Νέα τρέλα! Μεγάλοι οίκοι μόδας μπήκαν στο metaverse, πελάτες ξοδεύουν περιουσίες για αντικείμενα που δεν θα αγγίζουν ποτέ! - iefimerida.gr

Νέα τρέλα! Μεγάλοι οίκοι μόδας μπήκαν στο metaverse, πελάτες ξοδεύουν περιουσίες για αντικείμενα που δεν θα αγγίζουν ποτέ!

Φόρεμα από την εικονική συλλογή Dolce & Gabbana
Φόρεμα από την εικονική συλλογή Dolce & Gabbana. Πηγή Dolce & Gabbana
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Είναι το μετασύμπαν (metaverse) το νέο Ελντοράντο της βιομηχανίας μόδας; Μάλλον ναι, για να έχουν ανοίξει σε αυτό εικονικά καταστήματα οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας, βλέποντας τα έσοδά τους να εκτινάσσονται.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, μόνο η αγορά ειδών πολυτελείας στο μετασύμπαν μπορεί να αποφέρει περισσότερα από 50 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λίστα αναμονής για μια εμβληματική τσάντα Birkin του οίκου Hermes μπορεί να είναι πολύ μεγάλη, αλλά η μόνη αγορά που επιθυμούν ορισμένοι είναι αυτή που δεν θα αγγίξουν ποτέ. Το μετασύμπαν προσφέρει αυτή την ευκαιρία σε όλους τους χρήστες που επισκέπτονται τα εικονικά καταστήματα των μεγάλων οίκων, δαπανώντας καθημερινά ποσά που σε κάποιους φαίνονται εξωφρενικά.

Και αυτό, γιατί τα αντικείμενα πολυτελείας που αγοράζουν δεν θα τα φορέσουν ποτέ οι ίδιοι, αλλά τα άβατάρ τους, η ψηφιακή απεικόνιση του εαυτού τους.

Ξοδεύουν μια περιουσία για άυλα αντικείμενα

Ίσως μοιάζει ανόητο να ξοδεύει κάποιος μια περιουσία για ρούχα ή άλλα αντικείμενα που δεν θα αγγίξει ποτέ, αλλά οι gamers (παίκτες διαδικτυακών παιχνιδιών) το κάνουν συνεχώς προκειμένου να καθιερώσουν την διαδικτυακή ταυτότητά τους, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον πραγματικό κόσμο. Το στιλ που επιλέγουν ονομάζεται «δέρμα» ή «κέλυφος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο ακατανόητη είναι για τους μεγαλύτερους η νέα τάση, τόσο δημοφιλής έχει γίνει για τη νέα γενιά, γι' αυτό και τα στελέχη της βιομηχανίας μόδας έσπευσαν να επενδύσουν σε αυτή. Ειδικά μετά το λανσάρισμα του μετασύμπαντος από τον ιδρυτή του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ, στο οποίο οι χρήστες μπορούν να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους, όπως και στον φυσικό κόσμο. Τον Οκτώβριο, ο Ζούκερμπεργκ δημοσιοποίησε ένα βίντεο στο οποίο εκείνος και ορισμένοι συνεργάτες του δοκίμαζαν ρούχα, έπαιζαν χαρτιά, διασκέδαζαν και στο τέλος πήγαιναν για σέρφινγκ.

Η «χειμερινή εξόρμηση» του οίκου Ralph Lauren στο παιχνίδι Roblox. Πηγή Roblox
Η «χειμερινή εξόρμηση» του οίκου Ralph Lauren στο παιχνίδι Roblox. Πηγή Roblox

Όλα αυτά, φυσικά, τα έκαναν τα άβατάρ τους, όχι οι ίδιοι. «Τα άβαταρ θα γίνουν τόσο κοινά όσο είναι οι φωτογραφίες σήμερα, αλλά, αντί για μια στατική εικόνα, θα υπάρχουν τρισδιάστατες απεικονίσεις του εαυτού σου, με τις εκφράσεις σου, τις χειρονομίες σου. Θα έχεις μια ντουλάπα με εικονικά ρούχα, από διάφορους σχεδιαστές, αγορασμένα από διαφορετικές πλατφόρμες», σημειώνει ο Ζούκερμπεργκ. Για παράδειγμα, από το Meta θα μπορούν να μεταφέρονται και να ψωνίζουν στον εξίσου εικονικό κόσμο του παιχνιδιού Halo.

