Τίτλοι όπως «Ακέφαλο τόπλες σώμα σε μπαρ», που καθιέρωσαν τη New York Post του Ρούπερτ Μέρντοχ ως το διασημότερο ταμπλόιντ της Νέας Υόρκης ενδέχεται σύντομα να κάνουν την εμφάνισή τους και στην Καλιφόρνια.
Η News Corp, μέρος της μιντιακής αυτοκρατορίας της οικογένειας Μέρντοχ, ανακοίνωσε ότι στις αρχές του 2026 θα λανσάρει μια εκδοχή του δεξιού ταμπλόιντ της Νέας Υόρκης, της New York Post, στην Καλιφόρνια. Η California Post θα κυκλοφορεί ημερησίως και θα έχει την έδρα της στο Λος Άντζελες, της California Post.
Σύμφωνα με την New York Post Media Group - θυγατρική της News Corp και μητρική της μεγαλύτερης ταμπλόιντ της Νέας Υόρκης, καθώς και των Page Six και Decider - η California Post θα μοιάζει και θα έχει παρόμοια εμφάνιση με την αντίστοιχη της Νέας Υόρκης, παρέχοντας ρεπορτάζ, αθλητική κάλυψη και κουτσομπολιά για διασημότητες από την οπτική γωνία της Καλιφόρνια.
Θα έχει μια ομάδα συντακτών, δημοσιογράφων και φωτογράφων με έδρα την Καλιφόρνια και το περιεχόμενό της θα μεταδίδεται σε ένα νέο σύνολο ειδικών ψηφιακών καναλιών και σε μια ημερήσια έντυπη εφημερίδα που θα αντικατοπτρίζει το χαρακτηριστικό στυλ εξωφύλλου της New York Post.
Ο Μέρντοχ άναψε το πράσινο φως για το νέο ταμπλόιντ στην Καλιφόρνια
Ο ίδιος ο Μέρντοχ, επίτιμος πρόεδρος της News Corp, ενέκρινε το εγχείρημα. «Δεν ξεκινάς εφημερίδα χωρίς να πάρεις συμβουλές από έναν από τους πιο έμπειρους στον κλάδο», δήλωσε πηγή με γνώση του θέματος.
Το νέο εγχείρημα της οικογένειας Μέρντοχ στην Καλιφόρνια έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για τα ΜΜΕ στην περιοχή του Λος Άντζελες. Η ιστορική εφημερίδα Los Angeles Times, η μεγαλύτερη εφημερίδα της πολιτείας και κάποτε ένα από τα πιο ισχυρά περιφερειακά ΜΜΕ στις ΗΠΑ, είδε τον περασμένο Ιανουάριο την αίθουσα σύνταξής της να μειώνεται κατά πάνω από 20% μετά την απόλυση 74 υπαλλήλων λόγω μειώσεων των διαφημιστικών εσόδων το 2023. Εκτός από τις απώλειες δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, η εφημερίδα έχασε και συνδρομητές, αφού ο ιδιοκτήτης της μπλόκαρε την υποστήριξη της Κάμαλα Χάρις στις περσινές προεδρικές εκλογές.
Στο μεταξύ μία από τις κορυφαίες εφημερίδες του Ρούπερτ Μέρντοχ, η New York Post, παρέμεινε κερδοφόρα και έχει ήδη ένα μεγάλο και καθιερωμένο αναγνωστικό κοινό στην Καλιφόρνια. Η περιοχή του Λος Άντζελες φιλοξενεί τη δεύτερη μεγαλύτερη συγκέντρωση αναγνωστών της Post, σύμφωνα με την News Corp, και η συντριπτική πλειοψηφία (90%) του ψηφιακού αναγνωστικού κοινού της Post ζει εκτός Νέας Υόρκης.
Κρίσιμη συγκυρία για την Καλιφόρνια
Η κυκλοφορία της νέας εφημερίδας του Μέρντοχ έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την Καλιφόρνια. Η πολιτεία με τον Δημοκρατικό κυβερνήτη Γκάβιν Νιούσομ, αντιμετωπίζει από τη μία πλευρά την επιθετική αντιμεταναστευτική ατζέντα της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ και από την άλλη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κλιματικής κρίσης αντιμέτωπη με ακραία καιρικά φαινόμενα, τα οποία προκαλούν ολοένα και συχνότερες και λίαν καταστροφικές πυρκαγιές.
Η κυκλοφορία της California Post συμπίπτει επίσης χρονικά με τις εκλογές που θα διεξαχθούν το 2026 -ανάμεσά τους και για την ανάδειξη του νέου κυβερνήτη της – ενώ η Καλιφόρνια θα φιλοξενήσει και αγώνες του Μουντιάλ τον ερχόμενο χρόνο και το Λος Άντζελες ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες το 2028.
«Η νέα ταμπλόιντ θα προσφέρει μια γνώριμη συνταγή: δημοσιογραφία κοινής λογικής, νέα για διασημότητες, ψυχαγωγία και αθλητικά ρεπορτάζ σε πολλαπλές πλατφόρμες — από κινητά και υπολογιστές, μέχρι ήχο, κοινωνικά δίκτυα και έντυπη μορφή», δήλωσε ο Σον Τζιανκόλα, διευθύνων σύμβουλος και εκδότης του New York Post Media Group.