χρόνια μετά τη μετακόμιση, οι κτηριακές εγκαταστάσεις βρέθηκαν να πωλούνται, λίγο μετά την έφοδο του Υπουργείου Οικονομικών στην εταιρεία που κατέληξε σε πρόστιμο 5 εκ. ευρώ για αμέλεια πληρωμής Φ.Π.Α.Και μετά, ήρθε η είδηση περί υπαγωγής στο Άρθρο 99, στο οποίο καταφεύγουν επιχειρηματίες που, για να το πούμε απλά, δεν έχουν ρευστό, αδυνατούν να πληρώσουν τα χρεωστούμενα, να εξοφλήσουν τους πιστωτές τους. Και πέρα από την καθαρά οικονομική πλευρά, που θα συζητηθεί στο δικαστήριο, και τις 60 περίπου εταιρείες που εκπροσωπούσε στην Ελλάδα και που τώρα αναγκάστηκαν να κάνουν τα κουμάντα τους (ήδη η Burberry και η D&G παραδίδουν τα εμπορεύματα απευθείας στους πελάτες), υπάρχει και η σημειολογία του lifestyle. Ναι μεν το ρούχο γενικά δέχεται τεράστιο πλήγμα αφού ο κλάδος του λιανεμπορίου και συγκεκριμένα της ένδυσης καταγράφει πτώση τζίρου της τάξεως άνω του 50%, σύμφωνα με το Reporter.gr, όμως εξίσου σημαντικό είναι το γόητρο. Η πτώχευση τέτοιου είδους εταιρειών, όπως και το κλείσιμο περιοδικών μεγάλων ομίλων, είναι το σύνθημα ότι μια εποχή ίσως τελειώνει - και είναι αυτή των αμόρφωτων κοριτσιών που περπατούσαν σε πασαρέλες και πόζαραν προκλητικά για φωτογραφίσεις με κόκκο με απώτερο στόχο τον γάμο με τον πλούσιο τσαμπουκά επιχειρηματία, στόχο που 8 στις 10 πετύχαιναν. Είναι αυτή των γόνων, που κατέλυαν στα πρώτα τραπέζια της παραλιακής κάνοντας την επίδειξη πλούτου όνειρο των παιδιών των λαϊκών συνοικιών. Είναι, τέλος, αυτή των ανθρώπων που πάρταραν ξέγνοιαστα, και που ίσως από δω και μπρος το βρουν κάπως πιο δύσκολο, όπως και η βάση της κοινωνικής πυραμίδας, να συνεχίσουν να παρτάρουν. Διάβασε σχετικά και αυτό

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