Γιατί προηγήθηκε η μόδα;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από όλες τις παραδοσιακές βιομηχανίες, η βιομηχανία της μόδας αγκάλιασε πρώτη και καλύτερη το μετασύμπαν, αφού είχε μείνει πίσω σε όλες τις προηγούμενες τεχνολογικές εξελίξεις. Για παράδειγμα, το 2008 ο οίκος Prada δεν είχε καν ιστοσελίδα. Σήμερα, έχει αναπτύξει τη δική της εικονική εμπειρία αγορών, η οποία ονομάζεται «Prada VR», και προσφέρει μια διαφορετική προσωπική επαφή με τον κόσμο της. Στην «Prada VR», οι χρήστες μπορούν να δοκιμάσουν όλα τα προϊόντα της φίρμας, από τα εξεζητημένα κομμάτια της πασαρέλα ,μέχρι τις συλλογές που υπάρχουν στα καταστήματά της.

Και άλλοι οίκοι πολυτελείας μπήκαν νωρίς στο μετασύμπαν. Ο LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, στην επέτειο των 200 χρόνων λειτουργίας του, λάνσαρε «Το Παιχνίδι». Σε αυτό, οι παίκτες απολαμβάνουν μια εκ των έσω, από την επιλογή των υλικών ως την τελευταία βελονιά, εμπειρία από τον κόσμο του πολυτελούς οίκου μόδας. Επίσης, τους επιτρέπει να αλληλοεπιδράσουν με τον κόσμο της Louis Vuitton με έναν τρόπο που δεν είναι εφικτός στον πραγματικό κόσμο.

 Η συλλογή Sharky B των Burberry’s έγινε sold out, αποφέροντας 400.000 δολάρια. Πηγή Burberry & Mythical Games1
Η συλλογή Sharky B των Burberry’s έγινε sold out, αποφέροντας 400.000 δολάρια. Πηγή Burberry & Mythical Games1

Ο οίκος Gucci, επίσης, ανοίγει τον δικό του δρόμο στο μετασύμπαν. Το 2021, βρέθηκε στα πρωτοσέλιδα των μεγαλύτερων εφημερίδων του κόσμου, όταν ένας χρήστης του διαδικτυακού παιχνιδιού Roblox, αγόρασε την τσάντα Gucci Dionysus, η οποία υπάρχει μόνο στον ψηφιακό κόσμο, για 4.000 δολάρια! Για να γίνει κατανοητή η αυξανόμενη ισχύς του ψηφιακού κόσμου, η ίδια τσάντα στην υλική της υπόσταση κοστίζει 3.5000 δολάρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον περασμένο Μάρτιο, ο οίκος μπήκε και στα NFT (συλλεκτικά crypto - έργα, τα οποίο πωλούνται ακόμα και για αρκετά εκατομμύρια στον ψηφιακό χώρο). Σε συνεργασία με τον Ιάπωνα ψηφιακό καλλιτέχνη Γουάγκμι -σαν, ο οποίος άνοιξε στον φουτουριστικό κόσμο του New Tokyo το κατάστημα 10KTF, λάνσαρε μια νέα σειρά, την 10KTF Gucci Grail, που μπορεί να αγοραστεί μόνο με το κρυπτονόμισμα Ethereum. Οι πάνω από 3.000, μέχρι σήμερα, αγοραστές των συγκεκριμένων NFT, δείχνουν τη μεγάλη δυναμική του εγχειρήματος που αναμένεται να το ακολουθήσουν σύντομα και άλλοι μεγάλοι οίκοι μόδας.

Η τραγουδίστρια Charli XCX ποζάρει με το φόρεμα Herrera x Tribute, το οποίο διατίθεται μόνο εικονικά. Πηγή Tribute Brand
Η τραγουδίστρια Charli XCX ποζάρει με το φόρεμα Herrera x Tribute, το οποίο διατίθεται μόνο εικονικά. Πηγή Tribute Brand

Η τσάντα Lola Burberry, έχει γίνει τόσο εμβληματική, ώστε ο οίκος αποφάσισε ότι ο καλύτερος τρόπος για να μπει στο μετασύμπαν είναι μέσω αυτής. Την λάνσαρε, λοιπόν, μέσα από την πλατφόρμα του Roblox , στην ψηφιακή της μορφή, και προς το παρόν μπορεί να αγοραστεί μόνο με το νόμισμα που χρησιμοποιείται στο συγκεκριμένο παιχνίδι.

