Ο Giorgio Armani, ο θρυλικός Ιταλός σχεδιαστής, πέθανε σήμερα σε ηλικία 91 ετών.
«Με απέραντη θλίψη, ο Όμιλος Armani ανακοινώνει τον θάνατο του δημιουργού, ιδρυτή και ακούραστη κινητήρια δύναμή του, Τζόρτζιο Αρμάνι», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο οίκος μόδας.
Οι αναρτήσεις του οίκου Armani
Στο μήνυμά του, ο Όμιλος Giorgio Armani γράφει: «Με ανείπωτη θλίψη, ο όμιλος Armani ανακοινώνει το θάνατο του δημιουργού, ιδρυτή και ακούραστη κινητήρια δύναμή του, Τζόρτζιο Αρμάνι.
»Ο Αρμάνι, όπως τον αποκαλούσαν πάντα με σεβασμό και θαυμασμό οι υπάλληλοι και οι συνεργάτες του, έφυγε ήσυχα από τη ζωή, περιτριγυρισμένος από τους αγαπημένους του. Ακούραστος, εργάστηκε μέχρι τις τελευταίες μέρες, αφιερωμένος στην εταιρεία, στις συλλογές, στα διάφορα και πάντα νέα έργα που ήταν σε εξέλιξη και σε σχεδιασμό.
»Με τα χρόνια, ο Τζόρτζιο Αρμάνι δημιούργησε μια αντίληψη που από τη μόδα επεκτάθηκε σε κάθε πτυχή της ζωής, προλαβαίνοντας την εποχή με εξαιρετική διαύγεια και ρεαλισμό. Τον καθοδηγούσε μια ανεξάντλητη περιέργεια, η προσοχή στο παρόν και στους ανθρώπους. Σε αυτό το ταξίδι δημιούργησε έναν ανοιχτό διάλογο με το κοινό, και έγινε μια αγαπητή και σεβαστή προσωπικότητα για την ικανότητά του να επικοινωνεί με όλους. Πάντα προσεκτικός στις ανάγκες της κοινότητας, έχει δεσμευτεί σε πολλούς τομείς, ειδικά προς το αγαπημένο του Μιλάνο.
»Η Giorgio Armani είναι μια εταιρεία με πενήντα χρόνια ιστορίας, που μεγάλωσε με συγκίνηση και υπομονή. Ο Τζόρτζιο Αρμάνι πάντα έκανε την ανεξαρτησία, στη σκέψη και στη δράση, το διακριτικό του σημάδι. Η εταιρεία είναι η αντανάκλαση, σήμερα και πάντα, αυτού του αισθήματος. Η οικογένεια και οι υπάλληλοι θα συνεχίσουν να διευθύνουν τον Όμιλο με σεβασμό και συνέπεια σε αυτές τις αξίες.
»Η αίθουσα τελετών θα είναι ανοιχτή από το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου έως την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου, από τις 9:00 έως τις 18:00, στο Μιλάνο, στην οδό Bergognone 59, στο Armani/Teatro. Σύμφωνα με τη ρητή επιθυμία του Αρμάνι, η κηδεία θα πραγματοποιηθεί σε ιδιωτική τελετή».
Ο σπουδαίος Ιταλός σχεδιαστής, που μόλις τον Ιούλιο είχε γιορτάσει τα 91α γενέθλιά του, άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα περιτριγυρισμένος από την οικογένειά του και τον επί χρόνια σύντροφό του, Leo Dell'Orco.
Ο Armani δούλευε αδιάκοπα μέχρι το τέλος.
Ήταν άρρωστος για κάποιο χρονικό διάστημα και αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τις επιδείξεις της ομάδας του στην Εβδομάδα Ανδρικής Μόδας του Μιλάνου τον Ιούνιο, την πρώτη φορά στην καριέρα του που έχασε μια από τις πασαρέλες του.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες είχε ανακοινώσει με συγκίνηση την αγορά του ιστορικού χώρου «La Capannina», εκεί όπου τη δεκαετία του ’60 γνώρισε τον Sergio Galeotti, τον μεγάλο έρωτα και συνεργάτη της ζωής του.
Παράλληλα, είχε εγκρίνει προσωπικά τις δημιουργίες για τη συλλογή που θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο του 50ού επετειακού show.
Ο Armani και ο Οίκος Μόδας που δημιούργησε μετατράποντάς τον σε μια παγκόσμια αυτοκρατορία ήταν συνώνυμοι με το μοντέρνο ιταλικό στυλ και την κομψότητα.
