Ο Έλον Μασκ άσκησε κριτική στη βασική φορολογική μεταρρύθμιση του Ντόναλντ Τραμπ, υποστηρίζοντας ότι υπονομεύει τις προσπάθειες του υπουργείου Κυβερνητικής Αποδοτικότητας (Doge).
Οι δηλώσεις του Μασκ ενδέχεται να βαθύνουν περαιτέρω το ρήγμα ανάμεσα στον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία και τον πρόεδρο των ΗΠΑ, τον οποίο είχε στηρίξει οικονομικά στην τελευταία προεκλογική εκστρατεία.
Σε συνέντευξή του στο CBS Sunday Morning -απόσπασμα της οποίας δημοσιεύθηκε το βράδυ της Τρίτης-, ο CEO της Tesla εξέφρασε την απογοήτευσή του γι' αυτό που χαρακτήρισε «μαζικό νομοσχέδιο δαπανών», το οποίο προσθέτει στο ομοσπονδιακό έλλειμμα και, κατά την άποψή του, ακυρώνει τα επιτεύγματα του υπουργείου Κυβερνητικής Αποδοτικότητας, του οποίου είχε ο ίδιος ηγηθεί.
Το νομοσχέδιο -που ο Τραμπ έχει αποκαλέσει «το μεγάλο, όμορφο νομοσχέδιό μου»- πέρασε οριακά από τη Βουλή των Αντιπροσώπων την περασμένη εβδομάδα με μία μόλις ψήφο διαφορά, σηματοδοτώντας μια σημαντική νομοθετική νίκη στη δεύτερη θητεία του. Πλέον, αναμένεται να τεθεί σε ψηφοφορία στη Γερουσία.
Ο Μασκ δήλωσε στο CBS: «Νομίζω ότι ένα νομοσχέδιο μπορεί να είναι μεγάλο ή να είναι όμορφο. Αλλά δεν ξέρω αν μπορεί να είναι και τα δύο. Προσωπική μου άποψη.»
Τα σχόλια αυτά αναμένεται να εντείνουν τις φήμες για ένα αυξανόμενο ρήγμα ανάμεσα στον δισεκατομμυριούχο και τον Αμερικανό πρόεδρο.
Ο Μασκ έχει και επιχειρηματικά συμφέροντα που επηρεάζονται, καθώς το νομοσχέδιο του Τραμπ προβλέπει την κατάργηση της φορολογικής έκπτωσης των 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και την επιβολή ετήσιου τέλους εγγραφής ύψους 250 δολαρίων για τους ιδιοκτήτες. Ο επικεφαλής της Tesla είχε παλαιότερα ζητήσει την κατάργηση αυτών των κινήτρων — αν και αυτό συνέβη μήνες πριν αρχίσουν να παρουσιάζουν πτώση τα κέρδη της εταιρείας.
Ο πρόεδρος Τραμπ, ο οποίος άσκησε πίεση σε αρκετούς διστακτικούς Ρεπουμπλικάνους βουλευτές για να εξασφαλίσει στήριξη, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «το πιο σημαντικό, ίσως, κομμάτι νομοθεσίας που θα έχει υπογραφεί ποτέ στην ιστορία της χώρας μας».