Νέες πληροφορίες για τη συντριβή αεροσκάφους An-24 της Angara Airlines, στην περιφέρεια Αμούρ τής ρωσικής Άπω Ανατολής, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Το δικινητήριο αεροσκάφος An-24 που μετέφερε 49 άτομα, ανάμεσά τους 6 μέλη πληρώματος και 5 παιδιά, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο πριν την προσγείωση στο απομονωμένο αεροδρόμιο της Τίντα, ενώ επικρατούσαν κακές καιρικές συνθήκες, καθώς τα σύννεφα ήταν χαμηλά και έβρεχε. Ωστόσο, οι πιλότοι δεν ανέφεραν κανένα πρόβλημα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας πριν χαθεί η επαφή.
Βίντεο που αναρτήθηκαν στο Telegram δείχνουν το αεροσκάφος να πετά επικίνδυνα χαμηλά πάνω από δάσος.
Βίντεο με τις τελευταίες στιγμές του αεροπλάνου πριν συντριβεί
Ελικόπτερα που στάλθηκαν από το υπουργείο Έκτακτης Ανάγκης εντόπισαν τα συντρίμμια σε μια βουνοπλαγιά, 16 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο. Μετά τη συντριβή, όπως προκύπτει και από τις εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας, το αεροπλάνο καταστράφηκε ολοκληρωτικά και τυλίχθηκε στις φλόγες.
Μεταξύ των θυμάτων βρίσκονται διακεκριμένοι γιατροί, όπως ένα ζευγάρι με τον 14χρονο εγγονό τους, μία δασκάλα δημοτικού και μία επιστήμονας χημικής και βιολογικής τεχνολογίας.
Παλιός τύπος αεροσκάφους
Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί νωρίτερα από το Χαμπάροφσκ, έκανε μία σύντομη στάση στο Μπλαγκοβέσενσκ, όπου υποβλήθηκε σε τεχνικό έλεγχο, και συνέχισε για Τίντα. Ωστόσο, ειδικοί εκφράζουν ανησυχία για την παλαιότητα του συγκεκριμένου τύπου.
Ο Βαντίμ Μπαζίκιν, ένας διακεκριμένος Ρώσος πιλότος δοκιμών, δήλωσε ότι ο σκελετός και τα ηλεκτρονικά συστήματα του An-24 δεν είχαν υποστεί τροποποιήσεις εδώ και πολλά χρόνια. «Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερο να απαγορευτούν οι πτήσεις με τόσο παλιό εξοπλισμό, αν δεν μπορούμε να τον αναβαθμίσουμε», είπε. «Απλώς, θέτουμε τους επιβάτες σε κίνδυνο συνεχώς», συνέχισε.
Το An-24 είναι ένα γηρασμένο ελικοφόρο αεροσκάφος, το οποίο αναπτύχθηκε στη Σοβιετική Ένωση στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ως μεταγωγικό αεροπλάνο και στη συνέχεια μετατράπηκε για χρήση από επιβατικές αεροπορικές εταιρείες.
Ο αριθμός νηολογίου του μοιραίου αεροσκάφους έδειξε ότι κατασκευάστηκε το 1976 και αρχικά ανήκε στην Aeroflot. Στη συνέχεια αγοράστηκε από την Angara, η οποία λειτουργεί 10 An-24 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1972 και 1976. Τα αποκαλούν «ιπτάμενα τρακτέρ», καθώς ανταποκρίνονται στις σκληρές συνθήκες της Σιβηρίας και λειτουργούν σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν, ενώ δεν απαιτούν προσγείωση σε διαδρόμους.
Παρ' όλα αυτά, οι δυτικές κυρώσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν αυξήσει το κόστος της συντήρησής τους. Πολλά από τα αεροπλάνα επρόκειτο να αποσυρθούν τα επόμενα χρόνια, αλλά οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να τα κρατήσουν σε λειτουργία μέχρι να τεθεί σε υπηρεσία ένα νέο μοντέλο, καθώς, όπως λένε, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση μέχρι τότε.
Η μαζική παραγωγή του νέου αεροσκάφους Ladoga, ίδιας κατηγορίας με το An-24, δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν από το 2027, το νωρίτερο.
Πηγή: Daily Mail