Η 32χρονη Christina Lackmann βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της στη Μελβούρνη της Αυστραλίας τον Απρίλιο του 2021, επτά ώρες αφότου κάλεσε τον αριθμό έκτακτης ανάγκης.
Η επίδοξη ερευνήτρια για τον καρκίνο είχε καλέσει το 000 αναφέροντας ότι ένιωθε ζάλη, αδυναμία και μούδιασμα, και ότι δεν μπορούσε να σηκωθεί από το πάτωμα.
Ωστόσο, η κλήση της χαρακτηρίστηκε «μη επείγουσα» (Code 3) και κρίθηκε κατάλληλη για δευτερογενή κλινική διαλογή, ενώ της ζητήθηκε να κρατήσει τη γραμμή της ελεύθερη ώστε να μπορέσουν να την καλέσουν πίσω.
Παρά τις 14 προσπάθειες επανάκλησης και ένα γραπτό μήνυμα από το προσωπικό του Ambulance Victoria, δεν υπήρξε απάντηση. Η προτεραιότητα του περιστατικού αναβαθμίστηκε μία ώρα αργότερα, όμως τα δύο ασθενοφόρα που προορίζονταν για εκείνη τελικά ανακατευθύνθηκαν σε πιο επείγοντα περιστατικά. Οι διασώστες μπήκαν στο διαμέρισμά της λίγο πριν από τις 3 τα ξημερώματα, 7 ώρες και 11 λεπτά μετά την αρχική κλήση. Λίγο αργότερα διαπιστώθηκε ο θάνατός της.
Στο κινητό της εντοπίστηκε email που επιβεβαίωνε παραγγελία δισκίων καφεΐνης που είχαν παραδοθεί στο διαμέρισμά της την ίδια ημέρα. Αν και τα χάπια δεν βρέθηκαν, η ιατροδικαστής Catherine Fitzgerald ανέφερε ότι στην τοξικολογική ανάλυση εντοπίστηκε παρουσία καφεΐνης σε πολύ υψηλή και δυνητικά θανατηφόρα συγκέντρωση. Σύμφωνα με ειδικούς, η συγκεκριμένη ποσότητα δεν μπορεί να προκληθεί από υπερβολική κατανάλωση καφέ.
Στο πόρισμα, η ιατροδικαστής Catherine Fitzgerald επισημαίνει ότι η καθυστέρηση στην παροχή βοήθειας ήταν «απαράδεκτη» και ενδέχεται να κόστισε τη ζωή της 32χρονης.
Ο καθηγητής Τοξικολογίας Narendra Gunja δήλωσε πως η καφεΐνη μπορεί να αποβεί μοιραία εντός οκτώ ωρών από την κατανάλωση, και ότι αν η Christina είχε διακομιστεί έγκαιρα σε νοσοκομείο θα είχε λάβει, πιθανότατα, την κατάλληλη θεραπεία.
Η ιατροδικαστής επέκρινε έντονα την υπηρεσία Ambulance Victoria, καθώς πάνω από το 80% του στόλου τους ήταν καθηλωμένο σε μεγάλα νοσοκομεία και αδυνατούσε να ανταποκριθεί σε περιστατικά έκτακτης ανάγκης τη νύχτα που πέθανε η άτυχη γυναίκα.
Ο οργανισμός προχώρησε έκτοτε σε εσωτερική αξιολόγηση και εφαρμόζει αλλαγές σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, ώστε να μειωθούν οι καθυστερήσεις.