Στη δημοσιότητα ήρθε σοκαριστικό βίντεο, που δείχνει τη στιγμή που στρατιωτικό ελικόπτερο συγκρούστηκε με αεροπλάνο πάνω από την Ουάσιγκτον.
Το βίντεο, που καταγράφηκε από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης και παρουσιάστηκε στην έναρξη μιας τριήμερης ακρόασης του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), δείχνει μια έντονη λάμψη στον νυχτερινό ουρανό πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ.
Η αεροπορική τραγωδία, η πιο φονική στην ιστορία των ΗΠΑ τα τελευταία 20 χρόνια, σημειώθηκε στις 29 Ιανουαρίου πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ, όταν ένα Black Hawk συγκρούστηκε με το Bombardier CRJ700 της πτήσης 5342 από το Κάνσας, λίγο πριν το δεύτερο προσγειωθεί. Και οι 67 επιβαίνοντες στα δύο αεροσκάφη, οι 64 επιβάτες και το πλήρωμα του τζετ και τα τρία μέλη του πληρώματος του στρατιωτικού ελικοπτέρου, σκοτώθηκαν.
Οι ερευνητές πιστεύουν πλέον ότι το πλήρωμα του Black Hawk νόμιζε ότι πετούσε 100 πόδια ψηλότερα από ό,τι στην πραγματικότητα, λόγω εσφαλμένων ενδείξεων στο αλτίμετρο.
Οι στιγμές πριν από τη σύγκρουση -Οι συνομιλίες με τον πύργο ελέγχου, τι έγινε στο ελικόπτερο και τι στο αεροπλάνο
Το NTSB αποκάλυψε ότι περίπου τρία λεπτά πριν από τη συντριβή, ο αρχιλοχίας Άντριου Ιβς είπε στη συγκυβερνήτη λοχαγό Ρεμπέκα Λόμπαχ «κατέβα για μένα», και να πετάξει στα 200 πόδια, επειδή εκείνη τη στιγμή βρίσκονταν στα 300 πόδια.
Δύο λεπτά πριν από την τραγωδία, ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας τούς προειδοποίησε για το επιβατικό αεροπλάνο που πλησίαζε.
Μια δεύτερη προειδοποίηση ακολούθησε 90 δευτερόλεπτα αργότερα. Και στις δύο περιπτώσεις, το πλήρωμα του ελικοπτέρου είπε στους ελεγκτές ότι μπορούσαν να δουν το τζετ και ζήτησαν «οπτικό διαχωρισμό», ώστε να πλοηγηθούν με ασφάλεια.
Ο ελεγκτής είπε επίσης στο ελικόπτερο να περάσει πίσω από το επιβατικό αεροπλάνο, όμως το πλήρωμα δεν έλαβε την οδηγία.
Είκοσι δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή, ο Ιβς είπε: «Εντάξει, γύρνα λίγο αριστερά για μένα κυρία, νομίζω ότι γι' αυτό το ζητάει». Η Λόμπαχ απάντησε: «Βέβαια». Ο Ιβς πρόσθεσε: «Είμαστε κάπως έξω, προς τη μέση». Η Λόμπαχ απάντησε: «Οκ, καλά».
Το ελικόπτερο και το τζετ συγκρούστηκαν στις 8:48 μ.μ.
Εν τω μεταξύ, στο πιλοτήριο της American Airlines, οι πιλότοι ξέσπασαν σε βωμολοχίες όταν αντιλήφθηκαν την επικείμενη συντριβή και προσπάθησαν να ανυψώσουν το αεροπλάνο λίγα δευτερόλεπτα πριν.
Επίσης, ηχητικό απόσπασμα από την επικοινωνία μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας έδειξε ότι ζήτησαν από το τζετ να μετακινηθεί σε διαφορετικό διάδρομο.
Αναφορές για πρόβλημα στο αλτίμετρο του στρατιωτικού ελικοπτέρου
Μετά τη συντριβή, οι ερευνητές του NTSB πραγματοποίησαν δοκιμαστικές πτήσεις, χρησιμοποιώντας τρία παρόμοια ελικόπτερα πάνω από τον Ποτόμακ.
Διαπίστωσαν ότι η καθοδική ροή του αέρα από τις έλικες επηρέαζαν τις μετρήσεις του αλτίμετρου, με συνέπεια να φαίνεται ότι το ελικόπτερο πετούσε ψηλότερα.
Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι το πλήρωμα του Black Hawk υπέφερε από εξάντληση, γεγονός που εγείρει νέες ανησυχίες σχετικά με τη λήψη αποφάσεων τη νύχτα της συντριβής.
Μετά από αναφορές ότι υπήρχαν προβλήματα προσωπικού στο αεροδρόμιο την ημέρα της συντριβής, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν τεθεί υπό έλεγχο.