Οι τρεις πρωταγωνιστές της φιλόδοξης σειράς «Η Μεγάλη Χίμαιρα» μιλούν στο iefimerida.gr για το ρόλο τους και τις προσωπικές τους χίμαιρες.
Παρακολουθήσαμε στη Δήλο το τελευταίο γύρισμα της σειράς «Η Μεγάλη Χίμαιρα» και συνομιλήσαμε με τους τρεις πρωταγωνιστές.
Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Η μεγάλη χίμαιρα», που σημάδεψε γενιές αναγνωστών, ετοιμάζεται να ζωντανέψει τη νέα τηλεοπτική σεζόν στο ERTFLIX και στην ΕΡΤ1, μέσα από μια φιλόδοξη τηλεοπτική μεταφορά έξι επεισοδίων, σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη και σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη, προσφέροντας στο κοινό ένα συγκλονιστικό ταξίδι στα πάθη, τις αντιφάσεις και τα αδιέξοδα της ανθρώπινης ψυχής.
Μεγάλη Χίμαιρα: Η υπόθεση της σειράς
Με φόντο τη δεκαετία του 1930, σε μια Ελλάδα που αλλάζει ραγδαία, ξεδιπλώνεται η ιστορία της Μαρίνας, μιας γυναίκας τολμηρής και ακαταμάχητης, ξένης σ’ έναν τόπο που δεν την αποδέχεται, αλλά και ξένης στον ίδιο της τον εαυτό.
Πρόκειται για ένα έργο που, μέσα από μια βαθιά προσωπική διαδρομή, φωτίζει ζητήματα γυναικείας ταυτότητας, επιθυμίας και κοινωνικής καταπίεσης, με τρόπο τολμηρό και σύγχρονο.
Φωτεινή Πελούζο, Ανδρέας Κωνσταντίνου και Δημήτρης Κίτσος στο iefimerida.gr
Οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές της σειράς «Η Μεγάλη Χίμαιρα» Φωτεινή Πελούζο, Ανδρέας Κωνσταντίνου και Δημήτρης Κίτσος μίλησαν στο iefimerida.gr για τους ρόλους τους, αλλά και τις δικές τους προσωπικές χίμαιρες.
Η συνάντηση μου με τους πρωταγωνιστές έγινε στη Δήμο, όπου πραγματοποιήθηκε το τελευταίο γύρισμα, ενώ η συνέντευξη έγινε κατά την επιστροφή στη Μύκονο, μέσα στο πλοίο με 8 μποφόρ.

Ποιες ήταν οι πιο δύσκολες σκηνές της σειράς για τον καθένα σας;
Φωτεινή Πελούζο: Για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ο καιρός - πάρα πολύ κρύο και δεν το αντέχω. Θυμάμαι στην Τεργέστη, ήμουν για ώρες σ’ ένα νεκροταφείο μέσα στην παγωνιά, έτρεμαν τα κόκαλα μου. Αλλά και στην Σύρο, στην Αθήνα και στην Δήλο που είχα σκηνές με μαγιό και μπάνιο στην θάλασσα είχε ψύχρα αν και ήταν Ιούνιος μήνας. Δεν είχε ζεστάνει ο καιρός είχε ανέμους, υγρασία, συννεφιά.
Το κρύο έχει μια αντιξοότητα . Γιατί δεν μπορείς να συγκεντρωθείς, να βρεις και να θυμηθείς τις λέξεις, έχει μια δυσκολία: όταν κρυώνεις το μυαλό αποσπάται. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορείς να προσποιηθείς ότι όλα είναι καλά. Είναι μια φυσική ανάγκη να θέλεις να ζεσταθείς, να κουκουλωθείς.

Επίσης, μια ακόμη δύσκολη σκηνή που θα την θυμάμαι έντονα ήταν η σκηνή που γυρίσαμε στο Δημαρχείο της Ερμούπολης στην Σύρο. Ήταν μια σκηνή με χιλιάδες άτομα. Ήταν μια σκηνή που έπρεπε να ήταν μια συνάντηση ρομαντική ανάμεσα σ ένα ζευγάρι, αλλά είχε ως φόντο πάρα πολύ κόσμο. Αυτή ήταν μια δύσκολη συνάρτηση και εξίσωση και έπρεπε να βρούμε ένα κοινό πνεύμα για να δουλέψουμε.
Δημήτρης Κίτσος: Στην σειρά έχω σκηνές που μιλώ στα γαλλικά. Εγώ είχα να μιλήσω γαλλικά από τότε που πήγαινα σχολείο. Πόσο μάλλον να μιλήσω στα γαλλικά για τον πεζογράφο Φλομπέρ. Με πολλές διορθώσεις έβγαλα τη σκηνή.
Ανδρέας Κωνσταντίνου:Η σκηνή που με δυσκόλεψε περισσότερο ήταν η πρώτη, το αρχικό πλάνο. Γιατί ήταν το πρώτο γύρισμα. Όταν μπαίνεις σε μια σειρά όλα είναι καινούργια, το καστ, το συνεργείο. Θυμάμαι ότι η πρώτη μέρα ήταν πολύ δύσκολη για μένα, δεν μπορούσα να βρω τον ρυθμό.
Η πρώτη ημέρα των γυρισμάτων είναι πάντα αμήχανη και άγαρμπη. Μετά βρίσκω τα πατήματα μου και την πορεία μου. Η πρώτη μου σκηνή ήταν με μια σκούνα, μια βάρκα που την ονόμασα Μαρινέτα, από το όνομα της συζύγου μου ,της Μαρίνας. Σ αυτή την σκηνή έπλενα τη βάρκα και προτείνω στην σύζυγο μου που ήταν μαζί μου στο καθάρισμα, να την πάω ένα ταξίδι στις Κυκλάδες.

Κύριε Κωνσταντίνου τι έχει να πει το μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση στο σήμερα; Ένα πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα εποχής όπως η “Μεγάλη Χίμαιρα “ πως μπορεί να επηρεάσει το σύγχρονο τηλεοπτικό κοινό; Πως μπορεί να μιλήσει στις καρδιές μας η ερωτική ιστορία της Μαρίνας , η σχέση της με τα δυο αδέρφια , με το σύζυγο της αρχικά και με το παράνομο πάθος της ,με τον αδερφό του; Ως καλός και δημοφιλής ηθοποιός που καλείστε να μπείτε στα παπούτσια του ήρωα σας, ποιο είναι για εσάς το στοίχημα και τι σας άναψε την σπίθα, τι σας έκανε το κλικ για να πείτε «ναι» στην τηλεοπτική περιπέτεια;
Ανδρέας Κωνσταντίνου: Ο λόγος που είπα το «ναι» σ αυτή την τηλεοπτική σειρά ήταν το μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση “Η μεγάλη Χίμαιρα”. Αυτό και μόνο φτάνει. Αυτή η αιτία , αυτή και η αφορμή. Αυτό ήταν το εφαλτήριο για αυτό το ταξίδι. Είναι το αγαπημένο μου βιβλίο και παραμένει. Μπήκα σ αυτήν την περιπέτεια με τις όποιες δυσκολίες της γιατί με κινούσε η ίδια ιστορία. Ο ήρωας μου είναι ένας τραγικός ήρωας, όπως και όλοι οι ήρωες του βιβλίου και της σειράς. Με ρωτάνε κάποιοι συνάδελφοι σας , αν ο ήρωας μου ο καπετάνιος που φέρνει την ξένη νύφη στην Σύρο, στην μάνα του και την επιβάλλει, συμβολίζει κάτι. Δεν αντιμετωπίζω τον ήρωα μου ως σύμβολο. Τον βλέπω ρεαλιστικά. Ένα άνδρα που αγάπησε μια γυναίκα από το εξωτερικό με άλλη φιλοσοφία, τρόπο ζωής, ήθη έθιμα, χαρακτήρα, παιδεία και την φέρνει στην Ελλάδα που φυσικά δεν έχει να κάνει με την αρχαία Ελλάδα , αλλά με μια άλλη Ελλάδα πιο συντηρητική .Δεν θέλω να αναλύω τον ήρωα όμως... Γιατί όσο το κάνω αυτό, με απομακρύνει από αυτόν. Θέλω να τον ζω. Σκέφτομαι πολλές φορές ,γιατί πράττει όπως πράττει αλλά τόσο ,όσο. Δεν τον υπεραναλύω, γιατί θέλω να είμαι κοντά του, όχι απέναντι του.
Δουλεύετε σε μια παραγωγή, με διεθνείς προδιαγραφές, η πιο ακριβή και φιλόδοξη παραγωγή στα ελληνικά τηλεοπτικά χρονικά που στοχεύει και στο τηλεοπτικό κοινό του εξωτερικού. Τώρα που τελειώσαν τα γυρίσματα κυρία Πελούζο και έχετε μια συνολική εικόνα, τι έχετε να πείτε για αυτή την ελληνική σειρά δεδομένο ότι εσείς έχετε συμμετέχει σε αρκετές ιταλικές σειρές και διεθνείς σειρές ;

