Πώς γλίτωσαν τη σύγκρουση ένα αεροπλάνο της United με ένατης easy Jet, στο Παρίσι, όταν ο ελεγκτής μπέρδεψε τα λόγια του - iefimerida.gr

Πώς γλίτωσαν τη σύγκρουση ένα αεροπλάνο της United με ένατης easy Jet, στο Παρίσι, όταν ο ελεγκτής μπέρδεψε τα λόγια του

Το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ
Το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ/Φωτογραφία: AP/Christophe Ena
ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΡΣΕΝΙΟΥ

Παρ’ ολίγον σύγκρουση δύο αεροπλάνων, ένα της United Airlines, με 73 επιβαίνοντες που προσγειωνόταν και ένα της Easyjet έτοιμο για απογείωση, στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, να σημειωθεί πέρυσι, από λάθος του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, που μπερδεύτηκε η γλώσσα του.

Το αεροπλάνο της Easyjet ετοιμαζόταν για απογείωση στον αεροδιάδρομο του Παρισιού, προτού οι πιλότοι του δουν ένα United Boeing 787 να κατεβαίνει σε απόσταση λιγότερη από 90 μέτρα από πάνω τους, σύμφωνα με την επίσημη έκθεση του Γραφείου Ερευνών και Ανάλυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λάθος με τον αεροδιάδρομο

Η παρ’ ολίγον καταστροφή στις 20 Ιουλίου του περασμένου έτους συνέβη όταν ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας είπε λανθασμένα στην πτήση της United από το Νιούρακτ του Νιου Τζέρσεϊ, πως είχε το πράσινο φως για να προσγειωθεί στο διάδρομο «09 δεξιά». Το αεροπλάνο της United ετοιμαζόταν να προσεγγίσει το διάδρομο 09 αριστερά και οι πιλότοι υπέθεσαν ότι τους έλεγαν να «πλευρίσουν» προς τα δεξιά. Εκείνη την ημέρα, οι προσγειώσεις γίνονταν στον διάδρομο 09 αριστερά, ενώ οι απογειώσεις γίνονταν από το διάδρομο 09 δεξιά.

Αλλά λίγο πριν την προσγείωση της United, ένα αεροσκάφος της Air France είχε ζητήσει να προσγειωθεί στο διάδρομο 09 δεξιά, τον μεγαλύτερο από τους δύο, εξαιτίας ενός τεχνικού προβλήματος, αυξάνοντας τη σύγχυση του ελεγκτή.

Γράφημα της παρ' ολίγον σύγκρουσης των δύο αεροπλάνων
Γράφημα της παρ' ολίγον σύγκρουσης των δύο αεροπλάνων

Ο πιλότος ζήτησε επιβεβαίωση, αλλά χρησιμοποίησε τη μη τυπική λέξη «καταλαβαίνω» αντί για «επιβεβαίωση» σε μια αγγλική έκφραση την οποία δεν κατανόησε ο Γάλλος ελεγκτής. Συγκεκριμένα, είπαν: «Κατάλαβα πως είναι καθαρό το έδαφος για προσγείωση 09 δεξιά». Η έκθεση ανέφερε επίσης, πως οι πιλότοι πάντα πρέπει να ζητούν επιβεβαίωση μιας εντολής αντί να επαναλαμβάνουν αυτό που πιστεύουν ότι άκουσαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς γλύτωσαν το κακό

Ο ελεγκτής πάντως, δεν αντέδρασε και ταυτόχρονα καθάρισε ο διάδρομος για αναχώρηση του αεροσκάφους της Easyjet, από τον ίδιο διάδρομο. Μόνο όταν το αεροπλάνο της EasyJet βρισκόταν στο διάδρομο και άρχισε να κινείται, οι πιλότοι είδαν τον εισερχόμενο κίνδυνο, με το Boeing να απέχει λιγότερο από 1,5 χιλιόμετρο και να ταξιδεύει με 160 μίλια/ώρα.

Ο συγκυβερνήτης της EasyJet τότε παρενέβη και είπε στη ραδιοσυχνότητα: «Κίνηση στην κυκλοφορία στο 09 δεξιά». Και στη συνέχεια είπε στο Boeing: «Γύρνα στο διάδρομο 09 δεξιά, Γύρνα!».

Το λάθος του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας

Η πτήση της United ήταν σε απόσταση μόλις 25 μέτρων από το έδαφος και στα 75 μέτρα από το τέλος του διαδρόμου όταν ακύρωσε την προσγείωση και άλλαξε κατεύθυνση.

Ο ελεγκτής είπε στους ερευνητές πως πίστευε ότι μπερδεύτηκε η γλώσσα του επειδή είχε επικεντρωθεί στον διάδρομο 09 αριστερά λόγω του Air France που μόλις είχε προσγειωθεί εκεί. Την ίδια ώρα, και οι πιλότοι της United κατηγορήθηκαν πως δεν χρησιμοποίησαν σαφέστερη γλώσσα στις επικοινωνίες τους με τον ελεγκτή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