Βαρύ πρόστιμο σε στελέχη και εταιρείες για την κατάρρευση στο μετρό του Σάο Πάολο -Επτά άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους - iefimerida.gr

Βαρύ πρόστιμο σε στελέχη και εταιρείες για την κατάρρευση στο μετρό του Σάο Πάολο -Επτά άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους

Η γαλλική Alstom ανάμεσα στις εταιρείες που καταδικάζονται να πληρώσουν βαρύ πρόστιμο για τη φονική κατάρρευση σε εργοτάξιο του μετρό το 2007 στη Βραζιλία
Φωτογραφία: Jornalismo TV Cultura / YouTube
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η γαλλική Alstom ανάμεσα στις εταιρείες που καταδικάζονται να πληρώσουν βαρύ πρόστιμο για τη φονική κατάρρευση σε εργοτάξιο του μετρό το 2007 στη Βραζιλία.

Ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών και των κατασκευών Alstom, βραζιλιάνικες κατασκευαστικές εταιρείες και στελέχη τους καταδικάστηκαν αυτή την εβδομάδα να πληρώσουν πρόστιμο ύψους σχεδόν 45 εκατομμυρίων ευρώ από βραζιλιάνικο δικαστήριο, για την καταστροφή που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ανθρώπους το 2007 σε εργοτάξιο γραμμής του μετρό στο Σάο Παόλο, απόφαση που περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου χθες Σάββατο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δικαστήριο της πολιτείας Σάο Πάολο επέβαλε σε έξι φυσικά πρόσωπα, την εποχή στελέχη της εταιρείας διαχείρισης του μετρό, και σε επτά νομικά πρόσωπα, εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο, να πληρώσουν συλλογικά πρόστιμο 240 εκατομμυρίων χεάις (44,8 εκατ. ευρώ), αποφαινόμενο πως παραλείψεις τους οδήγησαν στην πολύνεκρη καταστροφή.

Η απόφαση, στην οποία μπορεί να ασκηθεί έφεση, απαγορεύει εξάλλου στα φυσικά πρόσωπα που καταδικάστηκαν να εργαστούν στον δημόσιο τομέα και στις εταιρείες να αναλάβουν δημόσια έργα στη Βραζιλία για πέντε χρόνια.

Τη 12η Ιανουαρίου 2007, εργάτες έκαναν εκσκαφή, στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του σταθμού του μετρό Πινιέιρους, στο δυτικό τμήμα της βραζιλιάνικης πρωτεύουσας, όταν υποχώρησε τμήμα του εδάφους, ανοίγοντας πελώρια τρύπα που κατάπιε τμήμα κοντινού δρόμου. Πεζοί και αυτοκίνητα παρασύρθηκαν σε αυτή την καταβόθρα, μαζί με όγκους γης, ασφάλτου και μπετόν. Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 90 κτίρια στην περιοχή είτε κατεδαφίστηκαν, ή χαρακτηρίστηκαν κατεδαφιστέα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι υπήρχαν «ενδείξεις» δομικού προβλήματος, πως το υπέδαφος ήταν ασταθές στην τοποθεσία όπου διανοιγόταν η στοά του μετρό, τα έργα προχώρησαν χωρίς να εγκατασταθούν απαραίτητες υποστυλώσεις, τόνισε το δικαστήριο στην ετυμηγορία του, που εκδόθηκε προχθές Παρασκευή.

Ο τρόπος που ενήργησαν οι κατασκευαστικές εταιρείες αποδείχθηκε «επικίνδυνος», η αμέλειά τους εξέθεσε την τοποθεσία «σε άμεσο κίνδυνο» κατάρρευσης, που τελικά έγινε.

Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκε το πρόστιμο και η απαγόρευση είναι μεγάλες βραζιλιάνικες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους οι OAS (πλέον Grupo Metha), Queiroz Galvao, Camargo Correa και CBPO, θυγατρική της πρώην Οντεμπρέχτ (πλέον Novonor).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν επικοινώνησε μαζί τους το Γαλλικό Πρακτορείο, καμιά από τις εταιρείες δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση προς το παρόν.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ μετρό Γαλλία βραζιλία νεκροί εργοτάξιο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