Ένα γλυπτό του Γάλλου Ογκίστ Ροντέν, που δεν είχε εκτεθεί δημόσια για σχεδόν 120 χρόνια και θεωρούνταν απλώς αντίγραφο, πουλήθηκε σε δημοπρασία για 860.000 ευρώ (984.000 δολάρια).
Το έργο «Le Désespoir» (Η Απελπισία), που απεικονίζει μια γυναικεία φιγούρα καθισμένη σε βράχο να κρατά το πόδι της προς το στήθος, βρέθηκε στα τέλη του 2024. Το γλυπτό είχε πωληθεί τελευταία φορά το 1906, ανέφερε ο οίκος δημοπρασιών Rouillac σε ανακοίνωσή του την Κυριακή.
Ο Ροντέν, που έζησε από το 1840 έως το 1917, δημιούργησε αρκετές εκδοχές του έργου. Το συγκεκριμένο γλυπτό σχεδιάστηκε το 1890 και σμιλεύτηκε σε μάρμαρο την περίοδο 1892–93. Με διαστάσεις 28,5 x 15 x 25 εκατοστά δημιουργήθηκε αρχικά για αποτελέσει μέρος του μνημειώδους έργου του Ροντέν «Οι Πύλες της Κόλασης».
Οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες, μια οικογένεια από την κεντρική Γαλλία, δεν είχαν ιδέα για την αξία του και το είχαν τοποθετήσει πάνω σε πιάνο δίπλα σε οικογενειακές φωτογραφίες. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο CNN ο Aymeric Rouillac που το έβγαλε σε δημοπρασία, πίστευαν ότι ήταν «ψεύτικο, αντίγραφο». Εκείνος ωστόσο αποφάσισε να το διερευνήσει περαιτέρω, εντυπωσιασμένος από τις λεπτομέρειες. «Η πλάτη, οι μύες, είναι τέλειοι. Μπορείς να νιώσεις κάθε σπόνδυλο στη σπονδυλική στήλη», είπε.
To «εξαιρετικό» γλυπτό
Η Επιτροπή Ροντέν επιβεβαίωσε την αυθεντικότητα του έργου. Ο συνιδρυτής της επιτροπής Ζερόμ Λε Μπλε δήλωσε στο CNN για το «εξαιρετικό» όπως το χαρακτήρισε έργο: «Κατάλαβα σε ένα δευτερόλεπτο ότι ήταν αληθινό. Δεν είχα καμία απολύτως αμφιβολία».
Ο Λε Μπλε έκανε λόγο για ένα «εξαιρετικά καλοφτιαγμένο», προσθέτοντας ότι χρονολογείται από μια περίοδο που ο Ροντέν αφιέρωνε τεράστιο χρόνο στην κατασκευή ενός μικρού αριθμού γλυπτών. Όπως εξήγησε, ο καλλιτέχνης συνεργαζόταν με βοηθούς που θα έκαναν την αρχική εργασία σε ένα κομμάτι μαρμάρου, πριν αυτός εκτελέσει τα τελικά στάδια. Σύμφωνα με τον ίδιο, το γλυπτό δημιουργήθηκε σε «μία από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του Ροντέν».

Τα μαρμάρινα γλυπτά του Ροντέν είναι εξαιρετικά σπάνια σε ιδιωτικές συλλογές, καθώς τα περισσότερα ανήκουν στο Μουσείο Rodin στο Παρίσι ή σε άλλα μεγάλα μουσεία παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, υστερα από μια «παθιασμένη» δημοπρασία, η τελική προσφορά έγινε από έναν νεαρό τραπεζίτη από τη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών.