Η McDonald's Ολλανδίας απέσυρε χριστουγεννιάτικη διαφήμιση που είχε δημιουργηθεί πλήρως με τεχνητή νοημοσύνη, μετά από κύμα αντιδράσεων στα κοινωνικά δίκτυα.
Το διαφημιστικό διάρκειας 45 δευτερολέπτων, το οποίο είχε αναρτηθεί στο YouTube στις 6 Δεκεμβρίου, χρησιμοποιούσε AI για να απεικονίσει τις μικρές «καταστροφές» που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια των γιορτών.
«Η πιο κακή διαφήμιση της χρονιάς»
Οι θεατές επέκριναν έντονα το αποτέλεσμα, κάνοντας λόγο για αφύσικους χαρακτήρες, «κολλημένα» πλάνα και μια γενικότερη αίσθηση «ανατριχίλας». Πολλοί το χαρακτήρισαν «την πιο κακή διαφήμιση της χρονιάς», ενώ δεν έλειψαν οι ανησυχίες για το μέλλον των επαγγελματιών του χώρου, με σχόλια όπως: «Χωρίς ηθοποιούς, χωρίς συνεργείο… καλώς ήρθατε στο μέλλον του κινηματογράφου. Και δεν είναι ωραίο...»
Τι λέει η εταιρεία που έφτιαξε τη διαφήμιση
Η εταιρεία παραγωγής The Sweetshop υπερασπίστηκε το project, υποστηρίζοντας πως η δημιουργία του απαιτούσε επτά εβδομάδες εντατικής δουλειάς και «χιλιάδες λήψεις», απορρίπτοντας την ιδέα ότι επρόκειτο για μια «εύκολη λύση με AI».
Δείτε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση των McDonald's :
Παρά τη στήριξη των δημιουργών, η McDonald’s Ολλανδίας αποφάσισε τελικά να αποσύρει το βίντεο στις 9 Δεκεμβρίου. Σε δήλωσή της, η εταιρεία στο BBC News ανέφερε ότι η κίνηση αυτή αποτελεί «σημαντικό μάθημα» στην προσπάθεια της εταιρείας να εξερευνήσει «την αποτελεσματική χρήση της AI» σε μελλοντικές καμπάνιες.
Η υπόθεση έρχεται σε μια περίοδο που ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Coca-Cola, πειραματίζονται με γενετική AI για τις εορταστικές καμπάνιες τους. Την ίδια στιγμή και άλλες φίρμες όπως ο οίκος Valentino έχουν δεχθεί παρόμοια κριτική για «φθηνές» και «τεμπέλικες» υλοποιήσεις AI.