Φωτεινή Πελούζο: Ήταν μια πολύ δύσκολη παραγωγή, μια πολύ δύσκολη σειρά. Το αποτέλεσμα που θα δείτε είναι προϊόν μιας ομάδας επαγγελματιών. Από την αρχή ήμουν πολύ αισιόδοξη για αυτό το πρότζεκτ , το πίστευα . Πίστεψα από την αρχή σ αυτή την ομάδα και το κίνητρο για να δώσω τον καλύτερο εαυτό μου ήταν αυτή η καλοκουρδισμένη ομάδα. Όταν κάναμε γυρίσματα στον αρχαιολογικό χώρο της Δήλου το ηλιοβασίλεμα , με την Μαρίνα και τον Γιάννη , να κάνουν αυτό το ταξίδι στις Κυκλάδες ,ήταν πολύ δύσκολες οι συνθήκες αλλά ήταν όλα μαγικά. Γιατί είχαμε και γυρίσματα με βουτιές μέσα στο κρύο και δεν ήταν όλα ιδανικά. Μετά από αυτό ταξίδι στην Δήλο ηηρωίδα μου επιστρέφει στην Σύρο και διαπιστώνει ότι είναι έγκυος.
Κύριε Κίτσο δουλεύετε με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, η οποία υποδύεται τη μητέρα σας. Τι έχετε αποκομίσει από αυτή την ηθοποιό, τι συμβουλή σας έδωσε που ήταν βοηθητική στο γύρισμα;
Δημήτρης Κίτσος: Για μένα η συνεργασία μου με την Καρυοφυλλιά ήταν ένα μεγάλο καλλιτεχνικό μάθημα. Την γνωρίζω ως ηθοποιό πολλά χρόνια , έχω δει δουλειές της, την θαυμάζω. Πιστεύω ότι η κυρία Καραμπέτη στην σειρά έδωσε σ όλους μας μαθήματα επαγγελματισμού ,όπως μελέτης, συνέπειας, ετοιμότητας, υπομονής , αφοσιώσης και ευγένειας.

Η κυρία Καραμπέτη μπορεί στο σενάριο να γράφει , ότι έτσι θα ειπωθεί ο ρόλος, αλλά όταν έπαιρνε μια νέα οδηγία από τον σκηνοθέτη, άκουγε τον σκηνοθέτη με σεβασμό. Άλλαζε με μιας, με μια άμεση αντίδραση. Μπορεί κάποιες στιγμές το σενάριο να έλεγε άλλα και η Καρυοφιλλιά να είχε πάρει το συγκεκριμένο δρόμο, αλλά όταν ο σκηνοθέτης είχε άλλη άποψη , η Καρυοφυλλιά έκανε στροφή τάχιστη 360 μοιρών. Ναι είχε τις απόψεις της πολλές φορές, αλλά δεν ήταν σκληρή μέσα σ αυτές. Πραγματικά έδεσε με μιας με όλους μας . Απορροφούσε τα συναισθήματα , τις σκέψεις μας, τις ανάγκες μας η εμπειρία της είναι πολύ μεγάλη.

Ένα έργο του 1930 , μπορεί να είναι διαχρονικό ;
Ανδρέας Κωνσταντίνου: Φυσικά. Όπως και μια αρχαία τραγωδία. Τα προβλήματα της ανθρώπινης ύπαρξης είναι τα ίδια πάνω -κάτω ανά τους αιώνες.
Δημήτρης Κίτσος : Κοιτάξτε υπάρχουν έργα που έχουν γραφτεί το 2025 και δεν είναι καν επίκαιρα. Και έργα που έχουν γραφτεί στην αρχαιότητα που μας αφορούν στο σήμερα. Το τι έχει ειπωθεί, σ αυτά τα κείμενα και το πως , τα κατατάσσει στην αιωνιότητα.


