Συντριβή Boeing: «Ήταν όλοι αναίσθητοι, ίσως συνήλθε ο πιλότος και προσπάθησε να το σώσει» -Τι λένε ειδικοί - iefimerida.gr

Συντριβή Boeing: «Ήταν όλοι αναίσθητοι, ίσως συνήλθε ο πιλότος και προσπάθησε να το σώσει» -Τι λένε ειδικοί

Κίνα
Φωτογραφίες: GettyImages
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σοκ προκάλεσε χθες η είδηση της συντριβής ενός Boeing 737-800 σε μια βουνοπλαγιά στην Κίνα.

Απελπισμένες οικογένειες περιμένουν νέα μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, από την οποία 132 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Την ίδια στιγμή, ειδικοί αναφέρουν ότι ο πιλότος «ίσως να ανέκτησε τις αισθήσεις του» αφού οι δυνάμεις G έθεσαν αναίσθητο το πλήρωμα και «προσπάθησε να σώσει το αεροπλάνο που έπεφτε απότομα». Υπενθυμίζεται ότι το αεροπλάνο πραγματοποίησε μια εξαιρετικά απότομη πτώση 30.000 ποδιών σε δύο λεπτά με ταχύτητα 350 μιλίων την ώρα. Κάποια στιγμή ενώ έπεφτε, έκανε μια μικρή άνοδο 1.000 ποδών, πριν κάνει την τελική βουτιά και συντριβεί. Ισως για αυτή τη μικρή άνοδο να εννοούν οι ειδικοί ότι ενδεχομένως ήταν μια προσπάθεια του πιλότου να ανακτήσει τον έλεγχο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά τη συντριβή η China Eastern έχει καθηλώσει όλα τα αεροσκάφη Boeing 737-800 σήμερα, ωστόσο και ενώ οι ώρες περνούν από τη στιγμή που χάθηκε η επικοινωνία με το αεροσκάφος, οι οικογένειες των επιβατών και των μελών του πληρώματος αναμένουν ακόμα να μάθουν νεότερες πληροφορίες για την τραγωδία.

Κίνα, συντριβή Boeing
Συγγενείς των θυμάτων στην πτήση MU5735 της China Eastern, στο διεθνές αεροδρόμιο Guangzhou Baiyun στο Γκουανγκζο © AP Photo/Ng Han Guan

Συγγενείς των μελών του πληρώματος έφτασαν επίσης σε γραφείο της China Eastern κοντά στο αεροδρόμιο Κουνμίνγκ, από όπου το αεροπλάνο απογειώθηκε, σύμφωνα με το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV. Σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό, η China Eastern έχει δημιουργήσει εννέα ομάδες για να ασχοληθούν με τη συντριβή του αεροπλάνου, τη διερεύνηση του ατυχήματος, τη βοήθεια προς τις οικογένειες και άλλα πιεστικά ζητήματα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) και η China Eastern λένε ότι έχουν στείλει αξιωματούχους στο σημείο της συντριβής.

Κίνα, συντριβή Boeing
Συγγενείς των θυμάτων στην πτήση MU5735 της China Eastern, στο διεθνές αεροδρόμιο Guangzhou Baiyun στο Γκουανγκζο © AP Photo/Ng Han Guan
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ντόπιοι χωρικοί ήταν οι πρώτοι που έφτασαν στο σημείο της συντριβής τη Δευτέρα, όπου το αεροσκάφος πυροδότησε μια φωτιά αρκετά μεγάλη ώστε να καταγραφεί από δορυφορικές εικόνες της NASA.

Εκατοντάδες διασώστες απεστάλησαν στη συνέχεια από το Γκουανγκσί και τη γειτονική επαρχία Γκουανγκντόνγκ.

Κίνα, συντριβή Boeing
Προσωπικό έκτακτης ανάγκης ετοιμάζεται να ταξιδέψει στον τόπο συντριβής αεροπλάνου © CCTV μέσω AP
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι όλα τα 737-800 στον στόλο της αεροπορικής εταιρείας διατάχθηκαν να ακινητοποιηθούν μετά τη συντριβή. Το εν λόγω μοντέλο είναι ο προκάτοχος του αμφιλεγόμενου μοντέλου 737 Max, αλλά θεωρείται ασφαλές παρά μια σειρά ατυχημάτων στη μακρά ιστορία του.

Συντριβή Boeing στην Κίνα: Ίσως ένας πιλότος ανέκτησε τις αισθήσεις και προσπάθησε να σώσει το αεροπλάνο, λέει ειδικός

Μιλώντας στη The Sun Online, η ειδική σε θέματα αεροπορίας Sally Gethin είπε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «βραχύ διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο», πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος. Σύμφωνα με την ίδια, όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα ήταν αναίσθητοι» σε αυτή την τελική βουτιά.

