CINETROLL: Πότε ο Superman έπαθε AIDS κι άλλα μυστικά για τον «Ανθρωπο απ' το ατσάλι» - iefimerida.gr

CINETROLL: Πότε ο Superman έπαθε AIDS κι άλλα μυστικά για τον «Ανθρωπο απ' το ατσάλι»

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος μαθαίνει την κρυφή ζωή του πιο διάσημου ήρωα όλων των εποχών. Πότε ήταν καραφλός, πως έχασε το κόκκινο βρακί του, ποια είναι η σχέση του με τους Εβραίους, και πως ο Μάρλον Μπράντο έπαιξε τον πατέρα του χωρίς να έχει μάθει τα λόγια του απ' έξω.

Όταν το 1933, οι Τζέρι Σίγκελ και Τζο Σάστερ, δημιούργησαν για ένα κολλεγιακό φανζίν, έναν εξωγήινο με τηλεπαθητικές ικανότητες, σίγουρα δεν φαντάστηκαν πως έχουν κερδίσει μια αιώνια θέση στις πιο σημαντικές στιγμές της pop ιστορίας αυτού του πλανήτη. Πιθανότατα σε αυτό έπαιξε ρόλο και το ότι αυτός ο πρώτος τους Σούπερμαν, στο «The Reign of Superman» ήταν ένας διαγαλαξιακός κακός με καράφλα που ήθελε να κυριαρχήσει στον κόσμο. Προφανώς και τελικά δεν τα κατάφερε γιατί οι δημιουργοί του τον εξαφάνισαν γρήγορα από το προσκήνιο, κρατώντας όμως μέσα τους την ιδέα ενός εξωγήινου υπερανθρώπου και το όνομα, με τη βασική αλλαγή του ότι αυτή τη φορά θα επρόκειτο για έναν καλό, σωτήρα της ανθρωπότητας. Το αρχετυπικό σούπερ ήρωα και μια από τις αναγνωρίσιμες φιγούρες σε όλο τον κόσμο που για 75 ολόκληρα χρόνια, συνεχίζει να προσελκύει στη μυθολογία του διαφορετικές γενιές ανθρώπων, και να αποφέρει εκ. δολάρια κέρδος. Σε όλους εκτός από αυτούς που τον δημιούργησαν.

*H πρώτη του «δημόσια» εμφάνιση με τη μορφή που τον ξέρουμε σήμερα, έγινε στο πρώτο τεύχος του περιοδικού Action Comics το 1938. Ένα πρωτότυπο αντίτυπο εκείνης της έκδσης, δημοπρατήθηκε το 2010, για 1 εκ. δολάρια. Ένα χρόνιο μετά, ο ήρωας απέκτησε το δικό του περιοδικό.

*Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το όνομα Κλαρκ Κεντ προέκυψε από τα ονόματα των αγαπημένων τους ηθοποιών Κλαρκ Γκέιμπλ και Κεντ Τέιλορ, η πόλη Μετρόπολις, από την ταινία του Φριτζ Λανγκ ενώ για το σχεδιασμό του έμπνευση ήταν η φιγούρα του Ντάγκλας Φέρμπανκς και για το alter ego του Κλαρκ Κεντ, ο κωμικός Χάρολντ Λόιντ.

*Παρά την τεράστια και διαχρονική επιτυχία του δημιουργήματός τους, οι Σίγκελ και Σάστερ είναι οι άνθρωποι που κέρδισαν τα λιγότερα από οποιονδήποτε άλλο έχοντας πουλήσει τα δικαιώματα του πνευματικού τους παιδιού, για μόλις 130 δολάρια. Όταν το 1946 έκαναν μήνυση στη DC για περισσότερα χρήματα, η εταιρεία τους απέλυσε αφαιρώντας το όνομά τους από τις εκδόσεις. Οι δικαστικές διαμάχες έκλεισαν με συμβιβασμό δύο χρόνια αργότερα, μέσω του οποίου οι δημιουργοί αποζημιώθηκαν με 94 χιλ. δολάρια, «αποχωρώντας» από κάθε άλλη αξίωση. Ήταν πολλά χρόνια αργότερα, μετά την επιτυχία της ταινίας του 1978 και τα δημοσιεύματα στον τύπο για την άσχημη οικονομική τους κατάσταση, που η Time Warner αποφάσισε να τους παρέχει εφ' όρου ζωής ετήσια σύνταξη 35 χιλ. δολαρίων, ασφάλιση και την υποχρέωση αναγραφής του ονόματός τους ως δημιουργών, σε κάθε προϊόν σχετιζόμενο με τον Σούπερμαν.

*Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές του μύθου του Σούπερμαν, η εβραϊκή καταγωγή των δημιουργών του έχει αντιστοιχίες με τον μύθο του Μωυσή, ενώ η αντιστοιχία του γενέθλιου όνοματός του, δηλαδή του Καλ Ελ, αντιπροσωπεύει τα εβραϊκά γράμματα קל-אל τα οποία αντιστοιχούν στη φράση «η φωνή του Θεού». Με τα χρόνια και κυρίως τις πρόσφατες κινηματογραφικές απεικονίσεις του ήρωα, ο Σούπερμαν απέκτησε μεσσιανικό χαρακτήρα, παραπέμποντας σε έναν εξωγήινο Ιησού.