Συνδύαζε το ταλέντο του σχεδιαστή με την οξυδέρκεια ενός επιχειρηματία, διευθύνοντας μια εταιρεία με ετήσιο τζίρο περίπου 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο σχεδιαστής και διευθυντής της εταιρείας του, μετέτρεψε το όνομά του σε ένα brand με αξία που κατατάσσεται ανάμεσα στην Coca-Cola και τη Microsoft στις ετήσιες λίστες της Interbrand.
Ωστόσο, ο Armani απέρριψε τις προτάσεις επενδυτών που διεκδικούσαν την εταιρεία του κατά τη διάρκεια της έξαρσης των εξαγορών στον τομέα των ειδών πολυτελείας στα τέλη της δεκαετίας του '90. Προτιμούσε να είναι το αφεντικό του εαυτού του και έμαθε να είναι ένας οξυδερκής επιχειρηματίας, ειδικά μετά τον θάνατο του συντρόφου και επιχειρηματικού του συνεργάτη, Sergio Galeotti, το 1985.
Γνωστός ως «Re Giorgio» - Βασιλιάς Giorgio - ο σχεδιαστής ήταν γνωστός για την επίβλεψη κάθε λεπτομέρειας της συλλογής του και κάθε πτυχής της επιχείρησής του, από τη διαφήμιση μέχρι το φτιάξιμο των μαλλιών των μοντέλων καθώς κατευθύνονταν στην πασαρέλα.
«Σχολαστικός, λιτός και αφοσιωμένος σε όλες τις πτυχές της επιχείρησης, ο Armani έβαζε την σφραγίδα του σε όλα, από τα μήκη στις φούστες και τα λουλούδια στα επίσημα δείπνα μέχρι τα χρώματα των κουρτινών στα γραφεία. Κάθε φορά που εμφανιζόταν σε ένα φωτογραφικό σετ ή σε μια εκδήλωση, άκουγες το νευρικό προσωπικό του να μουρμουρίζει «Sta arrivando», αναφερόμενος στην επικείμενη άφιξη του Armani. Και η ατμόσφαιρα γέμιζε αμέσως με ένταση», γράφει το WWD.
Από την πρώτη του εμφάνιση στο προσκήνιο το 1975, ο Armani εφηύρε, παρουσίασε και επέβαλε μια μοντέρνα γκαρνταρόμπα βασισμένη σε μια απλή και ανεπιτήδευτη αισθητική, η οποία του εξασφάλισε ευρεία και πιστή πελατεία, από τον επιχειρηματικό κόσμο μέχρι αστέρες του Χόλιγουντ και καλλιτέχνες, όπως η Σοφία Λόρεν, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, η Κέιτ Μπλάνσετ, ο Τομ Κρουζ, η Γκλεν Κλόουζ, ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Τίνα Τέρνερ και η Τζόντι Φόστερ.

Παρόλο που είχε ξεκινήσει την εταιρεία του χρόνια πριν, ο Armani εκτοξεύτηκε διεθνώς το 1980 ντύνοντας τον Ρίτσαρντ Γκιρ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «American Gigolo» και έγινε ένας από τους πρώτους σχεδιαστές στους οποίους απευθύνονταν οι σταρ που παρευρίσκονταν στα Όσκαρ.
Ο Αρμάνι, «άνοιξε τον δρόμο για την ιταλική ενδυμασία ready-to-wear και τα brand Made in Italy όταν παρουσίασε την πρώτη του ανδρική συλλογή το 1974. Η γυναικεία συλλογή του, που παρουσιάστηκε το 1975, έγινε γρήγορα γνωστή για τα τις λιτές γραμμές και το ανδρόγυνο στιλ με θηλυκές πινελιές. Δεδομένου ότι οι περίτεχνες λεπτομέρειες δεν ήταν του γούστου του, ο Armani επέβαλε το less is more με αποδομημένα κοστούμια, κατασκευασμένα από ρευστά υφάσματα», γράφει το WWD και προσθέτει λίγο παρακάτω:
«Η λέξη «greige» επινοήθηκε για να περιγράψει την χρωματική του παλέτα, η οποία περιλάμβανε απαλές αποχρώσεις του γκρι, του μαύρου και του μπεζ. Η μόδα του ήρθε σε μια εποχή που οι γυναίκες ανέβαιναν τα σκαλοπάτια της εταιρικής κλίμακας και έπρεπε να ντύνονται ανάλογα. Ελεγε ότι ήθελε οι γυναίκες «να φορούν σακάκια όπως οι άνδρες χωρίς να χάνουν τίποτα από τη θηλυκή τους γοητεία».

