Ο διάσημος Βρετανός παρουσιαστής, Πιρς Μόργκαν προειδοποιεί για την δραματική αλλαγή που υφίσταται η ενημέρωση στην εποχή του YouTube.
επεκτείνει τη δική του επιχείρηση στην πλατφόρμα και παρομοιάζει την αλλαγή με την εποχή που η μουσική βινυλίου έγινε ψηφιακή
O Πιρς Μόργκαν πιστεύει ότι ορισμένα κανάλια του YouTube θα έχουν σύντομα τόση δύναμη όση και το τηλεοπτικό δίκτυο. Ο συντηρητικός παρουσιαστής και πρώην εκδότης εφημερίδας, ο οποίος αποκάλυψε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για την επέκταση της επιχείρησής του στο YouTube, προέβλεψε ότι σύντομα θα τον ακολουθήσουν περισσότεροι καθιερωμένοι εκπρόσωποι των μέσων ενημέρωσης στην ολοένα και πιο επιδραστική υπηρεσία streaming, καθώς οι συνήθειες του κοινού συνεχίζουν να αλλάζουν.
«Θα είναι όπως όταν το βινύλιο μεταφέρθηκε στον ψηφιακό κόσμο»
«Θα είναι όπως όταν η μουσική από το βινύλιο μεταφέρθηκε στον ψηφιακό κόσμο», είπε. «Ο κόσμος πίστευε ότι θα πάρει πολύ χρόνο. Στην πραγματικότητα, έτσι ήταν. Ορισμένες εφημερίδες απλώς δεν θα υπάρχουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ποιες εφημερίδες θα εξακολουθούν να έχουν έντυπη έκδοση σε 10 χρόνια; Κοιτάξτε τι κάνουν οι νέοι. Δεν βλέπω κανέναν κάτω των 45 ετών να αγοράζει έντυπη εφημερίδα. Οπότε ο χρόνος τρέχει. Αν οι άνθρωποι δεν ακούσουν αυτό το ξυπνητήρι που χτυπάει δυνατά στα αυτιά τους, θα βρεθούν προ μιας πολύ δυσάρεστης έκπληξης. Αυτή είναι η στιγμή αφύπνισης».
Ο Μόργκαν κατέχει πλέον τα δικαιώματα του καναλιού του στο YouTube, «Piers Morgan Uncensored», τα οποία εξασφάλισε από την αυτοκρατορία του Ρούπερτ Μέρντοχ μετά τη λήξη της συμφωνίας με το News UK που του απέφερε 50 εκατομμύρια λίρες για τρία χρόνια.
Είπε ότι η απόφασή του να ασχοληθεί πλήρως με την υπηρεσία streaming οφείλεται στα τέσσερα παιδιά του. «Όλα τους παρακολουθούν YouTube», είπε.
«Κανένα από αυτά δεν παρακολουθεί πραγματική τηλεόραση, εκτός από αθλητικούς αγώνες. Μέχρι πριν από ένα χρόνο, έκανα μια παλιομοδίτικη, δομημένη, ζωντανή ειδησεογραφική εκπομπή στις 8 το βράδυ, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπήρχε λόγος να το κάνω αυτό. Ήταν ένας πολύ ακριβός τρόπος για να διαδώσω κάτι που μπορώ να κάνω σε ένα παγκόσμιο κοινό, πολύ φθηνότερα - αλλά και πολύ πιο γρήγορα και πολύ περισσότερο», δήλωσε αναφερόμενος στο YuTube, όπου το κανάλι του 3,82 εκατομμύρια συνδρομητές-ακολούθους . Ενώ ο Μόργκαν είναι μια προσωπικότητα που διχάζει, η κίνησή του στο YouTube αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης τάσης που έχει δει προσωπικότητες των μέσων ενημέρωσης -ιδιαίτερα στην πολιτική δεξιά των ΗΠΑ- να δημιουργούν κανάλια με εκατομμύρια συνδρομητές, εξηγεί ο Guardian, παρακολουθώντας το φαινόμενο.
Το YouTube αποκτά τεράστια επιρροή
Ο Mόργκαν στοχεύει να επαναλάβει την επιτυχία του The Daily Wire, μιας αμερικανικής συντηρητικής εταιρείας μέσων ενημέρωσης που συνιδρύθηκε από τον δεξιό πολιτικό σχολιαστή Μπεν Σαπίρο. Στο ρόστερ της περιλαμβάνεται και ο δημοφιλής και αμφιλεγόμενος Καναδός ψυχολόγος Τζόρνταν Πέτερσον.
Το YouTube αποκτά τεράστια επιρροή σε όλα τα μέσα ενημέρωσης. Οι podcasters μεταδίδουν επίσης όλο και περισσότερο τις εκπομπές τους εκεί. Μόνο τους τρεις πρώτους μήνες του 2025, τα διαφημιστικά έσοδα του YouTube ανήλθαν σε 8,9 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος άνω του 10%. Εν τω μεταξύ, για παράδειγμα τα έσοδα του δημόσιου τηλεοπτικού καναλιού της Βρεατανίας,Channel 4 για ολόκληρο το 2023 ήταν περίπου 1,3 δισ. δολάρια, το τελευταίο διαθέσιμο έτος.
Ο Μόργκαν αναφέρθηκε στις περσινές εκλογές των ΗΠΑ. Το YouTube δήλωσε ότι περισσότεροι από 45 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ παρακολούθησαν περιεχόμενο σχετικό με τις εκλογές την ημέρα της ψηφοφορίας. Εν τω μεταξύ, κατά μέσο όρο 42,3 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν σε 18 καλωδιακά και ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα εκείνο το βράδυ. Αν και οι αριθμοί δεν είναι άμεσα συγκρίσιμοι,
Είπε ότι ορισμένα «μεγάλα, μεγάλα ονόματα» της δημοσιογραφίας έχουν έρθει σε επαφή για να ρωτήσουν αν θα μπορούσαν να κάνουν τη μετάβαση από τον παραδοσιακό Τύπο, στις διαδικτυακές πλατφόρμες.
Ο Μόργκαν δήλωσε ότι τα σχέδια επέκτασής του ήταν εν μέρει για να μειώσει την εξάρτηση από τον ίδιο προσωπικά και να χτίσει κάτι που θα μπορούσε να σταθεί μόνο του, ένα πολύ πιο δύσκολο έργο από το να χτίσει ένα κοινό γύρω από μια καθιερωμένη προσωπικότητα.