Το Παρίσι έκανε δημοψήφισμα: Αποφάσισε τριπλασιασμό του κόστους στάθμευσης για τα SUV!

Οχήματα στην Αψίδα του Θριάμβου στο Παρίσι / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo

Oι κάτοικοι του Παρισιού ενέκριναν χθες Κυριακή σε δημοψήφισμα τον τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης για τα μεγάλα SUV βάρους άνω των 1,6 τόνων.

Αυτό επειδή καθώς η γαλλική πρωτεύουσα θέτει σε εφαρμογή μακροπρόθεσμα σχέδια για την απομάκρυνση των μεγάλων οχημάτων από το κέντρο της, δίνοντας έμφαση στην ποδηλασία.

Έτσι, το κόστος στάθμευσης στο κέντρο του Παρισιού αυξάνεται στα 18 ευρώ την ώρα στο κέντρο και σε πάνω από 12 σε άλλες συνοικίες για τους ιδιοκτήτες των μεγάλων SUV (Sport Utility Vehicles), τα οποία κερδίζουν μεν την προτίμηση όλο και περισσότερων οδηγών, καθώς συνδυάζουν ανέσεις επιβατικών αυτοκινήτων με στοιχεία off road οχημάτων, αλλά απαιτούν πολύ χώρο και μολύνουν το περιβάλλον περισσότερο από άλλα αυτοκίνητα.

Περίπου το 54,5% των Παριζιάνων που συμμετείχαν στο δημοψήφισμα ψήφισαν υπέρ της αύξησης του τέλους στάθμευσης, ενώ το 45,5% απέρριψε την πρόταση, σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα. Όμως η συμμετοχή ήταν χαμηλή, με μόνο 78.000 άτομα από τα 1,3 εκατ. με δικαίωμα ψήφου να ψηφίζουν στα 39 εκλογικά τμήματα, τα οποία στήθηκαν σε διάφορες περιοχές της γαλλικής πρωτεύουσας.

Ο δήμος του Παρισιού αποθαρρύνει τη χρήση αυτοκινήτων στο κέντρο

Το δημοψήφισμα στο Παρίσι διοργανώθηκε λίγους μήνες μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας μετά την προσφυγή του δήμου και πάλι στη λαϊκή ψήφο τον Απρίλιο του περασμένου χρόνου.

Τα υψηλότερα τέλη στάθμευσης θα αφορούν SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικούς βάρους άνω των 1,6 τόνων και ηλεκτρικά μοντέλα βάρους άνω των δύο τόνων.

«Είμαστε περήφανοι που θέσαμε ένα εξαιρετικά περιβαλλοντικό ζήτημα τη στιγμή που η κλιματική αλλαγή παρουσιάζεται ως η πηγή όλων των κακών», δήλωσε η δήμαρχος Αν Ινταλγκό μετά τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας «Είναι μια μορφή αντίστασης εδώ στο Παρίσι», πρόσθεσε.

Επί των ημερών της Σοσιαλίστριας δημάρχου οι δρόμοι του Παρισιού έχουν μεταμορφωθεί, καθώς από το 2020 δημιουργήθηκε δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 84 χιλιομέτρων, ενώ σύμφωνα με το δημαρχείο από τη λήξη των lockdown για την πανδημία της Covid-19 και μέχρι το 2023 η χρήση ποδηλάτων αυξήθηκε κατά 71%.

Αντιδρούν οργανώσεις αυτοκινητιστών

Ωστόσο, η Λέσχη Αυτοκινητιστών «40 millions d'automobilistes» κάνει λόγο σε διακήρυξη που έδωσε στη δημοσιότητα για «πόλεμο κατά των SUV» από τον Δήμο των Παρισίων. Οι υπογράφοντες υποστηρίζουν ότι το χαράτσι στα ογκώδη οχήματα είναι απλώς ένα πρώτο βήμα και ότι στην πραγματικότητα οι εμπνευστές του εγχειρήματος θέλουν να καταργήσουν πλήρως τη χρήση αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Προς το παρόν, όπως υποστηρίζουν, θα την «πληρώνουν» οι οικογενειάρχες που απλώς χρειάζονται περισσότερο χώρο, γι' αυτό προτιμούν τα SUV. «Μην γελιέστε όμως, αυτή είναι η Κερκόπορτα για τον πλήρη αφανισμό του αυτοκινήτου», προειδοποιούν οι «40 millions d'automobilistes».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παρίσι στάθμευση SUV δημοψήφισμα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