Κομήτης-καμικάζι φέρνει τους επιστήμονες πιο κοντά στην κατανόηση των Ηλιακών καταιγίδων - iefimerida.gr

Κομήτης-καμικάζι επέτρεψε στους επιστήμονες να μελετήσουν το Ηλιακό στέμμα

H «αυτοκτονία» ενός κομήτη, έδωσε μία μοναδική ευκαιρία στους επιστήμονες να μελετήσουν το καυτό ηλιακό στέμμα, το οποίο μέχρι σήμερα ήταν απλησίαστο από τα διαστημικά σκάφη καθώς η θερμοκρασία του υπολογίζεται σε εκατομμύρια βαθμούς Κελσίου.

Ο κομήτης «Λαβτζόι», ο οποίος πήρε το όνομα του Αυστραλού αστρονόμου που τον ανακάλυψε, έκανε μία παράτολμη βουτιά μστην καυτή ατμόσφαιρα του Ηλιου και βγήκε από την άλλη πλευρά.

Είναι η πρώτη φορά που ένας κομήτης βγαίνει σώος από την επαφή του με τον Ηλιο,επιτρέποντας στους αστρονόμους να αναλύσουν την επίπτωση του ηλιακού μαγνητικού πεδίου πάνω του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Κούπερ Ντάουνς, μελέτησαν με τη βοήθεια των διαστημικών τηλεσκοπίων την παγωμένη ουρά του κομήτη, καθώς εξαερωνόταν υπό την επίδραση της θερμότητας του Ήλιου και του μαγνητικού πεδίου του στέμματος.

Η ανάλυση του μαγνητικού πεδίου της ατμόσφαιρας του Ήλιου θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση των ηλιακών εκλάμψεων και των ηλιακών καταιγίδων, που εκτοξεύουν φορτισμένα σωματίδια στο ηλιακό σύστημα, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή για τη Γη.

Ο Λαβτζοϊ διαλύθηκε δύο ημέρες αργότερα, αφού έστω και με καθυστέρηση δεν άντεξε αυτή την «καυτή» συνάντηση.

Την επόμενη δεκαετία, οι αστρονόμοι περιμένουν και άλλους κομήτες να κάνουν βουτιά θανάτου στο ηλιακό στέμμα, δίνοντας έτσι νέες ευκαιρίες για συλλογή στοιχείων σχετικά με την ηλιακή ατμόσφαιρα.

Ανάμεσα σε αυτούς αναμένεται να είναι και ο ISON, ο διάσημος «κομήτης του αιώνα» που θα πλησιάσει τον Ήλιο φέτος τον Νοέμβριο.