*Οι αρχικές του ικανότητες ήταν πολύ περιορισμένες σε σχέση με αυτές που ο ήρωας «ανέπτυξε» στο πέρασμα των χρόνων, και δεν συμπεριελάμβαναν το σήμα κατατεθέν του, δηλαδή το πέταγμα αλλά το πολύ ψηλό πήδημα.

*Δεν υπάρχει ένας Superman αλλά πολλοί. Αυτό οφείλεται σε μια ιδιαίτερα μπλεγμένη υπόθεση παράλληλων συμπάντων που η εταιρεία DC Comics, αποφάσισε να έχει για όλους τους ήρωες της στη δεκαετία του 60, ώστε να δικαιολογήσει το πέρασμα του χρόνου από την αρχική τους δημιουργία, το επαναλανσάρισμα τους και τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις, δημιουργώντας πονοκέφαλο σε κάποιον που θα προσπαθήσει να δει χρονολογικά, το βιογραφικό του ήρωα. Το μπέρδεμα σταμάτησε στη δεκαετία του 80, με μια επανεκκίνηση του μύθου του Σούπερμαν (και όλων των υπολοίπων ηρώων της DC) από την οποία αφαιρέθηκαν η Σούπεργκερλ και ο Σούπερμπόι) με τη σειρά Crisis on Infinite Earths.

*To 2011, η DC Comics προχώρησε σε ακόμα μία επανεκκίνηση όλων των ηρώων της και του Σούπερμαν ξεκινώντας τις περιοδικές τους εκδόσεις από το νούμερο 1. Σε αυτή τη νέα σειρά που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, η στολή του Σουπ επανασχεδιάστηκε πιο αεροδυναμικά, κι ο ήρωας έχασε το κόκκινο βρακάκι του.

*Μέσα στο μπλέξιμο των παράλληλων συμπάντων και επανεκκινήσεων, ο Σούπερμαν πέθανε για πρώτη φορά το 1992 από τον κακό Ντούμσντεϊ, επανήλθε στη ζωή ένα χρόνο μετά και το 1996 παντρεύτηκε τη Λόις Λέιν.

*Η πρώτη του εκτός χαρτιού εμφάνιση, ήταν στο ραδιοφωνικό σόου, «Οι περιπέτειες του Σούπερμαν» που κράτησε από το 1940 ως το 1951. Από το 1941 ως το 1943 δημιουργήθηκαν 17 εξαιρετικά καρτούν μικρού μήκους για κινηματογραφική διανομή. Στην εκπομπή και στα καρτούν, η φωνή του Σούπερμαν ανήκε στον Κιρκ Άλιν. Τον πρώτο ηθοποιό που θα υποδυόταν ζωντανά τον ήρωα στη μεγάλη οθόνη, το 1948, με το κινηματογραφικό σίριαλ «Σούπερμαν» και το «Atom Man vs Superman» το 1950. Από το 1952 ως το 1958, τα ηνία ανέλαβε ο Τζορτζ Ριβς στην τηλεοπτική σειρά «Αdventures of Superman» και την κινηματογραφική ταινία «Superman and the mole men».

*Παρά τις υπερδυνάμεις του, ο ήρωας δεν κατάφερε να επιβιώσει στον σκληρό κόσμο του Μπρόντγουεϊ με τη μάλλον ατυχή ιδέα, να μετατραπούν οι περιπέτειές του σε μιούζικαλ. Το θεατρικό «It's a bird, it's a plane, it's Superman» έκλεισε μετά από μόλις 129 παραστάσεις.

*Ο μύθος του ανθρώπου από ατσάλι, σημάδεψε κινηματογραφικά το τέλος της δεκαετίας του 70 με την ταινία «Superman» του 1978. Την πρώτη ουσιαστικά ενήλικη, blockbuster ταινία με πρωταγωνιστή έναν σούπερ ήρωα που άνοιξε το δρόμο για ότι συμβαίνει ως σήμερα. Πρωτοποριακή για την εποχή της όσο αφορά τα ειδικά εφέ (σε μια εποχή χωρίς διευκολύνσεις» η ταινία που ταύτισε τον Κρίστοφερ Ριβ με τον ρόλο, άφησε εποχή. Εντός και εκτός οθόνης. Με επεισοδιακά γυρίσματα, παροιμιώδεις, καβγάδες ανάμεσα στον σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Ντόνερ και τους παραγωγούς, διαφορετικά cut (υπάρχει ως και τρίωρη τηλεοπτική εκδοχή), απανωτά ξαναγραψίματα του σεναρίου κι έναν Μάρλον Μπράντο στο ρόλο του πατέρα του Σούπερμαν, Τζορ Ελ, να έχει πληρωθεί το ιλιγγιώδες ποσό για την εποχή των 3,7 εκ. δολαρίων συν 11,75% επί των εισπράξεων της ταινίας. Για 15 λεπτά εμφάνιση, με συμβόλαιο γυρισμάτων μόνο 12 ημερών και την απαίτηση να μη μάθει απ' έξω τα λόγια του αλλά να τα διαβάζει την ώρα του γυρίσματος από χαρτόνια στο πλατό.

