Ψηλά στην κατάταξη των χωρών της ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα όσον αφορά στην εκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας από μαθητές δημοτικού, σημειώνοντας μάλιστα αξιοσημείωτη πρόοδο τα τελευταία χρόνια.
Η σχετική έρευνα της Eurostat αφορά στη δεκαετία 2013-2023, με την χώρα μας το 2023 να καταγράφει 35,5% στο ποσοστό των μαθητών που μαθαίνουν πάνω από μία ξένη γλώσσα. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν 10 μονάδες υψηλότερο από το αντίστοιχο του 2013 (25,9%). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος μετρήθηκε πολύ χαμηλότερα, στο 6,4%.
Λίγο μεγαλύτερο (37%) είναι το ποσοστό της Λετονίας ενώ «εκτός ανταγωνισμού» πρώτο έρχεται το Λουξεμβούργο (78,9%). Κοντά στην Ελλάδα βρίσκονται επίσης η Εσθονία, η Δανία και η Φινλανδία.

Εντύπωση προκαλεί η πολύ χαμηλή θέση που έχουν στην κατάταξη χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία, γεγονός που μάλλον σχετίζεται με την αντίληψη πως οι μητρικές τους γλώσσες χρησιμοποιούνται από αρκετούς ανθρώπους στην Ευρώπη κι άρα δεν χρειάζονται δεύτερη ξένη γλώσσα, πέρα από τα αγγλικά.
Πολύ χαμηλός ο ευρωπαϊκός μέσος όρος
Το 2023, μόλις το 6,4% των μαθητών δημοτικού σχολείου στην ΕΕ μάθαιναν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Μεταξύ 2013 και 2023, αυτό το ποσοστό αυξήθηκε κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες (από το 4,6%).
Τα στοιχεία δείχνουν ότι μεταξύ 2013 και 2023, τα ποσοστά αυξήθηκαν σε 15 χώρες της ΕΕ, έστω και μέτρια. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στη Λετονία (+22,1 ποσοστιαίες μονάδες), τη Φινλανδία (+15,2), την Ελλάδα (+9,6) και την Ισπανία (+8,3).
Αντίθετα, σε 8 χώρες της ΕΕ τα ποσοστά μειώθηκαν, με σημαντικότερη την Πολωνία (-6,5) και το Λουξεμβούργο (-4,9). Επιπλέον, στην Κροατία (18,4%) και στη Βουλγαρία (1,5%), το ποσοστό παρέμεινε αμετάβλητο την ίδια περίοδο.