Οι ενεργειακές ανάγκες του σούπεργιοτ εκτοξεύουν το ημερήσιο κόστος λειτουργίας του σε επίπεδα που δεν έχουν καταγραφεί ξανά σε παρόμοια πλοία.
Το Dragonfly, το πολυτελές γιοτ του Sergey Brin, κατέπλευσε στη Μάλαγα και θεωρείται πλέον το πιο ακριβό ιδιωτικό σκάφος που έχει φιλοξενήσει ποτέ το λιμάνι. Το σκάφος έχει μήκος 142 μέτρα και βάρος 9.408 τόνους.
Η κατασκευή του κόστισε περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια και διαθέτει ένα πλήρως αυτόνομο εσωτερικό «ωκεάνιο οικοσύστημα». Όταν σταματήσουν οι κύριες λειτουργίες, ενεργοποιείται το λεγόμενο «hotel load», το οποίο κρατά σε λειτουργία όλα τα απαραίτητα συστήματα: HVAC, φωτισμό, κουζίνες, πλυντήρια, ανελκυστήρες, οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υδραυλικά συστήματα σταθεροποίησης, καθώς και πολυτελείς εγκαταστάσεις σπα και πισινών.
Κατανάλωση αντίστοιχη με περίπου 580 αμερικανικά νοικοκυριά
Το σύστημα HVAC αποτελεί τον μεγαλύτερο ενεργειακό καταναλωτή, καθώς ρυθμίζει θερμοκρασία και υγρασία σε ένα τόσο μεγάλο εσωτερικό χώρο — κάτι που απαιτεί σημαντική ισχύ. Σύμφωνα με ειδικούς στον κλάδο, τα περισσότερα γιοτ καταναλώνουν από 300 έως 1.000 κιλοβάτ, ανάλογα με το κλίμα και τις δραστηριότητες των επιβατών. Το Dragonfly όμως αγγίζει τις 16.800 kWh ημερησίως, κατανάλωση αντίστοιχη με περίπου 580 αμερικανικά νοικοκυριά.
Έως και 8.400 ευρώ την ημέρα
Τα λιμενικά τέλη για κατανάλωση 7.200 kWh κοστίζουν από 1.650 έως 3.600 ευρώ. Με πραγματική ημερήσια κατανάλωση 16.800 kWh, το κόστος για το Dragonfly ανεβαίνει στα 3.864 έως 8.400 ευρώ την ημέρα.
Σε αυτό δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα συντήρησης, τροφοδοσίας και καυσίμων, τα οποία συνολικά μπορούν να ξεπεράσουν τα 30 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.