*Ο «Superman" γυρίστηκε ταυτόχρονα με το «Superman 2» που κυκλοφόρησε το 1980 κι έχουν άμεση συνέχεια. Τόσο όμως οι διαμάχες του Ρίτσαρντ Ντόνερ με τους παραγωγούς όσο και το συμβόλαιο για ποσοστά επί των κερδών του Μάρλον Μπράντο, οδήγησαν σε μια απρόβλεπτη εξέλιξη. Με τον Ρίτσαρντ Λέστερ να αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία, πετώντας το 80% του υλικού που είχε γυρίσει ο Ντόνερ. Υλικό που αποκαταστάθηκε στο dvd το 2006, με το «Superman 2, Richard Donner's Cut».

* Η σχεδόν παρωδία "Superman 3" του 1983 πάλι από τον Λέστερ και το αδιανόητα κακό και «φτηνό» «Superman 4» του 1987 από τον Σίντνεϊ Φιούρι, έκλεισαν με τον πιο άδοξο τρόπο την σειρά εμφανίσεων του Ριβ στον ρόλο. Του ηθοποιού που ενώ μας έκανε να πιστεύουμε ότι ένας άνθρωπος μπορεί να πετάξει, έμεινε παράλυτος το 1995 πέφτοντας από το άλογό του και απεβίωσε το 2004.

*Το 2004, σε μία από τις πιο επιτυχημένες φωτογραφικές καμπάνιες ενημέρωσης και πρόληψης για τον ιό του AIDS, κυκλοφόρησε στα γαλλικά media μια συγκλονιστική φωτό του Σούπερμαν, καταβεβλημένου από τον ιό, συνδεδεμένο με μάσκα οξυγόνου, και σύνθημα «απέναντι στο AIDS, είμαστε όλοι ίσοι.»

*Η μεγάλη επιτυχία της τηλεοπτικής σειράς «Lois & Clark, Τhe New Adventures of Superman» με τους Ντιν Κέιν και Τέρι Χάτσερ που προβλήθηκε από το 1993 ως το 1997 και ακόμα περισσότερο, του «Smallville"με τα νεανικά χρόνια του Κλαρκ Κεντ που κράτησε για 10 σεζόν από το 2001 ως το 2011 με πρωταγωνιστή τον Τομ Ουέλινγκ, ανανέωσαν το μύθο για μια νέα γενιά θεατών. Κάτι που δεν κατάφερε να κάνει το 2006, η πολυδάπανη ταινία 200 εκ. δολαρίων «Superman Returns» του Μπράιαν Σίνγκερ με τον Μπράντον Ρουθ. Ένα νοσταλγικό homage κι ανεπίσημο σίκουελ των ταινιών του Κρίστοφερ Ριβ που αν και έβγαλε τα λεφτά του, χρεώθηκε ως αποτυχία.

*Αποτυχία που οδήγησε στον πρόσφατο «Man of Steel". Της επανεκκίνησης των κινηματογραφικών περιπετειών του, με πρωταγωνιστή τον Χένρι Καβίλ, δίπλα του τους Κέβιν Κόστνερ, Ντάιαν Λέιν, Ράσελ Κρόου, Λόρενς Φίσμπερν, Έιμι Άνταμς και Μάικλ Σάνον, παραγωγό και εμπνευστή τον Κρίστοφερ Νόλαν της τριλογίας του «Σκοτεινού Ιππότη» και σκηνοθέτη τον Ζακ Σνάιντερ των «300». Ένας εισπρακτικός θρίαμβος που στην Αμερική έκανε το μεγαλύτερο άνοιγμα ταινίας για το μήνα Ιούνιο ξεπερνώντας τα 125 εκ. δολάρια. Και το ερώτημα είναι τα αξίζει;

*Πριν την κανονική μου κριτική την Τετάρτη, κι έχοντας μόλις βγει από την δημοσιογραφική προβολή, θα σου πω το εξής: Γυρισμένο σε υπέροχο, "βαθύ" φιλμ και όχι σε "επίπεδο «digi», είναι η απόλυτη επική εκδοχή ενός κόμικ, κι ο Superman όπως δεν τον έχεις δει ποτέ ξανά, για μια νέα γενιά θεατών ακόμα κι αν η υπερβολή (πιο πολύ δε γίνεται) αλά «Transformers» του Σνάιντερ στο φινάλε, μπορεί να απωθήσει αρκετούς. Eξαιρετικά καλογραμμένο origin story, οριστικό "διαζύγιο" από το pop camp του ήρωα με το κολάν και εκρηκτικό υπερθέαμα με αρτίστικη φιλοδοξία στη σύνθεση και τη λεπτομέρεια του που σε κάνει να ψάχνεις τα χάπια σου για τις κρίσεις πανικού. Marvel, φάε τη σκόνη τους.

* O «Άνθρωπος από ατσάλι» κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες από τις 20 Ιουνίου

*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