Αλλά και ο Balenciaga αξιοποίησε ένα παιχνίδι, το Epic Game, ως πύλη εισόδου στο μετασύμπαν, κάτι αναμενόμενο καθώς, αρκετές από τις σταρ που φορούν τα ρούχα του, έχουν ήδη τις δικές τους φουτουριστικές περσόνες ως κεντρικές φιγούρες σε video games, όπως η Κιμ Καρντάσιαν. Αυτό που για κάποιους μοιάζει επιστημονικής φαντασίας, για 400 εκατομμύρια χρήστες σε όλον τον κόσμο είναι η πραγματικότητά τους: Ντυθείτε σαν την Κιμ Καρντάσιαν!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθώς δεν υπάρχει αγορά φυσικών υλικών και τα εργατικά έξοδα είναι ελάχιστα, η πώληση ψηφιακών ενδυμάτων και αξεσουάρ είναι μόνο καθαρό κέρδος. Επίσης, τον μετασύμπαν, δεν περιορίζει την φαντασία των σχεδιαστών, αλλά ούτε και των αγοραστών, όλοι μπορούν να κάνουν αυτό που θέλουν. Μάλιστα θεωρείται ότι ο κόσμος αυτός προσφέρει διέξοδο σε άτομα παχύσαρκα, με αναπηρίες ή σε όσους ανήκουν στην LGBTQI+ κοινότητα να εξερευνήσουν διαφορετικές πτυχές της ταυτότητας τους, χωρίς τους περιορισμούς του φυσικού κόσμου ή τις προσταγές του μάρκετινγκ της μόδας.

Αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανένας, οι αγοραστές δεν είναι μόνο gamers ή νέοι άνδρες παθιασμένοι με τα κρυπτονομίσματα, αλλά κυρίως γυναίκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, το 70% των αγοραστών λένε ότι στρέφονται στις εικονικές αγορές για να δημιουργήσουν ή να ενισχύσουν την ψηφιακή περσόνα τους, για να εκφράσουν καλύτερα τον εαυτό τους ή για να αποκτήσουν κάτι μοναδικό. Οι μεγάλοι οίκοι, από την πλευρά τους προσεγγίζουν νεότερο κοινό, αποκτούν μεγάλη ευελιξία σε ό,τι αφορά τα προϊόντα που λανσάρουν, μειώνοντας δραστικά τα κόστη τους και αυξάνοντας τα έσοδά τους.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η συλλογή εννέα κομματιών NFL των Dolce & Gabbana, ονόματι Collezione Genesi, ξεπούλησε αντί 6 εκατομμυρίων δολαρίων, αφήνοντας άφωνο τον κόσμο της μόδας και των επιχειρήσεων. Έπειτα από αυτή την επιτυχία, οι σχεδιαστές μετέφεραν ορισμένα από τα εικονικά ρούχα και στον φυσικό κόσμο.

Σιγά σιγά, πολλά μεγάλα brand όπως Hermes, Dior, Ralph Lauren, Givenchy Parfums, Forever 21, Charli Cohen/Selfridges, Zara, Boohoo, Nike, Adidas, μετακινούνται στο μετασύμπαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόσφατα, ο Tommy Hilfiger ανακοίνωσε ότι θα κάνει και εκείνος αυτό το βήμα προκειμένου να προσεγγίσει περισσότερο τη νέα γενιά. Δεν έχει άδικο, αν σκεφτεί κανείς ότι η Nike αγόρασε τον μεγαλύτερο εικονικό παραγωγό RTFKT sneaker, έπειτα από την τεράστια επιτυχία της συνεργασίας του με τον καλλιτέχνη FEWOGiOUS και την ιδέα να διαθέσουν ταυτόχρονα πραγματικά και εικονικά sneaker, με αποτέλεσμα να πωληθούν σε 6 λεπτά 600 ζευγάρια εικονικών sneaker αντί 3,1 εκατομμυρίων δολαρίων!

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ οίκοι μόδας
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