Ένας πελάτης σούπερ μάρκετ στη Βραζιλία θα λάβει γενναία αποζημίωση μετά την απαράδεκτη συμπεριφορά εναντίον του, κατά τη διάρκεια των αγορών του.
Το 9ο Πολιτικό Τμήμα του Εφετείου της Πολιτείας Μίνας Ζεράις επικύρωσε την καταδίκη μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η οποία υποχρεούται να καταβάλει αποζημίωση ύψους 10.000 ρεάλ Βραζιλίας σε καταναλωτή για ηθική βλάβη.
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 2023, όταν ο πελάτης επισκέφθηκε το σούπερ μάρκετ μαζί με τη μητέρα και τον γιο του. Καθώς κατευθυνόταν προς το ταμείο, ο διευθυντής του καταστήματος τον κατηγόρησε δημοσίως ότι είχε καταναλώσει φαγητό χωρίς να πληρώσει. Η κατηγορία έγινε μπροστά σε άλλους πελάτες και υπαλλήλους, προκαλώντας αμηχανία και προσβολή στον καταναλωτή.
Oι υπάλληλοι του σούπερ μάρκετ τον κατηγόρησαν άδικα
Ο ίδιος αρνήθηκε την κατηγορία και ζήτησε να δει τα πλάνα από τις κάμερες ασφαλείας, ωστόσο ο διευθυντής αρνήθηκε να τα δείξει. Αργότερα παραδέχτηκε το λάθος του, αλλά υποστήριξε ότι η συμπεριφορά του δεν είχε εξευτελιστικό χαρακτήρα και δεν δικαιολογούσε αποζημίωση. Το Πρωτοδικείο απέρριψε τον ισχυρισμό αυτό και όρισε αποζημίωση 10.000 ρεάις.
Και οι δύο πλευρές κατέθεσαν έφεση. Ο εισηγητής της υπόθεσης, εφέτης Λεονάρντο ντε Φάρια Μπεράλντο, εισηγήθηκε τη διατήρηση της πρωτόδικης απόφασης, επισημαίνοντας ότι οι υπάλληλοι υπερέβησαν το καθήκον ελέγχου και προχώρησαν σε λανθασμένη δημόσια κατηγορία, γεγονός που συνιστά ηθική βλάβη.
Ο δικαστής σημείωσε ότι το ποσό πληροί τα νομικά κριτήρια, καθώς δεν είναι αμελητέο ούτε υπερβολικό ώστε να αποτελεί αδικαιολόγητο πλουτισμό. Οι εφέτες συμφώνησαν, επικυρώνοντας ομόφωνα την καταδίκη.