Αν μιλούν για την ζωή, τον θάνατο, την αγάπη, τον έρωτα, την φιλία, την εξουσία, τους άγραφους νόμος, ναι είναι τότε διαχρονικά.
Φωτεινή Πελούζο: Το διαχρονικό αφορά πάντα μια θεματική ενότητα. Ανησυχίες που τις μοιραζόμαστε όλοι μας , βασικά ερωτήματα για τις αξίες και τα ιδανικά της ζωής, για την θρησκεία, όλα αυτά κάνουν ένα έργο διαχρονικό.
Πότε ο έρωτας γίνεται καταστροφικός; Όταν γίνεται αρρωστημένο πάθος;
Φωτεινή Πελούζο: Για μένα πάντοτε ο έρωτας είναι καταστροφικός. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση της Μαρίνας στην Μεγάλη Χίμαιρα ο έρωτας την πάει σε επικίνδυνα μονοπάτια. Η Μαρίνα ζει τα συναισθήματα της πολύ δυνατά και άγρια. Έτσι είναι ο χαρακτήρας της παθιασμένος , απόλυτος. Δεν είναι μόνο ο έρωτας που παθιάζει την Μαρίνα. Έχει μια διαφορετική νοοτροπία, μια ελευθερία, μια έντονη σεξουαλικότητα και ορμή. Η Μαρίνα είναι μια τραγική ηρωίδα. Πάντα βρίσκεται σ ένα μεταίχμιο στην ζωή της.


Η ηρωίδα αγαπάει στο βιβλίο και στην σειρά όπως θα δούμε, πάρα πολύ τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Μαγεύεται από αυτόν, τον θεωρεί οικουμενικό. Στην Δήλο, στο νησί του Απόλλωνα , στο νησί του φωτός , πως ένιωσες; Έχεις ρίζες και από την Ελλάδα και από την Ιταλία . Πόσο σημαντικό είναι για σένα σ ένα κόσμο που μαστίζεται από τους πολέμους από την Γάζα μέχρι την Ουκρανία να βγει στην οικουμένη, μια σειρά που να υμνεί το αρχαιοελληνικό κάλλος, την ομορφιά;
Φωτεινή Πελούζο: Η ηρωίδα μου η Μαρίνα με μιας γοητεύεται από το κάλλος του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, από το ανεξάρτητο πνεύμα .
Από μικρή η Μαρίνα διάβαζε στα βιβλία της για την αρχαία Ελλάδα και αυτό ψάχνει όταν την επισκέπτεται με τον Έλληνα άνδρα της. Από την μεριά μου ως Φωτεινή με συγκινεί πολύ που πρέπει να επιστρέφουμε και να ψάχνουμε συνέχεια στον αρχαίο ελληνικό για να καταλάβουμε κάτι στο παρόν και αυτό θέλουμε να το περάσουμε στην σειρά. Σήμερα υπάρχει μια δύσκολη πραγματικότητα στην ανθρωπότητα και στον πλανήτη. Πολλές οι συγκρούσεις στον κόσμο και οι ιαχές πολέμου. Η φιλοσοφία των αρχαίων Ελλήνων περνά μέσα από την σειρά και είναι πολύ χρήσιμο αυτό.


Τώρα που τέλειωσαν τα γυρίσματα, σκεφτήκατε τα θετικά του ρόλου σας. Θα μπορούσατε να πάρετε κάποια στοιχεία του ρόλου σας για να καλυτερέψετε την δική σας ζωή;
Φωτεινή Πελούζο: Αυτό δεν το πολυκάνω στους ρόλους μου. Μου είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω ας πούμε τα θετικά του κάθε ρόλου που παίζω σε κάθε σειρά και να τα υιοθετήσω στην πραγματική μου ζωή. Ναι υπάρχουν ηρωίδες που μου μοιάζουν και συνδέομαι πιο πολύ μαζί τους.
Αλλά δεν θέλω να βάλω στοιχεία μου , στον εκάστοτε ρόλο. Εγώ ως Φωτεινή έχω τις δικές μου εμπειρίες και δεν θέλω να τις περάσω στις ηρωίδες μου, που έχουν την δική τους πορεία σύμφωνα με το σενάριο.
Τι κρατάτε κ. Κίτσο από τον ήρωας σας τον Μηνά;
Για μένα ο Μηνάς είναι ένας πολύ διαισθητικός χαρακτήρας. Αυτός ο ήρωας είχε από μικρός , την γνώση ότι θα πεθάνει πολύ νέος. Και αυτό τον ορίζει . Ρουφάει με ένα δυνατό τρόπο την ζωή.
Ο Μηνάς δεν αφήνει ποτέ τα πράγματα για αργότερα.
Κύριε Κωνσταντίνου τι σας έχει μείνει από τον ήρωα σας, τον Γιάννη τώρα που τελείωσαν τα γυρίσματα;
Δεν μπορώ να κάνω αναγωγές και να πω ότι αυτό θα κρατήσω από τον ήρωα μου . Πάντως ο Γιάννης μου έκανε εντύπωση , σ ένα πράγμα . Που έλεγε πάντα δεν πειράζει για αυτό, για εκείνο και το άλλο.... Κοίταγε πάντα να βολέψει τα πράγματα .


