Ανακαλύφθηκε μικροσκοπικός γαλαξίας που διευκολύνει τη μελέτη της σκοτεινής ύλης [εικόνα] - iefimerida.gr

Αυτή την εβδομάδα, οι αστρονόμοι ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να εντοπίσουν τον μικρότερο ίσως γαλαξία μέχρι σήμερα, ο οποίος θα μπορέσει να ρίξει φως στην μυστηριώδη σκοτεινή ύλη.

O Segue 2, όπως ονόμασαν το νέο γαλαξία οι επιστήμονες, περιλαμβάνει μόνο 1000 αστέρια και έχει ακριβώς όση μάζα χρειάζεται, ώστε η σκοτεινή ύλη να ενεργήσει σαν κόλλα κρατώντας τον ενωμένο

«Ο εντοπισμός ενός γαλαξία τόσο μικροσκοπικού όσο ο Segue 2 είναι σαν να ανακαλύπτει έναν ελέφαντα μικρότερο από ένα ποντίκι» δήλωσε ο Τζέιμς Μπούλοκ, κοσμολόγος στο UC Irvine και συγγραφέας της σχετικής μελέτης που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα στο περιοδικό «Astrophysical Journal»

Χρησιμοποιώντας τη συνδυασμένη δύναμη των δίδυμων τηλεσκοπίων Keck που βρίσκονται στην κορυφή του Mauna Kea στη Χαβάη, οι ερευνητές ήταν σε θέση να προσδιορίσει το βάρος περισσότερων από 12 αστεριών του συγκεκριμένου γαλαξία. Εκπληκτοι ωστόσο διαπίστευσαν ότι το μεγαλύτερο αστέρι του, ήταν δέκα φορές ελαφρύτερο από ότι αναμενόταν.

Παράλληλα, ένα φωτοστέφανο σκοτεινής ύλης (το αόρατο υλικό που είναι ανιχνεύσιμο μόνο από τις συνέπειες της βαρυτικής έλξης του, και αποτελεί πάνω από το 80% της μάζας του σύμπαντος) είναι αυτό που κρατά τον Segue 2 ενωμένο έτσι ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις του ως γαλαξίας και όχι απλά ως ένα βαρετό σύμπλεγμα αστέρων.

Μικροσκοπικοί γαλαξίες, όπως ο Segue 2 υπήρχαν στη θεωρία, αλλά δεν είχαν παρατηρηθεί ποτέ μέχρι σήμερα. Αυτή η ανακάλυψη ενισχύει τώρα την κατανόησή των γαλαξιακών σχηματισμών σε όλο το σύμπαν και ενισχύει την πεποίθηση ότι η σκοτεινή ύλη είναι πράγματι συσσωρευμένη σαν «φωτοστέφανα» γύρω απο τα ουράνια σώματα.

Ωστόσο ο Τζέιμς Μπούλοκ και η ομάδα του πιστεύουν ότι ο μικρός Segue 2 στην πραγματικότητα είναι μόνο ένας από τα πλήθη των μικροσκοπικών γαλαξιών γύρω από τον Milky Way μας που περιμένουν να ανακαλυφθούν.

«Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μόνο η "άκρη του παγόβουνου" της επιστημονικής παρατήρησης, με ίσως χιλιάδες συστήματα πολύ πιο μικρής μάζας [νάνοι γαλαξίες] σε τροχιά γύρω μας, που δεν έχουμε εντοπίσει ακόμα» πρόσθεσε ο Μπούλοκ.

Ανακαλύφθηκε μικροσκοπικός γαλαξίας που διευκολύνει τη μελέτη της σκοτεινής ύλης [εικόνα] | iefimerida.gr 0