«Οι πιλότοι εκπαιδεύονται πάρα πολύ, μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης γίνεται σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να καταβληθούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως το φαινόμενο αιφνιδιασμού και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτείς γι' αυτό. Ακόμα και οι έμπειροι πιλότοι μπορούν να αιφνιδιαστούν και τότε μπορεί να πάρουν κακές αποφάσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση», ανέφερε η Gethin.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ίδια, είναι «πολύ νωρίς για να κάνουμε εικασίες» σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή, αλλά ορισμένες πιθανότητες θα μπορούσαν να ήταν μια δυσλειτουργία στην ουρά, ο καιρός ή χιλιάδες άλλα προβλήματα που μπορεί να έχουν επηρεάσει το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά επί του σκάφους» ή πρόβλημα καλωδίωσης.

Πρόσθεσε ότι είναι «ασυνήθιστο» ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες πτήσης ενώ ο πιλότος μόνο 7.000 ώρες. Στο αεροπλάνο βρισκόταν και ένας τρίτος εκπαιδευόμενος πιλότος, ο οποίος είχε μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτητικής εμπειρίας.

Πώς συνετρίβη το Boeing στην Κίνα: Τι δείχνουν τα στοιχεία για τη βουτιά

Η πτήση MU5735 της China Eastern Airlines υπέστη ένα καταστροφικό «γεγονός απώλειας ελέγχου» και το αεροπλάνο έπεσε κατακόρυφα πριν συντριβεί σε μια πλαγιά κοντά στην πόλη Wuzhou της κομητείας Teng, στη νότια επαρχία Guangxi.

Τρομακτικά πλάνα από κάμερες ασφαλείας έκαναν τον γύρο των κοινωνικών δικτύων. Σε αυτά φαίνεται το αεροπλάνο να πέφτει με ταχύτητα κάθετα προς το έδαφος τις στιγμές πριν από τη συντριβή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένα παρακολούθησης του FlightRadar, άλλωστε, έδειξαν ότι το αεροσκάφος πετούσε στα 29.100 πόδια στις 14:20. Περίπου δύο λεπτά αργότερα είχε πέσει κάτι περισσότερο από 9.000 πόδια και 20 δευτερόλεπτα μετά είχε πέσει στα 3.225 πόδια. Τα δεδομένα υποδεικνύουν μια κατακόρυφη κάθοδο 31.000 ποδών ανά λεπτό. Άλλα δεδομένα φαίνεται επίσης να δείχνουν ότι το αεροσκάφος ανέκτησε ύψος περίπου στα 7.5000 πόδια, πριν ξεκινήσει την τελική του βουτιά.

Η συντριβή προκάλεσε δασική πυρκαγιά που έγινε ορατή ακόμα και από δορυφόρους της NASA. Διασώστης που έφτασε στο σημείο φέρεται να είπε ότι το αεροπλάνο είχε διαλυθεί πλήρως. Η China Eastern εξέφρασε τα συλλυπητήρια μετά την επιβεβαίωση των θανάτων των 123 επιβατών και των 9 μελών του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος, προσθέτοντας ότι όλα τα θύματα ήταν Κινέζοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ δήλωσε «σοκαρισμένος» από το περιστατικό και ζήτησε να γίνουν προσπάθειες από κάθε πλευρά στην επιχείρηση διάσωσης, καθώς και έρευνα για τη συντριβή αλλά και τη διασφάλιση της πλήρους ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι επέλεξε έναν ανώτερο ερευνητή για να βοηθήσει στην έρευνα του δυστυχήματος. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ, η οποία πιστοποίησε το 737-800 τη δεκαετία του 1990, δήλωσε ότι είναι έτοιμη να βοηθήσει στην έρευνα, εάν της ζητηθεί.

Η Boeing Co., που έχει έδρα το Σικάγο, δήλωσε ότι ήταν σε επαφή με το συμβούλιο ασφαλείας των ΗΠΑ «και οι τεχνικοί μας εμπειρογνώμονες είναι έτοιμοι να βοηθήσουν στην έρευνα που διενεργεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας».

Οι έρευνες μετά από συντριβή διευθύνονται συνήθως από αξιωματούχους της χώρας όπου συνέβη το δυστύχημα, αλλά συνήθως περιλαμβάνουν τον κατασκευαστή του αεροπλάνου και τον ερευνητή ή τον ρυθμιστή από τη χώρα από όπου προέρχεται ο κατασκευαστής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι ακόμη σαφές τι οδήγησε στην ξαφνική βουτιά και τη συντριβή, αλλά οι ειδικοί αεροπορίας είπαν στη MailOnline ότι μπορεί να ήταν «ένα συμβάν απώλειας ελέγχου, πιθανώς μετά από ακινητοποίηση του αεροσκάφους σε μεγάλο ύψος» ή μια αισθητηριακή βλάβη στο πιλοτήριο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κίνα Boeing συντριβή αεροσκάφους
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