Τι θέλετε να πάρει ο θεατής από την “Μεγάλη Χίμαιρα”; Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα, τον κουβαλάτε τον χαρακτήρα σας και μετά από το τέλος των γυρισμάτων;
Ανδρέας Κωνσταντίνου: Για μένα τελείωσε ο ήρωας και η σειρά με το φινάλε των γυρισμάτων. Έχω φύγει ήδη από αυτόν ,πάω για άλλα. Όταν φεύγει κάτι , φεύγει τελειωτικά.

Φωτεινή Πελούζο: Κάθε δουλειά , κάθε ηρωίδα μου αφήνει κάτι για την ζωή μου. Αλλά μετά το φινάλε κάθε σειράς, πετάω σαν πουλάκι σε κάτι άλλο γιατί πρέπει να βρω την ζωή μου ξανά, να δει ως Φωτεινή την πραγματικότητα. Αφοσιώθηκα πάρα πολύ σ αυτό το πρότζεκτ και κατά την διάρκεια των γυρισμάτων με επηρέαζε η Μαρίνα. Δεν μπορούσα να βγάλω και να πετάξω έτσι την Μαρίνα από πάνω μου. Τώρα που τελείωσε η Μεγάλη Χίμαιρα τα πράγματα μπαίνουν σε μια κανονικότητα.
Κύριε Κωνσταντίνου γιατί επιλέγεται ρόλους εποχής;
Ανδρέας Κωνσταντίνου: Αυτοί με επιλέγουν. Δεν ξέρω αν είναι τυχαίο. Ίσως με ταυτίζουν ως φυσιογνωμία με ρόλους εποχής. Εγώ δεν κοιτάω αν είναι ρόλος εποχής ή όχι. Κοιτάω αν κάτι μου αρέσει ως ρόλος με συγκινεί. Κάθε φορά οι λόγοι είναι διαφορετικοί που θα με κάνουν να πω το ναι σ ένα ρόλο. Στην συγκεκριμένη σειρά είπα το ναι σ αυτόν τον ρόλο γιατί μου αρέσει το βιβλίο. Είναι το αγαπημένο μου.
Για εσάς ποια είναι η Μεγάλη Χίμαιρα; Έχετε χίμαιρες στην ζωή σας;
Ανδρέας Κωνσταντίνου : Διαρκώς . Δεν κάνω και τίποτα άλλο . Έχω μεγάλες επιθυμίες, προσδοκίες, όνειρα που δεν γίνονται. Και υπαρξιακές και ρεαλιστικές χίμαιρες.
Φωτεινή Πελούζο: Για μένα η ζωή είναι μια καθημερινή μάχη με τις χίμαιρες μας ... Μ όσα ελπίζουμε και δεν γίνονται.

Δήμητρης Κίτσος: Δεν έχω βιώσει καμία μεγάλη χίμαιρα τώρα που το σκέφτομαι. Δεν κυνηγούσα κάτι που δεν έγινε. Δίνω μάχες καθημερινά. Πολλές φορές λέω θα κάνω αυτό και δεν γίνεται. Οκ, προχωράω δεν τα βάφω μαύρα, αν διαψευστούν οι προσδοκίες μου. Συμβαίνει και αυτό συνεχίζουμε, πάμε παρακάτω. Ωστόσο είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που πήρα μέρος στην σειρά “Μεγάλη Χίμαιρα” γιατί γνώρισα την Φωτεινή και τον Ανδρέα. Τους αγαπώ πολύ και τους δυο, το ίδιο, τους θεωρώ μεγάλους καλλιτέχνες, ακούω τις συμβουλές του, τις προτάσεις τους, τους εκτιμώ και δεν διαψεύστηκα.
Ποια είναι η μεγαλύτερη Χίμαιρα της εποχής μας κ. Πελούζο;

Φωτεινή Πελούζο: Το να θέλεις να δρας ανθρώπινα και να νιώθεις ότι χάνεις την ανθρωπιά σου . Δυστυχώς αδιαφορούμε για τον συνάνθρωπο. Συνηθίζουμε στην αδιαφορία. Αυτή είναι η μεγάλη χίμαιρα. Πρέπει ο καθένας μας να κάνει στον εαυτό του μερικές ερωτήσεις του τύπου , γιατί ενώ θέλω να είμαι καλός , είμαι αδιάφορος με τους άλλους, τι μου συμβαίνει...